PDA

Vis full versjon : [INNFØRT] Medlemskontigent



THolandsli
12/12/09, 19:10
Det kommer til å bli lagt opp til en medlemskontigent iløpet vinteren. Forumet blir i utgangspunktet gratis, men noen forumkategorier blir forbeholdt klubbens medlemmer. I tillegg vil det være en del andre goder i fobindelse med medlemsskapet.

Kodja
13/12/09, 19:58
Det kommer til å bli lagt opp til en medlemskontigent iløpet vinteren. Forumet blir i utgangspunktet gratis, men noen forumkategorier blir forbeholdt klubbens medlemmer. I tillegg vil det være en del andre goder i fobindelse med medlemsskapet.
antar da at kjøp og salg gruppene f.eks. vil bli umulig å komme inn på uten å ha betalt medlemskontingent? slik at f.eks. Bernt og flere til ikke bare ser +++ med å bruke forumet noen dager?! :)

Morgis
13/12/09, 23:51
Kunne det vært en løsning å ha to forskjellige medlemskap?

Feks

Forummedlem og gullmedlem?

Forummedlemmene betaler en 50lapp i året for å ha full tilgang til hele forumet, først og fremst rettet mot kjøp&salg delen.

Så har man gullmedlemmene som betaler en 100lapp i året, og får medlemsrabatter og forhandler fordelsrabatter?

Wahl
13/12/09, 23:53
Går det an å få til noe rebatter hos kverneland bil over hele landet? ikke bare bilia, har ikke det her :rolleyes::D

Karlsen
14/12/09, 17:53
Det kommer til å bli lagt opp til en medlemskontigent iløpet vinteren. Forumet blir i utgangspunktet gratis, men noen forumkategorier blir forbeholdt klubbens medlemmer. I tillegg vil det være en del andre goder i fobindelse med medlemsskapet.

Veldig bra idè. Slipper masse useriøst tull og forumet blir bedre.

Janus
14/12/09, 18:05
antar da at kjøp og salg gruppene f.eks. vil bli umulig å komme inn på uten å ha betalt medlemskontingent? slik at f.eks. Bernt og flere til ikke bare ser +++ med å bruke forumet noen dager?! :)

Denne :) +1

Joakim-G_R
15/12/09, 01:06
Kunne det vært en løsning å ha to forskjellige medlemskap?

Feks

Forummedlem og gullmedlem?

Forummedlemmene betaler en 50lapp i året for å ha full tilgang til hele forumet, først og fremst rettet mot kjøp&salg delen.

Så har man gullmedlemmene som betaler en 100lapp i året, og får medlemsrabatter og forhandler fordelsrabatter?

200 kr for gullmedlemmer, med "VCCN" klistremerker inkl :cool: hehe

Janus
15/12/09, 06:57
200 kr for gullmedlemmer, med "VCCN" klistremerker inkl :cool: hehe

En "Gull-Pakke" hadde vært kult :D

gaupe
15/12/09, 11:13
200 kr for gullmedlemmer, med "VCCN" klistremerker inkl :cool: hehe

Veldig god idé, eit klistremerke som ein kan ha på bilen som viser det at ein støttar forumet, smart :)

Volvo-Lars
15/12/09, 11:34
Veldig god idé, eit klistremerke som ein kan ha på bilen som viser det at ein støttar forumet, smart :)

"High five":D

VolvoJenta86
15/12/09, 12:37
Det var en veldig god ide :D

Mathisen
15/12/09, 13:14
Slenger meg på den gullpakka jeg tror jeg. den hørtes genial ut : )

TurboHansen
15/12/09, 13:15
Dette er JEG med på ;) :)

Kjell V70
15/12/09, 19:50
Èn gullpakke, takk... :)

Rockeren
15/12/09, 21:14
Helt med på dette! :cool:

sekse
15/12/09, 21:54
Høres ut som et veldig bra forslag!

