PDA

Vis full versjon : Radio/cd spiller - "TEL" i display?



Meland2010
20/12/10, 18:30
Har radio/cd spiller i min 98 v70, men en dag kom plutselig meldingen TEL opp i displayet. Noen som har vært bort i det samme, evt har en løsning på problemet?
Kun av/på knapp og ut/inn med cd som fungerer.

TeamBørnOut
20/12/10, 18:51
står det tel mute ellerno? jeg "mins" noe sånt skjedde på 850n til mor mi også. det var kabelbrudd på kablene bak stereoen... (etter at vi byttet ut denne så fant vi ut at det var mere en 2 høytallere i bilen også :D)

Morgis
20/12/10, 19:03
er det ikke egen telefoninngang på disse (tel / mute).. eller noe.. altså hvis telefonen ringer så skrur spilleren av lyden eller noe. er vel snakk om et 12volts/jord signal til spilleren.
Mulig noe jordfeil eller noe ute å går her? prøv å dra ut spilleren å se etter skader på kabel, samt se om meldingen forsvinner

mrstfu
20/12/10, 19:31
på de fleste uoriginale spillere er det jo en kabel som er merket "mute", hvis denne får kontakte med jord, dempes all lyd.... kan jo være et tidlig forsøk på å lage telefonvennlig stereo?

TeamBørnOut
20/12/10, 19:34
Ofte ligger denne kabelen halvveis avmantlet også :P

mrstfu
21/12/10, 00:02
helt riktig, gjorde det på min Pioneerspiller, når den var uåpnet i butikken.

Meland2010
16/07/11, 15:18
Begynte plutselig å fungere igjen. Har ingen anelse på kva som har skjedd og korleis det løyste seg.. Takk til alle som kom med gode innspel

mrstfu
16/07/11, 17:40
Skal ikke se bort fra at en mute-ledning hadde noe med det å gjøre. Hadde plukka ut spilleren og sett hva som er av kabler baki der, kan fort hende du forhindrer at det skjer igjen.