PDA

Vis full versjon : Ulykker med Volvo involvert



Sider : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12

jacobsen
04/03/12, 03:14
En 240 mindre på veiene..

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1783706.ece

Alexk1
04/03/12, 12:50
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/Fem-personer-til-sykehus-etter-moteulykke-2197472.html#.T1NWHfFl1Nc

En stk mindre 945 på veien

Revell
06/03/12, 20:37
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/Fem-personer-til-sykehus-etter-moteulykke-2197472.html#.T1NWHfFl1Nc

En stk mindre 945 på veien
Får se det lyse i det også da;) er iallefall en BMW 5 serie mindre på veiene;)

boman
06/03/12, 20:59
Får se det lyse i det også da;) er iallefall en BMW 5 serie mindre på veiene;)
5'rne er jo fine biler de også da..

divad
06/03/12, 23:30
5'rne er jo fine biler de også da..

E39 er en meget pen bil synes jeg også. Både limosine og touring :)

Revell
08/03/12, 17:52
Syntes denna vinga ser ut som en V70 vinge?
http://www.tk.no/nyheter/article5962726.ece

Kjetil Krømcke
08/03/12, 20:07
Syntes denna vinga ser ut som en V70 vinge?
http://www.tk.no/nyheter/article5962726.ece

Hørtes forferdelig ut den ulykka

Tore
08/03/12, 20:13
Syntes denna vinga ser ut som en V70 vinge?
http://www.tk.no/nyheter/article5962726.ece

Stygg ulykke ja; og ja; det var en V70: http://www.tk.no/nyheter/article5958652.ece
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/624.jpg

locked
08/03/12, 20:29
Kondolerer til dei etterlatte og tankbilsjåføren :(

Øygard
08/03/12, 20:48
Uffdå:(

larsverm
09/03/12, 08:51
Veldig trist.

Uten å gå inn på konkrete hendelser, får det meg igjen til å tenke på at det hadde vært bra å få enda mer godsfrakt over på jernbanen og mindre lastebiltrafikk på veiene. Om man har en relativt sikker bil, kan det likevel komme til å hjelpe lite hvis man treffer noe som er stort nok.

Øygard
09/03/12, 09:34
Ja, det er unødvendig mange lastebilar på veiane. men dei giddar ikkje å bruka pengar på det. Det burde for eksempel gått ein jernbane longs kysten på Vestlandet. No er det jo sånn at ein må innom Oslo, eller i alle fall det området dar for å reisa mellom Bergen og Stavanger. Det er for domt. Og so går det ikkje togbane lenger nord enn til Bodø. Det og er for dårleg. Politikarane påstår jo at dei er so opptatt av miljøet, so då burde dei jo satsa meir på jernbane, både til godstransport og til å transportera folk.
Her kan me sjå kart over togbanane i Norge http://i1226.photobucket.com/albums/ee410/Andoyg/Strekningskart_neg_red_des2010.jpg Det er ikkje tvil om at det kunne lønna seg å få alle dessa "strålane" ut i frå Oslo til å henga sammen. Sånn at det går an å kjøra tog rundt i heile Norge og ikkje berre til og frå Oslo.

larsverm
09/03/12, 09:49
Det er dyrt å bygge ut tog, både høyhastighetsvarianten det har vært snakk om i det senere og annet. Likevel tror jeg det kunne være på sin plass å "tenke stort" og ikke alltid bare se på relativt kortsiktige regnskaper.

divad
09/03/12, 10:16
Transport og logistikk er noe av det mest grunnleggende og viktigste for å få et samfunn til å gå rundt. Jada, jernbaneverket i norge er en vits, og jeg tror neppe dette blir utbygget noe større iløpet av noen generasjoner. Veinettet er også helt håpløst. Hovedveien fra Rogaland til Kristiansand, og videre er jo helt tragisk, håpløst, latterlig og livsfarlig vei. Det er skummelt å tenke på at hvis bilen i bare et sekund havner for langt til venstre, havner du i grillen på en 50 tonns semi som kommer i 90 og pluveriserer alt den måtte treffe. Politikerne får faen komme seg ut litt og slutte å ta fly, men derimot KJØRE litt rundt å se hva slaks afrika-standard det er på de smale, hullete traktorveiene våre. Det spiller ingen rolle for dem hvor mange liv som skal til før noe blir gjort. Dødsulykke etter dødsulykke, og hva blir gjort for å redusere dette? Kanskje de setter ned fra 70 til 60, selv om årsaken var en 18 åring som kjørte i 120 og skar over i feil fil..!!

Sånn.. Dette innlegget kan vel forøvrig flyttes til "Hva har IRRITERT deg i dag?" :)

A.B Boss
09/03/12, 10:20
Veldig trist.

