PDA

Vis full versjon : Volvo 245 90mod, varmeapperat dødt.



gromførti
20/12/10, 21:13
Kjøpte bilen i slutten av november. da hadde den en knirkende/gnellende lyd fra varmeapparatet. Virka dårlig på alle trinn untatt den største. i kveld begynte det bare å lukte svidd så funka det ikke lengre.. Tror selv det er selve vifta. å ikke noe motstander eller noe. skal røske ut å sjekke i morgen etter jobb. er det noen her som har peil på hva det kan være? så jeg vet hva jeg skal se etter i morgen?
Håper på svar:)


MVH

larsverm
20/12/10, 21:52
Har hatt lignende symptom som til slutt førte til full stopp. Da var det bare å bytte...

Buoyen
20/12/10, 21:56
Hvis det kun funker på 3. trinnet så er det ganske sikkert motstandene som er gått.

Kenneth D
20/12/10, 22:05
I gamle 244`n jeg hadde bråket og hylte varmeapparatet mye kort tid etter funket det ikke i det hele tatt. Så det er bare og bytte, har samme lydene i 245 også nå, så håper den holder ut noe mnd til:p

gromførti
21/12/10, 19:55
hehe, får ny vifte i mårra. ikke akkurat kosli å kjøre den 4 mil lange turen til jobb med minus 17 grader i bilen..

Dan Bay-Johansen
21/12/10, 20:21
Setter fortsatt en femmer på motstanden, men den følger kanskje med når man bytter vifta ? Har bare byttet komplett selv...

Sånn som du forklarer det så høres det hvertfall ut som symptomene, men det finner du jo plutselig ut av :D