PDA

Vis full versjon : Kjøpsråd xc70N 2001-2007



morrun
20/12/10, 10:04
Hei. Som overskriften sier, vurderer jeg (med støtte av kona:)) å kjøpe en xc70 av forrige generasjon. De nyeste blir for kostbare. Jeg ønsker kjøpsråd fra forumet, så fyll gjerne på med ting jeg bør være obs på, utstyr som må med og varianter/årganger som jeg kanskje bør ha eller styre unna. Kjente feil er også godt å ha kunnskap om.

Her er hva jeg tenker sjøl:
Km.stand under 100.000km og lavest mulig.
Maxpris ca. 350.000,- men gjerne billigere!
Diesel
automat med "tiptronic-funksjon"(?)
Pen, hel og uskadet.
Upåklanderlig fulgt opp, dokumentert med servicehefte.
"Nordiske spesifikasjoner", dvs lyktespylere, varmeseter, ESP og denslags.
Godt utstyrsnivå med skinn, xenon, parksensorer, hengerfeste, cruise ++++
Årsmodell 2005 eller nyere(var vel en facelift på 2005-modellen)?
Kurant fargekombinasjon (ikke burgunder med blå xc-plast), har sett littavhvert...

Dette er kriteriene man setter som lekmann, når det gjelder type 4-hjulstrekksystem disse ble levert med oppigjennom, variasjoner av automatkassa og alskens tekniske variasjoner, er jeg ikke så godt kjent med disse bilene. Takker for alle tips.

Mvh. Morten

TeamBørnOut
20/12/10, 12:35
Jeg fikk et tips fra en her inne å gå på 06 og nyere! og etter å ha prøvd en del 04 biler så var 06 som himmelen i forhold :D
Så jo nyere P2 jo bedre :)

fra 06 fikk man haldex 3. så bilen drar bak fra første stund til siste slutt. Ikke som på eldre systemer... man har også en bedre automat kasse 6girs..

Så jeg anbefaler som jeg ble anbefalt. 06 og nyere :)

Morgis
20/12/10, 14:37
PreX systemet som haldex 3 har... er det bakoverkompitabel mot Haldex 2 ?
vet at Refinement og V8erene fikk PreX på tidligere modeller (da antagelig Haldex 2??)

TeamBørnOut
20/12/10, 16:11
De fikk vell haldex 3 da?`er jo det som er "haldex 3". i forhold til 2ern. (som jeg har skjønt ihvertfall)