Uten å gå inn på konkrete hendelser, får det meg igjen til å tenke på at det hadde vært bra å få enda mer godsfrakt over på jernbanen og mindre lastebiltrafikk på veiene. Om man har en relativt sikker bil, kan det likevel komme til å hjelpe lite hvis man treffer noe som er stort nok.

sånn som jernbanen er nå er det ikke mer å hente, må isåfall kutte ned på persontransport. men sånn som veiene er i norge så overrasker det meg at det ikke er flere ulykker enn det er, har flere ganger kjørt bak vogntog som nesten er borti møtene vogntog siden veiene er smale og søkk i midten, er snakk om millimeter klaring enkelte ganger. ifjord når jeg kjørte fra saltstraumen og hjem med amazonen var det 6 vogntog og ett par personbiler som hadde kjørt av veien mellom saltfjellet og storforshei (acr) og 14 vogntog som la på kjettinger rett etter en uoversiktelig sving

degocostly
09/03/12, 12:48
Stygg ulykke ja; og ja; det var en V70: http://www.tk.no/nyheter/article5958652.ece
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/624.jpg

Babyen døde visst også..

Alexk1
09/03/12, 13:12
utrolig tragisk ulykke :(

ovlov86
09/03/12, 17:02
Fy faen. :( :(

larsverm
10/03/12, 02:16
sånn som jernbanen er nå er det ikke mer å hente, må isåfall kutte ned på persontransport. men sånn som veiene er i norge så overrasker det meg at det ikke er flere ulykker enn det er, har flere ganger kjørt bak vogntog som nesten er borti møtene vogntog siden veiene er smale og søkk i midten, er snakk om millimeter klaring enkelte ganger. ifjord når jeg kjørte fra saltstraumen og hjem med amazonen var det 6 vogntog og ett par personbiler som hadde kjørt av veien mellom saltfjellet og storforshei (acr) og 14 vogntog som la på kjettinger rett etter en uoversiktelig sving

Nettopp, enkelt blir det ikke, for det forutsetter mye omlegging og utbygging.

Det finnes nok gode grunner til ikke å bruke for mye penger, men her handler det om investering og å "bygge landet". Det er slikt man skal gjøre i gode tider, så man har noe å slite på senere.

Revell
10/03/12, 11:01
Eneste grunnen til att regjeringa ikke bruker penger på vei og tog, er av den enkle grunn att da har ikke SV noe og gi bort lenger.

larsverm
10/03/12, 23:00
Kanskje nærliggende å si - men problemene og manglene har i det store og det hele bygd seg opp over flere tiår med forskjellige regjeringer, så det sitter nok dypere enn på bestemte politiske partier. Det får kanskje ikke uten videre blitt annerledes i et demokratisk system - men i saker hvor det kunne ha vært bra å "tenke stort", er det en ulempe at politikere som oftest ikke er beredt til å tenke alvorlig langsiktig mer enn en valgperiode, eller kanskje to eller tre...

SV er strengt tatt bare en liten bølge på havet i den historien der så langt.

Øygard
11/03/12, 00:04
Kanskje nærliggende å si - men problemene og manglene har i det store og det hele bygd seg opp over flere tiår med forskjellige regjeringer, så det sitter nok dypere enn på bestemte politiske partier. Det får kanskje ikke uten videre blitt annerledes i et demokratisk system - men i saker hvor det kunne ha vært bra å "tenke stort", er det en ulempe at politikere som oftest ikke er beredt til å tenke alvorlig langsiktig mer enn en valgperiode, eller kanskje to eller tre...

SV er strengt tatt bare en liten bølge på havet i den historien der så langt.

Det med å tenka longsiktig er ein stor svakhet hos dei som styrer no. Os ligg nokre mil utanfor Bergen, og E39 mot Stavanger går via Os, med ferja over Bjørnafjorden og vidare sørover. Det bur mange folk på Os og i tillegg til all trafikken på E39 blir det mykje trafikk mellom Os og Bergen. So no har dei tenkt å laga motorvei dar, og det er jo vl og bra kulle ein tru. Men samtidig vurderar dei å legga E39 lengre inne, og då vil den motorveien bli overflødig. Ein an plass har dei net bygd ny ferjekai for å komma inn med større fejer, samtidig som dei bygger ein ny tunnell ein an plass og når den er fedig kjem trafikken til å gå so mykje ned på det ferjesambandet at me kunne klart oss med den gamle ferjekaien. Fantastisk, sant? Det fins heilt sikkert mange andre eksempel på detta, men kanskje me ska laga oss ein an tråd og diskutera vidare der?

larsverm
11/03/12, 01:18
Skal vi fortsette å gå dypere inn på samferdselspolitikk, bør vi det, ja - så denne tråden ikke havner urimelig langt ut på viddene.

