PDA

Vis full versjon : D5 4x4



TeamBørnOut
21/12/10, 06:02
Fjerner ting her fordi Per Turbo ikke vil at man skal si kritiske ting om volvos personbiler.

Kom til slutt frem til at det var mulig å slå av DSTC helt.(selv om det ikke er en R bil).

Texascom
21/12/10, 06:25
Syntes R med DSTC helt avslått er fint jeg =)

TeamBørnOut
21/12/10, 12:55
"helt" avslått :D
Den kniper inn den hvis man prøver å ha det moro også ;) har kjørt nok R gitt ;) ingen evo ;)

The Sven
21/12/10, 13:28
Er jo mye artigere å leke seg når det er litt utfordring hehe... :) Får du til piruetter med den eller?

TeamBørnOut
21/12/10, 13:40
Ja det er null stress. problemet er at jeg ikke kan se ut av sideruta når jeg sladder, men det kan du jo ikke med noen nyere 4x4 fra volvo. Kan snekre sammen litt bedre film etterpå så man kan se hva man "kan" og ikke kan :)

The Sven
21/12/10, 13:41
Få laget en film fra utsiden, så er det litt lettere å se hva som skjer;)

TeamBørnOut
21/12/10, 13:42
Ja det var planen :) (bare vaske først :P)

turb00le
21/12/10, 15:12
Funker det ikke å ta rennafart inn på en stor plass og hamre på med full sving så den går som en snurrebass over plassen???? Det er meget underholdende....

Morgis
21/12/10, 15:29
Kurt nilssen !! oysann gutt...

Morgis
21/12/10, 15:30
7uf923rKHpA

TeamBørnOut
21/12/10, 15:31
P4!!!

Joda det går å gjøre mye "moro" på en parkeringsplass. men er jo på veier det er mest moro :P

Morgis
21/12/10, 15:34
ser ut til at gamle v70xc sliter mindre med bakken. men er nok en del faktorer som spiller inn som avgjorde akkurat det,


VmJNZA1wnIU

Texascom
22/12/10, 20:02
"helt" avslått :D
Den kniper inn den hvis man prøver å ha det moro også ;) har kjørt nok R gitt ;) ingen evo ;)

Her tar du faktisk så fullstendig feil som det går an!
Jeg eier en 06 R og den kan den slåes fullstendig av, det har jeg testet godt ut så det vet jeg :D

TeamBørnOut
22/12/10, 20:08
Du kan slå den nesten helt av... hvis det ikke er forskjell på v70r og s60r ;)
Men det er vell ikke sikkert du kjører sånn på grensen ;)


Edit: v70R 04 (den første med haldex 3 ihvertfall) jeg testet med.. eieren trykket ihvertfall en del ganger på knappen eller hva han gjorde så skulle den vist nok ikke slå inn...
Men noe kødda til godt fordet...
Noe man merker veldig godt hvis man hopper inn i litt bedre biler som evo etc...

(mins egentlig at det var mest kødd med leveringa av krafta som kødda til... men husker ikke sikkert.. er en stund siden :))

Texascom
22/12/10, 20:10
Jeg vet den kan slåes helt av ja ;)
Men så klart, ABS bremsene er jo der ved bremsing!

TeamBørnOut
22/12/10, 20:25
abs er greit på sånt ræva understell :D
Men nå erre ut å teste en R bil å sjekke :D

Texascom
22/12/10, 20:27
Du er glad i å rakke ned på ting Mr. Men nå skal ikke jeg ødelegge noe mer her med tull fra min side..
Uansett hva du sier om R så funker det fett på min :D

TeamBørnOut
23/12/10, 09:58
Joda det gikk å slå den helt vekk gitt. men som du sier. Det må rakes ned på bilen :D er vell derfor eiern av den har evo som leke bil nå og R som butikk bil :D
Men det var deilig å kjøre noe som orka litt mer en D5n igjen gitt :D
Men man merka at haldexen oppførte seg anderledes en på xc70n.. vet ikke om det var bedre eller værre. men noe var anderledes... Vet du om den har en annan sw?

samuel
23/12/10, 10:04
slutt å preik drit TBO!

