PDA

Vis full versjon : Frontviskerne gikk til peaces. 850stv



Volvonikko
21/12/10, 10:34
Jeg har et problem. Igår skulle jeg starte opp bilen min som vanlig. Å kjøre meg en tur. Det var veldig kaldt og bilen var helt nedfryst av is og snø.

Jeg startet opp bilen, begynte å skrape frontruten. og hjalp til litt med viskerne forran. Da jeg plutselig hørte en merkelig lyd :S Det begynte å dure nokså høyt. Jeg skjønte ikke hva lyden var til å begynne med. Så jeg gikk rundt bilen å så meg litt om. Plutselig fant jeg ut av at viskere motorene hadde hengt seg opp. Jeg løp straks inn i bilen for å slå dem av. Da det var for sent. Jeg hørte en gnistrende klikkelyd og dashbordsbelysningen blinket et par ganger. Og der var det stopp på viskere forran :/ Hva skjer nå ?

Maen850
21/12/10, 13:52
Start med å sjekke sikringen til vindusviskerne.
I verstefall har motoren tatt kvelden, ikke det verste som kan skje på en bil, hehe.

boman
21/12/10, 16:24
Eventuelt releet, men antageligvis har motoren fått for stor belastning (når viskerne satt fast i isen på ruta?) og brent.

brynna
21/12/10, 21:03
Sjekk om sikringer har gått. Får viskerne gå lett kan de enda "holdes i live" en stund til selv om tenner er litt slitt

Volvonikko
22/12/10, 00:09
Har sjekket sikring. Den bare kortslutter og smeller:/ Men mulig motoren gikk i stykker. Men tåler de virkelig ikke mer enn det ? Var snakk om 30 sek eller no sånt ?

Fikk svar av en som hadde samme problemet. Han koblet visst nok bare ut motoren, satte inn ny sikring og koblet på motor igjen. Da visket de som bare det!

Men skal innom en bilopphogger å sjekke litt rund. Lite praktisk uten viskere når det er så forferdelig mye snø :(

Robert H.
22/12/10, 09:40
Har sjekket sikring. Den bare kortslutter og smeller:/ Men mulig motoren gikk i stykker. Men tåler de virkelig ikke mer enn det ? Var snakk om 30 sek eller no sånt ?

Fikk svar av en som hadde samme problemet. Han koblet visst nok bare ut motoren, satte inn ny sikring og koblet på motor igjen. Da visket de som bare det!

Men skal innom en bilopphogger å sjekke litt rund. Lite praktisk uten viskere når det er så forferdelig mye snø :(

Et skudd i mørket men jeg har akkurat sett noe lignende på en VW Golf.
Der var det den ene slepekontakten i "sneglehuset" på viskeren som var bøyd og tok borti en av de andre.
Den som var bøyd var da jord og den andre var pluss.
Da holdt det ikke med å skifte sikring nei.
Grunnen til at dette skjedde var isskraping med visker:rolleyes:
Bøyde slepekontakten tilbake på plass og alt funker nå.

Volvonikko
22/12/10, 14:57
Blir nok til at jeg bytter viskermotor. Fikk ikke til den gamle motoren :( Men er det veldig mye jobb ? Hvordan skal man kjappest mulig komme til med å få byttet til ny motor ?