Øygard
11/03/12, 01:26
Ja, det kunne me gjort, det er jo eit intressant tema detta landet her:P

divad
11/03/12, 03:35
Men synes iikke vi er så veldig off-topic nå. Tråden heter ulykker med volvo involvert. Tør påstå at i mange av tilfellene var dårlig veistandard med i å påvirke ulykken. Så det er jo tross alt beslektede emner :)

andreas y.
11/03/12, 11:32
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Her-mistet-foreren-kontrollen-2668639.html#.T1x9ezFWeyU

The Sven
11/03/12, 12:20
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Her-mistet-foreren-kontrollen-2668639.html#.T1x9ezFWeyU

Hun kan være glad for SIPS :)

Øygard
11/03/12, 18:31
Men synes iikke vi er så veldig off-topic nå. Tråden heter ulykker med volvo involvert. Tør påstå at i mange av tilfellene var dårlig veistandard med i å påvirke ulykken. Så det er jo tross alt beslektede emner :)

Det har du rett i, og det var vel derfor me kom inn på det i denne tråden:)


Når det gjeld dårleg veistandard so er det ikkje først og fremst breie, rette veiar som skal til for å få slutt på ulykkene. Me ska jo tross alt kjøra etter forholda, so det nyttar jo ikkje å sei etter eit uhell at "det var ikkje min feil at det var ein sving der eg skulle kjøra i 80":p
Viss me tilpassar farten etter forholda er det ikkje mykje farlegare å kjøra på ein smal vei. det om er mykje verre er alle dei (inkludert meg) som risikerar å få ein fleire tonn tung stein i håve kvar dag, hol i veien som folk svingar unna rett før ein sving og plassar der det går stup rett i havet attmed vien utan rekkverk og sånt. Men dei fleste ulykker skuldast nok uoppmerksomhet, uforsiktighet eller promille. Det er veldig mange som kresjar på grunn av at dei kjører uvetig, og skuldar på dårleg vei. Viss dei ikkje kjører med vet kan det no gå gale uansett kor bra veiane er, og på veiar me kan kjøra fort, er det jo endo farlegare viss det går gale.
So hompete veiar og dårleg rassikring irriterar meg mykje meir enn at eg må svinga litt og at det går litt opp og ned og av og til bremsa og kanskje stoppa når eg møter nåken. Her er det mange plassar det er djupe holer i veien i ei 80-sona, der er det lett å øydelegga felgar og hjuloppheng for dei som ikkje veit om det. Men det kjem nok ikje til å komma ny asfalt dar, dei sette heller ned fartsgrensa til 70 og kanskje 60. Longt frå både folk og fe. Det er for dårleg i verdens rikaste land, velferdsstat og alt det fine dei kallar seg. Spesielt med tanke på kor mykje me betalar.

The Sven
11/03/12, 18:39
Enig der, veidekket i distriktsnorge burde vært høy prioritet. Det er for mye fokus på sånt valgflesk som nye enkeltstrekninger på det sentrale østland (som også forsåvidt er underdimensjonert før de er påbegynt og koster skjorta og vel så det i bompenger for de som skal bruke veiene), så de glemmer helt av å vedlikeholde de veiene vi allerede har.

jba002
11/03/12, 19:26
til dere som bor på østlandet, dere har ikkje lov å klage på veiene, så å si alt er jo strøket :eek:

R.G
11/03/12, 19:34
til dere som bor på østlandet, dere har ikkje lov å klage på veiene, så å si alt er jo strøket :eek:

har ikke lov å klage?:p er jo mere komfortabelt å kjøre over ett nypløyd jorde. ihvertfall når gjelder rv3.

nei det begynner å komme seg noe men, tar litt for lang tid..

Øygard
11/03/12, 19:50
til dere som bor på østlandet, dere har ikkje lov å klage på veiene, så å si alt er jo strøket :eek:

Dåke i bergen har heller ikkje nåke å klaga på sånn sett. Men veiane er jo ekstremt underdimmensjonerte. Det er ikkje so lite frustrerande å stå i ein kø som står i ro i ti minutt før han flyttar seg fem meter og står i ro i ti minutt til. Og det eg syns er verst er når eg kjem frå Arna til Åsane, og ska komma meg inn i rundkjøringa i rushtida når det kjem tett i tett med bilar frå Bergen sentrum og utover mot Knarvik. Då er det jo håplaust å komma seg inn i rundkjøringa. Ein er nøydd å pressa seg inn, ellers blir ein ståande dar... Og det tar ikkje long tid før ein Audi bak deg bjynnar å tuta:p
Ein må berre ta ein sjangse og prøva å pressa seg inn. Det er jo ikkje bra i det heile tatt at me må snikka oss inn for å komma oss fram. Det er sikkert endo verre for meg som er vant med at det tar minst fem minutt mellom kvar gong det kjem ein bil forbi, og i tillegg ikkje har den beste bilen til sånn kjøring.

Eg er enig med The Sven i at dei først og fremst må setta dei veiane me har i stand før dei ska laga endo fleire.
Her er det mykje snakk om ferjefri E39 for tida. Eg forstår ikkje vitsen. Me kan kanskje spara 20 minutt på det, men ein må jo ta pause av og til likavel, og då er det jo berre fint at dei som ikkje har vet til å stoppa og ta ein pause blir tvinga til det på ei ferja:) Eg meinar ikkje at det ikkje har nåken fordelar å erstatta ferjene med bruer og tunnellar, men det har ikkje so mange fordelar at det er verdt fem milliardar på det. Og kem er det som må betala dei fem milliardane eller kva dei har tenkt å bruka på det?

Marius Skau
11/03/12, 20:36
Dere er velkommen til og komme nordpå^^

Da trur jeg ikke noen av dere klager lenger :P

divad
11/03/12, 20:50
Synes hele norge har noe å klage over, hvertfall av det jeg har sett rundt forbi.