TeamBørnOut
23/12/10, 10:09
Er ikke dritt. er fakta. ta lån, kjøp bilen og prøv sjøl?
Å kom heller med fakta greier om haldexen isteden for å skriv piss

Morgis
23/12/10, 10:46
vil nok tro at det er noe forskjellig setup på en "offroader" og en "sportbil".
Ville jo vært naturlig.
men hva det kan være aner jeg ikke.

TeamBørnOut
29/12/10, 14:56
Her var det mye kritikk av ting!

Morgis
29/12/10, 15:08
ikke feil :D er jo håp for lek og moro da å

Morgis
29/12/10, 15:10
0:50: helle: "ååh...oysaann" kompis: "fartsdump!.." *BOMP* helle: "det var så mye morsommere uten den antispinnen" - Kompis: "da veit du at du må kjøre i filler bilen..." *BOMP* helle: "oyysannn...."..
god begynnelse, veldig god begynnelse Kristoffer :P

TeamBørnOut
29/12/10, 15:12
Er håp ja :D men man merker man skulle hatt bensin isteden. farlig å ikke ha nok kraft langs veiene

TeamBørnOut
29/12/10, 15:13
0:50 : "da veit du at du må kjøre i filler bilen..." BOMP "oyysannn...."..
god begynnelse, veldig god begynnelse Kristoffer :P

haha godt bilen er myk :D var ikke vandt til at bilen hadde "krefter" i sladd :P den pleier jo daue hehe

Texascom
29/12/10, 18:03
Deilig at det tar i ordentlig godt i fjerde og femte gir ;)
Sjette er ikke utprøvd enda :P

Per Turbo
29/12/10, 18:11
Hvorfor du har Volvo skjønner ikke jeg, har jo knapt en god ting å si om de...

locked
29/12/10, 18:22
Hvis man bare kuker litt med knappen med tenning hit og dit å masse ting så sluttet den å fungere på bilen! først kom det opp med DTSC noe noe(dignos eller sånt). så kom det opp automatisk "DTSC på". Skjønte jeg hadde fått gjort noe ugang og VIPS!!!! jeg har ikke noe antispinn mer + full kraft bak og ABS bremser. man slipper å nappe ledninger etc :D (kjedelig å dra på volvo vær gang man skal ha på DTSCn igjen :D)
Eneste kjipe er at når man slår bilen av og på igjen så er alt normalt...
Klarte å få til dette 2 ganger på 1 time i går. så må lære meg dette. men tenningslåsen kjentes "lettere" ut etter hvert så jeg fikk litt dårlig følelse :D
http://www.youtube.com/watch?v=EtQyLJ_CIXQ
heftig! eg og vil! :D lær meg!

TeamBørnOut
29/12/10, 19:11
Hvorfor du har Volvo skjønner ikke jeg, har jo knapt en god ting å si om de...

Du vet der Per. Noen har litt andre forventninger av en bil en deg.
Kan du få vegvesenblink på taket og carbon film på speilene dine så er du glad.
Det gjelder ikke meg. + at jeg liker å ha erfaring med bilene jeg driver mye med.
Som jeg har nevnt i andre tråder. Denne blir bare brukt om vintern / på turer hvor jeg skal ha henger å sånt. Det er en vinterbil...
Kan jeg ikke få klage litt om de dårlige mulighetene jeg har til å "gjøre som jeg vil på den" de få månedene jeg kjører med tverrstilt 5er og ubrukelig hjuloppheng?
Ikke ødelegg tråden med mere piss, please...

Sett deg heller ned med pcn og vidia å prøv å finn ut noe smart vi kan gjøre med bilene for å jukse litt ;)

Mr. Crepsley
29/12/10, 19:13
Du vet der Per. Noen har litt andre forventninger av en bil en deg.
Kan du få vegvesenblink på taket og carbon film på speilene dine så er du glad.
Det gjelder ikke meg. + at jeg liker å ha erfaring med bilene jeg driver mye med.
Som jeg har nevnt i andre tråder. Denne blir bare brukt om vintern / på turer hvor jeg skal ha henger å sånt. Det er en vinterbil...
Kan jeg ikke få klage litt om de dårlige mulighetene jeg har til å "gjøre som jeg vil på den" de få månedene jeg kjører med tverrstilt 5er og ubrukelig hjuloppheng?
Ikke ødelegg tråden med mere piss, please...

