Vis full versjon : Hvordan b230?
Hei
har en b230 blokk som er produsert i 92.. fordelern i blokka, og underspyling.. hvordan blokk er dette? underspyling kom vell ikke før i 95...? kan detta da være en ombygd F blokk?
Mvh
VolvoR-Sport
19/12/10, 22:19
kan få underspyling i sen 92 mod. underspyling kom i sent 92.
ja okei, men fordelern sitter jo i blokka.. fk/ft hadde vell denne i toppen mot torpedon...?
volvoRsport
19/12/10, 22:23
Underspyling kom modellåret 93, altså fra august 92 og utover. FT/FK har toppmontert fordeler ja.
så da er dette evt en konvertert F da? Hvordan finner jeg ut hva inmaten er for noe?
takk for svar!
volvoRsport
19/12/10, 22:47
så da er dette evt en konvertert F da? Hvordan finner jeg ut hva inmaten er for noe?
takk for svar!
Er det en turbomotor? Hvilken bil sitter den i?
Ja er turbo motor, sitter i en 740 tic 87 moddel. er ET topp, men bunndel (?)
Motorkoden skal vel stå preget inn i blokka rett under toppen, i forkant på innsugssiden.
Nei av en eller annen grunn så er dette slipt bort... ellers så hadde saken vært greit..
blokka er 92.
underspyling
fordeler i blokka
Er det på noen måte jeg kan måle rådene etc? for og hværtfall finne ut hvordan innmat det er?
Takk for svar
er blokka fra 92 så har du di "grove" rådene. og en f motor med underspyling tåler en del juling den å, hadd mange sånne jeg har kjørt turbo på, og di har takla alt helt fint med orginal innmat:) grunn til det sitter fordeler i blokka er vel kanskje fordi blokka kommer fra en 240. eller om noen har bygget om å satt i blokk fordeler.
står jo en motor kode på sia av blokka oppunder toppen der står det noen tall og slutter med feks b230fk osv.
står jo en motor kode på sia av blokka oppunder toppen der står det noen tall og slutter med feks b230fk osv.
Som nevn lenger opp i tråden, denne koden er slipt bort.. ellers hadde jo saken vært simpel:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.