Revell
11/03/12, 22:04
avkjøring i Bamble
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/777.jpg

Øygard
11/03/12, 23:50
Dere er velkommen til og komme nordpå^^

Da trur jeg ikke noen av dere klager lenger :P

Nja, eg syns det er litt typisk at nordlendingar trur at dei har det so mykje verre enn søringane:p Ikkje vondt meint also. Dåke må huska at Sørnorge er meir enn Oslo og området der. Eg las ein undersøkelse i fjor ein gong, og der sto det at det var Nordnorge som hadde dårlegast standard på stamvegane, men Hordaland, og Sogn og fjordane hadde dårlegast standard på meir lokale vegar. Men detta varierar sikkert frå plass til plass både i Nordnorge og her på Vestlandet.

Marius Skau
11/03/12, 23:55
Vell, viss du kjører deg en tur nordover en gang så legg merke til hvor elendi veien er fra Trønderlags porten. Du ser faktiskt forskjell med en gang. Kan ikke huska sisst jeg så dem legge ny asfalt i Bodø by uten at dem tar det bort igen etter 2 uker før og så bare lappe..

Vi har enda grusveier i Bodø BY, noe som jeg synes er heilt på tryne.

Veien mellom Fauske og Bognes er skummel. I tunellene der må lastebiler stoppe viss dem møter hverandre. Og da er det på fittehåret at dem kommer seg forbi..
Dere har sikkert mye dårlige veier sørpå og.

Men min oppfatting er at ALT nord før trønderlagsporten vil ikke den norske regering ha noe med og gjøre. Viss dem fikk velge har vi sikkert blidd sletta fra kartet!

Øygard
12/03/12, 00:51
Det er gale viss det er sånn som du seier, at dei ikkje bryr seg om dåke:p. Det er jo ein del av landet, nett som Østlandet, men me ser jo gong på gong at dei prioriterar Oslo og området rundt:( Dei bygger seg eit unødvendig stort og stygt operahus mens me hompar rundt på kjerreveiar frå 1800-talet:mad:

Byane her har stort sett greie veiar, problemet er vel at politikarane gløymer at Vestlandet er mykje meir enn Bergen, og at norge er meir enn sør-norge. No har eg dessverre ikkje vore so veldig longt nordover, men eg tok nåken "stikkprøvar" på gooogle maps berre for å få eit visst inntrykk, og nåke av det første eg la merke til var eit 90-skilt. sånt har me ikkje her, sjølv om det er mange plassar det går fint å kjøra i 90 (ja, eg har prøvd:p). Eg ser mange flotte fine veiar, og mange dårlege veiar, sånn som her.

Meinar du E6 mellom Fauske og Bognes? Det kan ikkje stemma for den veien sog jo heilt bra ut. Eller var det ein an vei du meinte?

Eg likar meg i grunn best på veiar som ikkje går rett fram eg:) Eg trur eg ska ta mefg ein tur nordover ein gong når eg får lappen:) det er jo ein stor del av landet so det er jo ei skam å ikkje ha vore dar.

Edit: det ser nesten ut som det er om å hjera å ha dei dårlegaste veiane:p

Jan-Einar Jenssen
12/03/12, 01:04
google maps er udugelig for å sjekke veistandard..

Øygard
12/03/12, 01:09
Ja, det er ikkje so lett å sjå skikkeleg korleis det er, men ein får jo eit visst inntrykk. Eg ser jo at det er gule striper i midten og forholdsvis ny asfalt mange plassar dar på E6, men eg reknar med det var ein an vei han meinte, for detta dar er nåke av det minst skumle eg har sett:)
Når me snakkar om Google Maps, hadde det ikkje vore artig å lagd det som eit bilspel sånn at me kunne kjørt rundtom i forskjellige bilar og sånt? Håpar det kjem ein gong:)

Jan-Einar Jenssen
12/03/12, 01:13
Ja, det er ikkje so lett å sjå skikkeleg korleis det er, men ein får jo eit visst inntrykk. Eg ser jo at det er gule striper i midten og forholdsvis ny asfalt mange plassar dar på E6, men eg reknar med det var ein an vei han meinte, for detta dar er nåke av det minst skumle eg har sett:)
Når me snakkar om Google Maps, hadde det ikkje vore artig å lagd det som eit bilspel sånn at me kunne kjørt rundtom i forskjellige bilar og sånt? Håpar det kjem ein gong:)

jeg har kjør den strekka litt for mange ganger selv. og standarden der er ikke den værste.. men også langt fra den beste.. han mente E6 fauske bognes ja..

Øygard
12/03/12, 01:16
Greit. Du som har kjørt dar veit det vel bere enn meg:p Det såg ikkje gale ut då, men det kan henda det var verre enn det såg ut som. Det er i alle fall mange veiar som er mykje dårlegare enn den dar både her og der.