Sett deg heller ned med pcn og vidia å prøv å finn ut noe smart vi kan gjøre med bilene for å jukse litt ;)

Nå er det bare å finne fram poppkorn og hagestolen!! HOTEL CÆSAR TID! :D

gaupe
29/12/10, 20:33
TBO, du kan ta ritalinen din. Og om du ikkje behandlar andre med meir respekt framover, så må du sjå at du har berre adgang til å lese forumet.

Karl
30/12/10, 08:43
Ville ikke kjøpt bruktbil av TBO for å si det sånn:rolleyes:

Fighter
30/12/10, 15:22
TBO, du kan ta ritalinen din. Og om du ikkje behandlar andre med meir respekt framover, så må du sjå at du har berre adgang til å lese forumet.

Hva galt var det nå som ble sagt ?:confused:

Olav'en
31/12/10, 07:29
TBO, du kan ta ritalinen din. Og om du ikkje behandlar andre med meir respekt framover, så må du sjå at du har berre adgang til å lese forumet.

Når moderatorar behandlar brukarane på den måten må dei no for faen tåle å få svar? Eller er enkelte begynte å bli hårsår (for dei som måtte ha det) på sine eldre dagar?

Mr. Crepsley
31/12/10, 13:18
Mystisk det her. 242vsTBO greierne foregikk lenge uten at moderatorer brøt inn, iallefall i offentligheten. Men med engang det var mot en moderator slo de til med engang. Imponert.

gaupe
31/12/10, 14:06
Mystisk det her. 242vsTBO greierne foregikk lenge uten at moderatorer brøt inn, iallefall i offentligheten. Men med engang det var mot en moderator slo de til med engang. Imponert.

No misforstår du, dette er pga av heile den episoda der, dette var berre dråpen som skulle til.

Mr. Crepsley
31/12/10, 14:08
Du gjorde det veldig lett å missforstå.

gaupe
31/12/10, 14:10
Du gjorde det veldig lett å missforstå.

Beklager det.

TeamBørnOut
31/12/10, 20:24
Nå hadde jeg egentlig et utrolig bra innlegg her... Men tok det vekk så per disney turbo får sove i natt.
Jeg velger å ikke bidra til noe mer i denne tråden når visse spylerveske selgere ikke tåler å høre kritiske ting om volvos ubrukelige understell og valgmuligheter på haldex systemet :)

Per Turbo
31/12/10, 20:29
Jeg kom ett enkelt spørsmål..

Når TBO mener at det er å fylle tråden med piss, må han selv se hvor mye piss han leverer på forumet. Når man ser hvor useriøse og smålige svarene er sier det sitt.

Jeg tåler å høre mye, men jeg lurte rett og slett på hvorfor du kjører Volvo når det er så ubrukelig, og må lire av deg all frustrasjonen over det her hvor de som liker Volvo samles.

Men noen har hatt en lang forumferie før og savner kanskje det.. tiden vil vise :)

TeamBørnOut
31/12/10, 20:38
Jeg kom ett enkelt spørsmål..



Søk?
PS: Svaret er besvart flere ganger

TeamBørnOut
31/12/10, 20:47
LOL! Hva er foresten dette "jeg er litt makt syk å vil kaste deg ut av forumet" pisset ditt?

Det er jo en syk oppførsel haha :D
Men jeg liker det :)

Per Turbo
31/12/10, 20:52
Jeg har ikke noen som helst plan om å kaste deg ut av forumet jeg, tro gjerne det.
Da hadde jeg vel heller ikke svart i 66 stråden din heller?

Ha en fin kveld TBO, og Godt Nytt År :)

samuel
31/12/10, 20:55
hehe, dette begynne jo å bli morrsomt! :D godt nyttår folkens!

