PDA

Vis full versjon : Justering av dumpventil?



retard69
20/12/10, 04:20
På min S40 T4 er det montert dumpventil. Og det er en skrue/mutter på enden...Ser ut som noe for justering? Jeg tror at fjæra som står i er for stram. Dumplyden er "opphakket" og sier ikke "pssh" eller slik som man vanligvis hører.

Noen som har ideer? Kan jo godt hende at dette tuller med trykket også, siden bilen ikke går som den burde.

ASK Racing
27/12/10, 19:09
er ingen ekspert på dumpventiler, men vet at noen av de lager "opphakket" lyd å andre ikke, der kan du eksperimentere, men om du slakker for mye kan du risikere at det lekker trykk ut når du lader for fult :)

retard69
27/12/10, 22:57
er ingen ekspert på dumpventiler, men vet at noen av de lager "opphakket" lyd å andre ikke, der kan du eksperimentere, men om du slakker for mye kan du risikere at det lekker trykk ut når du lader for fult :)

Hehe :) Ja, nå står dump strammet til max. Å tror ikke at det er sunt...Noen som sa at lufta blir slått tilbake i turbo. Og jeg får feilkode pga dumpen. Så blir nok tilbake til resirk nå.

ASK Racing
28/12/10, 16:17
spørs om ikke det kan lønne seg :)

henrik940
28/12/10, 16:20
Eller bare slakke fjøra :) ?

retard69
28/12/10, 22:22
Eller bare slakke fjøra :) ?

Ja, har tenkt å prøve det! Men tror du at dette er grunnen til feilkode? At fjæra er for stram?

Fikk feilkode på ladetrykksensor når jeg monterte dump, og bilen lugger litt på lavt turtall og har neppe fullt ladetrykk. Og LMM er byttet for 3000 km siden.
:S

ASK Racing
31/12/10, 13:11
skal ikke se bort ifra det siden det oppsto etter det, det er somregel noe med det en har vert borti :) blir skjeldent noe av seg selv :)

Tarell
17/05/11, 08:26
Har samme problemet med bilen til samboeren min.
Lugger og hoster på lave turtall, og den er 100% orginal.
DSA kobler inn av og til helt uten grunn og kjennes ut som den ikke leverer skikkelig ladetrykk.

Blir alltid arbeid med disse konebilene....... ;)