Jan-Einar Jenssen
12/03/12, 01:21
Greit. Du som har kjørt dar veit det vel bere enn meg:p Det såg ikkje gale ut då, men det kan henda det var verre enn det såg ut som. Det er i alle fall mange veiar som er mykje dårlegare enn den dar både her og der.

kjørte de flere ganger i uken i ca et år:p for max ett år siden :p ikke mye som har endra seg fra da til nå :) som sagt så er det ikke så gæli, men er langt fra bra :) myyye uoveriktlige svinger, trange plasser osvosv :)

A.B Boss
12/03/12, 01:49
vet ikke hvordan veistandarn er lenger sør, men jeg har mistet 2 eksosanlegg, hoppet flere ganger og satt på en hiace som hoppet på strekning mellom mo-mosjøen, bestandig vært rundt fartsgrensen, kanskje 10 over. den nye tunellen mellom rana og hemavan er litt morsom, hvis du drar på igjennom den har du hjulløft store deler av tunellen, men den er litt skummel om vinteren, da sammler det seg is i ene enden som kan være 20cm tykk med svære sprekker, onkelen min knakk en felg der og jeg sklei sidelengs og aner ikke hvordan dekkene holdt seg på felgen, på tilbaketuren holdt jeg på å skli under en lastebil siden isen va så skrå på min side, men vi begge lå bare i 20km/t ca så det gikk godt

Marius Skau
12/03/12, 02:29
vet ikke hvordan veistandarn er lenger sør, men jeg har mistet 2 eksosanlegg, hoppet flere ganger og satt på en hiace som hoppet på strekning mellom mo-mosjøen, bestandig vært rundt fartsgrensen, kanskje 10 over. den nye tunellen mellom rana og hemavan er litt morsom, hvis du drar på igjennom den har du hjulløft store deler av tunellen, men den er litt skummel om vinteren, da sammler det seg is i ene enden som kan være 20cm tykk med svære sprekker, onkelen min knakk en felg der og jeg sklei sidelengs og aner ikke hvordan dekkene holdt seg på felgen, på tilbaketuren holdt jeg på å skli under en lastebil siden isen va så skrå på min side, men vi begge lå bare i 20km/t ca så det gikk godt

Va det ikke en bil som flippet rundt og landet på taket i den tunellen også?

A.B Boss
12/03/12, 03:06
Va det ikke en bil som flippet rundt og landet på taket i den tunellen også?

haha, det kan jeg ikke huske å ha sett, men tviler ikke, det kommer brått på hvis det er is i slutten av tunellen, er aldri skiltet og man har som regel litt fart der

Marius Skau
12/03/12, 03:37
Velkommen Til NordNorge!

Vi kan begynne med tunellen han A.B boss prater om:

http://www.ranablad.no/nyheter/article5035309.ece MED VIDEO

Lokal vei:
http://www.an.no/nyheter/article3426308.ece

Men 50cm høydeforskjell fra midten til veikant? :o

Enda en:
http://www.an.no/nyheter/article5537631.ece

Veier midt i byen:
http://www.an.no/nyheter/article3035679.ece

Dette er bare noe, og det finnes langt værre veier :P

larsverm
12/03/12, 08:43
"E6" og "E6" kan være vidt forskjellige ting, for å si det mildt...

Øygard
12/03/12, 18:39
Velkommen Til NordNorge!

Vi kan begynne med tunellen han A.B boss prater om:

http://www.ranablad.no/nyheter/article5035309.ece MED VIDEO

Lokal vei:
http://www.an.no/nyheter/article3426308.ece

Men 50cm høydeforskjell fra midten til veikant? :o

Enda en:
http://www.an.no/nyheter/article5537631.ece

Veier midt i byen:
http://www.an.no/nyheter/article3035679.ece

Dette er bare noe, og det finnes langt værre veier :P

Nydeleg:p
Eg får prøva å finna nåke linande her og då:p

Den første eg fant:
http://www.nrk.no/video/felgar_og_dekk_odelagt_av_darlige_vegar/D051BA3A2FF2D0C7/

http://www.strilen.no/forside/viste-fram-darlege-vegar/

Sogn og Fjordane har minst gule striper på veiane:
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7591079

Og her var det jo mykje fint:p

Men me kann no i alle fall vera enige om at veivesenet har litt å ta tak i både her og der:p

CID
13/03/12, 09:48
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Her-mistet-foreren-kontrollen-2668639.html#.T1x9ezFWeyU

En bekjent av meg det der...

Stian MH
13/03/12, 11:56
Kjørte gjennom en gate i Strømmen i går med leiebil V50 traktoren jeg har nå, og den subba faktisk når jeg lå midt i veien...

Håpløs fantastisk veistandard.

A.B Boss
13/03/12, 20:05
Kjørte gjennom en gate i Strømmen i går med leiebil V50 traktoren jeg har nå, og den subba faktisk når jeg lå midt i veien...