TeamBørnOut
31/12/10, 20:59
66 tråden har jeg ikke lest fordi jeg ikke orker å oppdatere :P
Men du oppfører deg litt som en bitch Per :)
Jeg ligger her døende av forkjølelse å tåler ikke mye nå :P

Godt nyttår ja :)

volvobrage
31/12/10, 21:12
eg skal ikkje blande meg i ditt og datt som deke er ueinige om..

MEN eg er heilt eining med det per seier!du liker jo heilt klart ikkje med volvo teambørnout så kvifor ikkje meld deg inn i bimmers, der blir dei sikkert overlykkelege og har mange dårlege erfaringar og dele med deg!

TeamBørnOut
31/12/10, 22:01
Er det mulig....

roffenn
31/12/10, 23:21
Volvo er billig :)

Olav'en
01/01/11, 13:08
Hadde vert kjedelig om alle var fornøygd med bilene sine, då hadde me ikkje hatt ipd, senkesett, bilstein, öhlins, heico og alle andre firma som lager oppgraderings deler.

Dette er vell eit diskusjonsforum der ein deler erfaringer, folk må tåle og høyre andres meininger sjøl om dei forguder eit merke!

Sebbe
01/01/11, 13:26
merkelig at ingen reagerer når folk er missfornøyde med sine gamle volvoer og oppgraderer de, men om noen er missfornøyd med nye volvoer og vil fikse og oppgradere på de, da begynner alle å lure :p hadde blitt mye mas om alle skulle gått inn i tråden til folk som bygger gromme biler og lurt på hvorfor de ikke bare kjøper seg M3 eller noe siden de er så missfornøyd med volvo :p

The Sven
01/01/11, 14:12
Folk har forskjellige meninger på forumet og det må vi bare tolerere. Men folk må allikevel holde seg saklige og respektere andres meninger.

Karl
01/01/11, 14:25
Har vel aldri vært snakk om noen oppgradering her. Det hele handler vel mer om en kar som desperat prøver å ødelegge en helt grei familiebil mens han kontinuerlig snakker dritt om volvo`s kjøreegenskaper.

MEN - at folk reagerer handler vel litt mer om måten ting blir lagt fram på enn hva som faktisk blir gjort av vedkommende.

Hadde man oppholdt seg inne på et BMW-forum, slengt dritt om egenskapene og prøvd å kjøre i filler en helt grei bil så tenker jeg at man hadde fått så hatten passet.

Sebbe; det er vel først og fremst for at folk er fornøyde med bilene sine at de koster på og oppgraderer/forbedrer dem. Ingen bruker vel penger på en bil man i utgangspunktet ikke liker? ;)

En annen ting, det er faktisk ikke bare volvo det er mulig å forbedre kjøreegenskapene på. Det selges da jaggu meg senkesett, stabstag osv til både BMW, VW og stort sett alle andre bilmerker.

Sebbe
01/01/11, 15:14
det er jo det jeg mener, at man er fornøyd med bilen, men at det er enkelte deler man ikke liker med dem, for eksempel liker tydelighvis ikke tbo hjulopphenget på bilen sin, men jeg ser lite poeng i å spør hvorfor han kjører volvo om han hater det så mye, det at han kjører volvo viser jo at det er noe han liker med bilen, men at det også er ting han ikke er fornøyd med, akkurat som omtrendt alle andre biler.

The Sven
01/01/11, 15:15
Folk kan gjerne få lov til å hate bilen sin men de bør vise en viss respekt for andre som ikke mener akkurat det samme.

TeamBørnOut
01/01/11, 16:36
Karl: er det å kjøre litt fort over en fartsdump å ødelegge bilen sin? Hadde den ikke tålt 40-50kmt over en fartsdump med snø på så hadde ikke volvo hatt lov å selge bilen i norge.
Sebbe har skjønt det! Jeg liker bilen fordi den er trygg å krasje med. den har 4x4 så jeg kommer meg opp bakker, umåket med mye snø.
Men når jeg forteller om hvor utrolig dårlig oppsatt disse bilene er så er det galt?

Kan ikke heller folk som ikke liker å lese slikt bare droppe å lese om dette?
Så kan de som vil heller ta seg bryet og lese om det?