Håper dette blir en aktiv volvoklubb som også har et forum! (ikke motsatt ;) )

Børge Vikebø
15/12/09, 22:27
hvor betaler vi ?? :p

microplex
15/12/09, 22:52
dette høres bra ut :) da blir det heller ikke noe useriøst på kjøp og salg.
det med gull pakka hadde jo bare vært knall:D

larsa-std
15/12/09, 23:33
Joa, betaler jo allerede i NordicR, så hvorfor ikke her når dette nå blir en klubb.. ;) I NordicR er det egne deler for betalende medlemmer...

DanSteffen
16/12/09, 00:12
1 stk gull pakke her værtfall:)
Helt toppers :D

Joakim-G_R
16/12/09, 02:52
Syns nesten gullpakka burde være merka "Joakim".. :P

Tar vel en jeg også, må vel ha no skryt på en bruksbil jeg må kjøpe meg snart. :P

Børge Vikebø
16/12/09, 10:22
Syns nesten gullpakka burde være merka "Joakim".. :P

Tar vel en jeg også, må vel ha no skryt på en bruksbil jeg må kjøpe meg snart. :P

Hva har du gjort nå da...:p

S90
16/12/09, 17:51
antar da at kjøp og salg gruppene f.eks. vil bli umulig å komme inn på uten å ha betalt medlemskontingent? slik at f.eks. Bernt og flere til ikke bare ser +++ med å bruke forumet noen dager?! :)

Ikke at jeg vil blande meg for mye inn her, men at man må betale for å legge ut/se på kjøp og salg mener jeg er ugunstig p.g.a:
1. Traffikken på det DU som medlem vil selge blir lest av X antall mindre kjøpere.
2. Si at noen (ikke betalende medlem) rydder i garasjen og finner en godbit som er vanskelig å få tak i. Delen blir ikke lakt ut for di han må bli betalende medlem, og dropper det. Da går kanskje DU som medlem glipp av en godbit.

Etter min mening burde heller Prosjekt tråder medlemslister/tilgang, tips/triks og rabatt avtaler gå under dette betalingsmedlemskapet.

Treff happenings ville jeg også hatt åpent, for man vil jo at flest mulig kommer på mest mulig.

Slettmyr
16/12/09, 18:12
Ikke at jeg vil blande meg for mye inn her, men at man må betale for å legge ut/se på kjøp og salg mener jeg er ugunstig p.g.a:
1. Traffikken på det DU som medlem vil selge blir lest av X antall mindre kjøpere.
2. Si at noen (ikke betalende medlem) rydder i garasjen og finner en godbit som er vanskelig å få tak i. Delen blir ikke lakt ut for di han må bli betalende medlem, og dropper det. Da går kanskje DU som medlem glipp av en godbit.

Etter min mening burde heller Prosjekt tråder medlemslister/tilgang, tips/triks og rabatt avtaler gå under dette betalingsmedlemskapet.

Treff happenings ville jeg også hatt åpent, for man vil jo at flest mulig kommer på mest mulig.

Heilt enig, med det kjøp og salg. ;)

The Sven
16/12/09, 19:18
Det er såpass mye kødd med sleipe folk på annonseforumet at jeg syns også det bør være forbeholdt betalende medlemmer. Da er jeg ganske sikker på at vi hadde unngått mye trøbbel. "Godbiter" går man vel glipp av pga diverse årsaker uansett, og jeg er sikker på at betalende medlemmer også vil ha en del godbiter å selge.