Håpløs fantastisk veistandard.

hehe, jeg ble hengende på tilhengerfestet på 240'en i sommer midt i ei gate (orignal høyde) :p e39'en til mamma tar neddi overalt, nyere biler er alt for lave

Revell
13/03/12, 20:17
Rista på meg nyreproblemer etter en tur i Kongsberg med en C30

G.Jensen
16/03/12, 15:54
Kanskje ikke direkte ulykke, men 300n ble da vrak.
http://www.budstikka.no/nyheter/bilbrann-slukket-pa-loxa-1.7133169

Revell
16/03/12, 16:29
Kanskje ikke direkte ulykke, men 300n ble da vrak.
http://www.budstikka.no/nyheter/bilbrann-slukket-pa-loxa-1.7133169Syntes og ha sett den på forumet her tidligere?

boman
17/03/12, 10:03
Kanskje ikke direkte ulykke, men 300n ble da vrak.
http://www.budstikka.no/nyheter/bilbrann-slukket-pa-loxa-1.7133169

En 360 med ekstralamper på taket fortjener jo nesten å brenne opp .. :p

http://www.budstikka.no/polopoly_fs/l-xa-1.7133210!/image/1499501872.jpg_gen/derivatives/derivative_article_480/1499501872.jpg

Øygard
17/03/12, 16:22
Ekstralysa såg no ut til å ha klart seg greit. Dei blir sikkert montert på neste bil:p

Sjakalen
17/03/12, 18:56
V70N ut på tur i midtrabatten.

http://dt.no/nyheter/utforkjoring-pa-e18-1.7134798

http://dt.no/polopoly_fs/e18-krash-1.7134811!/image/2009929448.jpg_gen/derivatives/derivative_article_980/2009929448.jpg

ovlov86
18/03/12, 00:49
Det skjedde vel ca sånn:

http://www.youtube.com/watch?v=TluTj_VZ7Ko Se rundt 4.25.

Sjakalen
18/03/12, 10:23
Både stolpen og bilen har gjort jobben sin her.

Tore
19/03/12, 10:09
S60 i bilmølje i Trondheim:
http://www.adressa.no/multimedia/dynamic/01258/Steinberget_2_169_1258548c.jpg

LINK: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1792859.ece

degocostly
19/03/12, 11:54
v70'en min ble most i trondheim idag også :P

Tore
19/03/12, 11:59
v70'en min ble most i trondheim idag også :P

Uffda?

degocostly
19/03/12, 13:04
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1528.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1529.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1530.jpg

Traff bakfangeren på en opel på e6'n rett før gamle bomstasjonen på ranheim..

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Jan-Einar Jenssen
19/03/12, 13:06
Traff bakfangeren på en opel på e6'n rett før gamle bomstasjonen på ranheim..



så nå egentlig ganske unødvendi ut :rolleyes:

degocostly
19/03/12, 14:10
Det var det, var min feil så :p
Men bilen gikk, og jeg kjørte til jobb likevel :)

Jan-Einar Jenssen
19/03/12, 15:25
Det var det, var min feil så :p
Men bilen gikk, og jeg kjørte til jobb likevel :)

hell i uhellet med andre ord :p

Tore
19/03/12, 15:29
Genial mulighet til R-fanger og originale klarglasslykter :-)

Revell
19/03/12, 15:34
Den så på en måte ødelagt ut:O

degocostly
19/03/12, 15:46
Hehe, skal manne meg opp å prøve å kjøre i tre kvarter hjemover med den snart.. wish me luck :P
ser ut som diverse saker og ting er bøyd langt innover.. spennende og se om det bare er det "utvendige"..

Steen
22/03/12, 18:32
http://www.dagbladet.no/2012/03/22/nyheter/innenriks/trafikk/biljakt/20797877/

Poltis S60 :p

Revell
22/03/12, 18:39
Ser ut som om han glemte 1001-1002-1003 regelen med tanke på bulken i skiltet XD

larsverm
22/03/12, 22:04
Hehe, skal manne meg opp å prøve å kjøre i tre kvarter hjemover med den snart.. wish me luck :P
ser ut som diverse saker og ting er bøyd langt innover.. spennende og se om det bare er det "utvendige"..

Det ser da ut som noenlunde forsiktig mosing, det der...?

BTM
25/03/12, 08:10
http://www.gd.no/nyheter/article5985079.ece
garasjebrann i går morgen på Kvam.

Revell
25/03/12, 18:36
Volvo XC60?
http://www.h-avis.no/nyheter/fire-personer-involvert-i-alvorlig-trafikkulykke-1.7149961
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2044.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2045.jpg

Revell
25/03/12, 18:38
http://www.gd.no/nyheter/article5985079.ece
garasjebrann i går morgen på Kvam.Sjokk:p trodde ikke 850 sjølantente XD

Øygard
25/03/12, 21:11
Volvo XC60?
http://www.h-avis.no/nyheter/fire-personer-involvert-i-alvorlig-trafikkulykke-1.7149961
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2044.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2045.jpg

Likna meir på XC90 syns eg

BTM
25/03/12, 21:31
Sjokk:p trodde ikke 850 sjølantente XD

bare vente på at min tar fyr nå:p

CheVolvo
25/03/12, 21:36
Likna meir på XC90 syns eg

Bussen er volvo også

Per Turbo
26/03/12, 07:38
Det var en XC90..