Hvorfor kjører per turbo sin bil når han bytter ut det han kan på den?
Hvorfor får ikke Morgis høre hvor idiot han er som bytter ut det "fantastiske" hjulopphenget sitt bak med awd? Var han ikke fornøyd med dette?
ChrML er vell den største drittsekken som har fjernet den stive akselen og montert på en IKKE volvo personbil turbo?
Men neida... Men hvis en annen har lyst til å SKRU AV STABILITETS kontrollen! Da blir det RAI RAI!
Hvis dere er så jævlig fornøyd med alt volvo gjør. så kjøp gjerne en maken bil og ha det godt med dere selv.

Bare noen måneder etter at Kina kjøpte opp volvo. Så begynner folk her inne å oppføre seg som kinesere! Prøver å dysse ned folk som sier sannheten :D

Kommunist svin:D



The Sven: jeg hater ikke bilen min. Men jeg hater mange deler ved den. Å det prøver jeg å utbedre.
Men mye av det blir ikke å dele her på forumet mer :p

TeamBørnOut
01/01/11, 16:39
Men folk må allikevel holde seg saklige og respektere andres meninger.


Nettopp! derfor er det synd at noen av dere moderatorer skal ødelegge tråder med å komme med sånne fjerne utspill. Kanskje rydde opp litt innad i den gruppa?
Hva med å fjerne en del helt "fjerne" tråder fra avansert trimming og flytte de der de hører hjemme? isteden for å skrive piss på andre deler av forumet..

The Sven
01/01/11, 16:45
Det var ikke poenget heller. Du må gjerne oppdatere med alt du gjør på bilen og jeg (og mange med meg) kommer til å følge det med interesse. Men en må regne med å bli hakket på når en ikke tåler litt kritikk, men bare blir usaklig og kaller folk for bitch og er opptatt av å forklare folk hvor dumme de er. Det handler igrunn bare om gjensidig respekt.

The Sven
01/01/11, 16:46
Nettopp! derfor er det synd at noen av dere moderatorer skal ødelegge tråder med å komme med sånne fjerne utspill. Kanskje rydde opp litt innad i den gruppa?
Hva med å fjerne en del helt "fjerne" tråder fra avansert trimming og flytte de der de hører hjemme? isteden for å skrive piss på andre deler av forumet..

Det er kritikk vi kan ta til oss :)

TeamBørnOut
01/01/11, 16:49
Jeg håpet det med bitch skulle bli tatt med en smule ironi.. det var derfor jeg la på en slik kjempe :D på slutten :)

volvoRsport
01/01/11, 16:53
Det at du syntes enkelte aspekter ved bilen ikke er så bra er jo greit, men det folk reagerer på er at du nesten konsekvent er negativ til Volvo.

The Sven
01/01/11, 16:57
Det med bitch var dessverre bare et eksempel. Du har mye fornuftig å komme med på forumet men av og til kunne nok også du veid dine ord bedre. Er nok en del som mener jeg ikke helt er rett mann til å si det men ;)

Oppfordringen fra meg er bare å vise respekt for andres meninger på forumet, så legger jeg ballen død :)

BTW TBO, du må få han late passasjeren din til å orke å gå ut av bilen og filme litt utenfra:)

Karl
01/01/11, 17:05
Karl: er det å kjøre litt fort over en fartsdump å ødelegge bilen sin? Hadde den ikke tålt 40-50kmt over en fartsdump med snø på så hadde ikke volvo hatt lov å selge bilen i norge.
Sebbe har skjønt det! Jeg liker bilen fordi den er trygg å krasje med. den har 4x4 så jeg kommer meg opp bakker, umåket med mye snø.
Men når jeg forteller om hvor utrolig dårlig oppsatt disse bilene er så er det galt?

Kan ikke heller folk som ikke liker å lese slikt bare droppe å lese om dette?
Så kan de som vil heller ta seg bryet og lese om det?