Man må forøvrig betale for å legge ut en bilannonse på finn.no også, men allikevel er det norges beste bilannonseside.

microplex
16/12/09, 19:47
Hva har du gjort nå da...:p


han som kom med forslaget;)

Karlsen
16/12/09, 20:38
Nå når dette blir en klubb. Så må styret huske på å melde den opp slik at man kan gi "grasrotandelen" til den når man driver å sponser Norsk Tipping.
Blir kanskje ikke de helt store summene, men alle monner drar (sa musa å pissa i havet):)

Slettmyr
16/12/09, 20:46
Nå når dette blir en klubb. Så må styret huske på å melde den opp slik at man kan gi "grasrotandelen" til den når man driver å sponser Norsk Tipping.
Blir kanskje ikke de helt store summene, men alle monner drar (sa musa å pissa i havet):)

Slettes ikke dumt :)

Madice
16/12/09, 21:51
jeg betaler gjerne også, hvis det kommer noen "gullpakker" eller sånt:)

Anders-
16/12/09, 22:13
Det er såpass mye kødd med sleipe folk på annonseforumet at jeg syns også det bør være forbeholdt betalende medlemmer. Da er jeg ganske sikker på at vi hadde unngått mye trøbbel. "Godbiter" går man vel glipp av pga diverse årsaker uansett, og jeg er sikker på at betalende medlemmer også vil ha en del godbiter å selge.

Man må forøvrig betale for å legge ut en bilannonse på finn.no også, men allikevel er det norges beste bilannonseside.

Og de har ikke opprettet finn betalingsgaranti uten grunn ;) betaling tror jeg ikke utelukker svindlere.

The Sven
19/12/09, 13:07
Du kan allikevel ikke nekte for at det gjør det mindre attraktivt for svindlere om de må identifisere seg i registreringen og i tillegg betale. Men jeg kan se meg enig i at det vil gi et litt begrenset marked så jeg skal stille meg nøytral ;)

Willy R.
24/12/09, 00:53
Når det gjelder kjøp og salg, så har hver enkelt et ansvar om å sjekke opp litt hvilke folk man har med å gjøre..

Joakim-G_R
24/12/09, 00:58
Det er fortsatt mulighet for å prøve å begrense svindlerier maks også da.

S90
24/12/09, 02:18
Det er DU som bestemmer om du vil forhåndsbetale til noen DU ikke vet hvem er/eller om DU vil betale for noe du ikke vet tilstand på.

Det er DU som bestemmer om DU vil gi fra deg noe uten å ha fått penger først, eller levere en bil du selger uten og selv levere inn salgsmelding personlig og skrive nødvendige papirer.

Jeg har jobbet med kjøp&salg i snart 15 år, og tilgjengelighet skaper markedet.
Så enkelt er det.
Hva er poenget med å legge ut en bil for salg på et forum med 2000 brukere, og 150 stk som har betalt "gullmedlemskap" har mulighet til å se den. Kan jo like gjerne droppe hele kjøp & salg slik at ikke en av 1000 ukritiske handler ender opp som svindel.

Jeg må også si at jeg gledelig betaler for medlemskap, men syntes at kjøp & salg bør være åpent, også for å lokke til nye medlemmer. (men det bør selvfølgelig være påkrevd med innlogging)

Ang svindel: Bestevennen din som du stoler mest på kan faktisk ha en affere med din kjære akkurat nå..... :eek:

Vær kritisk/varsom men ikke steng tilgjengeligheten.

Ikke fasiten, men mitt syn på saken.

Anders-
24/12/09, 02:32
Det er fortsatt mulighet for å prøve å begrense svindlerier maks også da.

Skal vi begrense det maks kan vi jo ikke tillatte kjøp og salg, og da vil en stor del av nytteverdien på forumet forsvinne...

Joakim-G_R
25/12/09, 02:11
Skal vi begrense det maks kan vi jo ikke tillatte kjøp og salg, og da vil en stor del av nytteverdien på forumet forsvinne...

Hvorfor er du så vanskelig? Jeg sa man kan PRØVE å begrense det. Sa ikke at løsningen var å kutte ut kjøp/salg.

Blir mindre lukrativt å svindle folk om man må legge igjen så mye info, og om man da i tillegg setter kanskje en moderator til å verifisere hver enkelt bruker som registrerer seg for salg, er jo noen løsninger man kan prøve seg på, for å kvalitetssikre mest mulig.