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2089.jpg

locked
26/03/12, 20:44
Desverre omkom føraren :-(

Øygard
26/03/12, 21:40
Det er jo forferdeleg uansett, og det blir ikkje bere av at det skjer so uventa og han hadde kona og ungar:(

hgnubel
28/03/12, 08:30
1192
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/17-aring-skadet-i-Sveio-2678047.html

V70 som gikk på en smell i Sveio. Gikk noenlunde bra med gutten heldigvis. Tidligere i dag sto det i artikkelen at han nektet for å ha kjørt bilen, men ser ut som det er fjernet nå. Uansett er det vel enklere å nekte for det hvis du ikke må klippes ut av bilen etter smellen...

stian745
28/03/12, 09:18
syns det ser ut som golf jeg

Christian
28/03/12, 09:21
Det er en Golf ja.

Revell
28/03/12, 10:28
Golf III det der;) Har aldri sett en 3 dørs V70 før:p

locked
28/03/12, 20:36
1192
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/17-aring-skadet-i-Sveio-2678047.html

V70 som gikk på en smell i Sveio. Gikk noenlunde bra med gutten heldigvis. Tidligere i dag sto det i artikkelen at han nektet for å ha kjørt bilen, men ser ut som det er fjernet nå. Uansett er det vel enklere å nekte for det hvis du ikke må klippes ut av bilen etter smellen...

Haha smart kid! :-D

Revell
29/03/12, 23:44
er vel ikke helt ulykke men er en Volvo involvert
http://dalane-tidende.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=10753
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2381.jpg

Sjakalen
30/03/12, 06:25
Strøken svart V70N med R felger har kjempet mot Nettbuss i rundkjøring ved Kverneland Bil i Drammen nå kl 7. Tatt høyre bakdør og revet av venstre felg bak.

1202

hgnubel
30/03/12, 07:54
syns det ser ut som golf jeg

Jaggu har du (dere) rett :)

divad
30/03/12, 09:34
er vel ikke helt ulykke men er en Volvo involvert
http://dalane-tidende.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=10753
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2381.jpg

Godt observert! ;)

Thobbus
30/03/12, 10:49
Ang. brannen ved Rogaland bildeler.. Vet ikke hvordan brannen oppsto, men huggerene fjerner ikke all bensinen i bensinsystemet har jeg funnet ut.. Henta meg gule dyser til 945'n en gang på Knoksen på Forus.. og da stod spruten ut av fuelrailen.. :p

HarryVolvo
30/03/12, 10:59
Det er fordi de fleste huggerier bare slår hull i tanken...
Blir for mye arbeid å skal tømme ALL bensin ut..

divad
30/03/12, 11:02
Ang. brannen ved Rogaland bildeler.. Vet ikke hvordan brannen oppsto, men huggerene fjerner ikke all bensinen i bensinsystemet har jeg funnet ut.. Henta meg gule dyser til 945'n en gang på Knoksen på Forus.. og da stod spruten ut av fuelrailen.. :p

Tok ut ei fødepumpe fra en 945, og der var det endel bensin igjen :)

The Sven
30/03/12, 11:46
Stygg ulykke i Bamble. Volvo FH mot japansk 4x4 eller noe..
http://www.varden.no/nyheter/omkom-i-frontkollisjon-1.7161459

Revell
30/03/12, 12:59
2uker gammel Volvo FH mot en Toyota Hilux
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2392.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2393.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2394.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2395.jpg

Thobbus
30/03/12, 13:16
uff :(

boman
30/03/12, 13:25
FH'en er jo ikke noe problem, den kan man jo få kjøpt en identisk av idag. Det er værre med personen som satte i Hiluxen..

Revell
30/03/12, 13:36
Detta var nok en som valgte og ta livet sitt:( Politiet har grunn til og tro att det har en sammenheng med denne saken
http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5993384.ece

boman
30/03/12, 13:45
Da er det mest synd på trailersjåføren som opplever dette her, og at det er en splitter ny lastebil gjør det jo ikke noe bedre..

Revell
30/03/12, 13:48
En som snakka om att grunnen til den nye lastebilen var att han hadde vært involvert i en dødsulykke i Polen for 4uker siden

Kjetil Krømcke
30/03/12, 16:21
Tragisk...

boman
30/03/12, 22:42
En som snakka om att grunnen til den nye lastebilen var att han hadde vært involvert i en dødsulykke i Polen for 4uker siden

Hvis dette er tilfelle syns jeg enda mer synd på sjåføren.. Det må være noe av det verste en yrkessjåfør kan oppleve.

divad
31/03/12, 00:06
Hvis dette er tilfelle syns jeg enda mer synd på sjåføren.. Det må være noe av det verste en yrkessjåfør kan oppleve.

Fatter ikke hvorfor selvmordssjåførene ikke heller sikter på fjellveggene......................

boman
31/03/12, 08:03
Fatter ikke hvorfor selvmordssjåførene ikke heller sikter på fjellveggene......................

Akkurat det skjønner jeg faktisk. Er enda større sjanse for å stryke med når en treffer noe som beveger seg i 70-80 km/t mot deg.. Men det er like tragisk, uansett!