Hvorfor kjører per turbo sin bil når han bytter ut det han kan på den?
Hvorfor får ikke Morgis høre hvor idiot han er som bytter ut det "fantastiske" hjulopphenget sitt bak med awd? Var han ikke fornøyd med dette?
ChrML er vell den største drittsekken som har fjernet den stive akselen og montert på en IKKE volvo personbil turbo?
Men neida... Men hvis en annen har lyst til å SKRU AV STABILITETS kontrollen! Da blir det RAI RAI!
Hvis dere er så jævlig fornøyd med alt volvo gjør. så kjøp gjerne en maken bil og ha det godt med dere selv.

Bare noen måneder etter at Kina kjøpte opp volvo. Så begynner folk her inne å oppføre seg som kinesere! Prøver å dysse ned folk som sier sannheten :D

Kommunist svin:D



The Sven: jeg hater ikke bilen min. Men jeg hater mange deler ved den. Å det prøver jeg å utbedre.
Men mye av det blir ikke å dele her på forumet mer :p



Hehehe,kommunistsvin, du er helt rå;)

Sånn som du driver å horer med bilen din virker det litt som om du prøver å ødelegge den. Reagerte mest av alt på et utsagn Sebbe kom med at det var snakk om foredling. Kan ikke se at du har gjort noe som helst for å gjøre den bedre.

Det er vanskelig å la være å lese noe som du skriver for du er jo en underholder av rang. Blir litt som med Northug Jr. Jeg liker ikke langrenn men hver gang han er ute med kjeften leser jeg, ler godt av hele greia og har en mening om det etterpå.

Ellers er jeg enig med The Sven her, du må få filmet fra utsiden, det blir mere gøy å se på.

P.S. Stabilitetskontrollen er der for å hjelpe deg med å holde bilen på veien men du synes jo den er så trygg å krasje med så du vil vel gjerne fortsette med det da;) *Spøk*

TeamBørnOut
01/01/11, 17:15
Poenget er vell å ikke ødelegge den ved å slippe å kjøre av veien? Men når man ikke får retta opp bilen til riktig posisjon så er det litt vanskelig. Klart volvo vil at man skal krasje RETT inn i et tre og ikke med B stolpen først.. men hadde vært fint å kunnet velge dette selv ;)

Selv om jeg ikke har lagt ut bilder av "bedre bremser oppgradering etc" så betyr ikke det at det ikke er gjort noe ;)
Men slissa skiver med litt pynt på er montert sammen med greenstuff klosser ;)
(ja. greenstuff er ikke noe å skryte av. men det var nå bedre en de slitte originale :P)

Karl
01/01/11, 17:37
Når du skrev "Jeg liker bilen fordi den er trygg å krasje med" så hørtes det ut som om dette var noe du gjorde til vanlig og det måtte jo apes litt med;)

Du må jo legge ut bilder av bremseoppgraderingen din da, så får du skryt. Er ikke alle som gidder å kjøpe slissa skiver og dyrere klosser.

gaupe
01/01/11, 17:58
Poenget er, når ein tråd går over i personangrep, så blir tråden stengt. Det har ingen betydning at dei som er involvert er inneforstått med det. Vi skal ikkje ha desse trådane på forumet, som endar kun i kvalm.

Folk må for all del gjere kva dei vil med bilane sine, og for all del rapportere om det, men om går til personangrep på folk som meinar noko anna - er det stopp.

Olav'en
02/01/11, 01:08
Slutter folk å rakke ned på TBO fordi han er ærlig så ser eg fø meg att han lar ve å forsvara seg ;)

Karl
02/01/11, 08:46
Ærlig og ærlig fru Blom... Om man kjøper en xc70 med forventninger om at den skal oppføre seg som en WRC-bil så har man bommet fullstendig. Med såpass peiling som TBO hevder han har var han vel fullstendig klar over hvordan bilen kom til å oppføre seg før han kjøpte den.

Han må selvsagt få ha sine meninger om bilen og dens egenskaper men når han setter ting såpass på spissen som han som regel gjør så må det forventes at folk reagerer. De fleste som kjøper en slik bil og bruker den til det den er beregnet for er vel i grunn stort sett fornøyd.

Det er vel ikke at han forsvarer seg etterpå som er problemet, det er vel måten han har en tendens til å gjøre det på;)

Personangrep er no no som Gaupe sier og om man har gode argumenter skal det heller ikke være behøvelig å ty til slikt i en diskusjon.