PyrionZ
31/03/12, 08:28
Litt ot. men hvorfor er det større sjans å stryke med om man velger å treffe et annet kjøretøy som holder 80-90kmt, enn å kjøre i en fjellvegg i samme farta? Hastigheten er uansett lik når det smeller i begge tilfeller.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

A.Finstad
31/03/12, 08:30
I går vraka jeg vinter bilen :( ikke noe person skader, men surt uansett kan komme med bilder i kveld

Volvo-turbo
31/03/12, 08:31
Litt ot. men hvorfor er det større sjans å stryke med om man velger å treffe et annet kjøretøy som holder 80-90kmt, enn å kjøre i en fjellvegg i samme farta? Hastigheten er uansett lik når det smeller i begge tilfeller.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

hvis du kjører i 80 km/t og bilen imot kjører i 80 km/t så har kolisjonspunktet en fart på 160 km/t. Du å fjllveggen har kunn 80 km/t.

gaupe
31/03/12, 09:41
hvis du kjører i 80 km/t og bilen imot kjører i 80 km/t så har kolisjonspunktet en fart på 160 km/t. Du å fjllveggen har kunn 80 km/t.

Det er ikkje så enkelt, dette stemmer om det er to bilar med lik masse, men om du treff eit vogntog, så har den fort 20-30 gangar di masse/røyrsleenergi.

PyrionZ
31/03/12, 09:54
Det stemmer ikke at farta til 2 møtende kjøretøyer som kolliderer har dobbelt så stor fart ved treff. Nå har ikke jeg mulighet til å linke til kilde. Men, mythbusters testa detta for noen år siden. Klippet ligger på youtube.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Kjetil Krømcke
31/03/12, 10:41
Treffer du en fjellvegg blir det bråstopp, Men i det du treffer et vogntog går du med en gang i motsatt retning, Jeg vil anta at innvollene dine ikke tåler det.

The Sven
31/03/12, 10:56
Det stemmer ikke at farta til 2 møtende kjøretøyer som kolliderer har dobbelt så stor fart ved treff. Nå har ikke jeg mulighet til å linke til kilde. Men, mythbusters testa detta for noen år siden. Klippet ligger på youtube.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Det sier seg igrunn selv også, energien tas opp i deformasjon av begge kjøretøyene, ikke bare 1 :)

gaupe
31/03/12, 11:43
Det sier seg igrunn selv også, energien tas opp i deformasjon av begge kjøretøyene, ikke bare 1 :)

Hadde ikkje basert meg på voldsomt med deformasjon på fh16, men litt er det.

A.B Boss
31/03/12, 17:03
http://www.ranablad.no/nyheter/article5994566.ece
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/383418_10151463848410521_830430520_23143519_457745 301_n.jpg

locked
31/03/12, 17:24
hvis du kjører i 80 km/t og bilen imot kjører i 80 km/t så har kolisjonspunktet en fart på 160 km/t. Du å fjllveggen har kunn 80 km/t.

To heilt identiske bilar som treff symetrisk vil deformerast som om dei traff kvar sin fjellvegg.

Men dersom ein Polo i 80 treff eit vogntog i 80 så vil vogntogets masse skubbe poloen bakover slik at det kan samanlignast med å treffe ein fjellvegg i mykje høgare hastighet.

Men å rekne bevegelsesenergi på eit slikt nivå vil ikkje eg gje meg ut på.

Thobbus
31/03/12, 17:27
http://www.ranablad.no/nyheter/article5994566.ece
http://forum.vccn.no/

Det er den andre 850'n på kort tid som har tatt fyr...

ovlov86
31/03/12, 18:15
Er det noe spesielt som gjør at 850'ene brenner opp hele tida?

tommy1033
31/03/12, 18:48
Er det noe spesielt som gjør at 850'ene brenner opp hele tida?
er vell same grunnen som på fleste bilbranner , folk som ikke har brukt dei 5 ekstra minutta for å legge opp anlegget skikkeligt :P

BTM
31/03/12, 19:16
satan..! da blir det en mindre volvo her i gården og en mer på finn.no!

A.B Boss
31/03/12, 19:22
hørte at den tok fyr pga av eierne hadde "fiksa" en oljelekasje med et plaster :confused:

jacobsen
01/04/12, 14:00
er vell same grunnen som på fleste bilbranner , folk som ikke har brukt dei 5 ekstra minutta for å legge opp anlegget skikkeligt :P

Tviler på at anlegg har noe med brannene å gjøre. så å si alle 850er som har selvantent er originalbiler :)

jacobsen
01/04/12, 14:09
745 91-92 i krasj

http://www.adressa.no/multimedia/dynamic/01260/inderoy_1260137c.jpg
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1799405.ece

V70 mot vogntog,
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/22.jpg
http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1799130.ece

Revell
01/04/12, 14:44
Er vel en 945 den sølvfarga;) Sjelden 745 kom med slike takrails, lakkerte speil og de felgene;) Og enda færre av de kom vel med Airbag?

jacobsen
01/04/12, 15:11
hmm tenke på 940 skjønner du ;) men den resterende lykta minte no så jævlig om nytypen 740

Revell
01/04/12, 15:14
Men ser du godt etter så kan du skimte restene av tåkelyset ved hånda;)

Revell
01/04/12, 15:21
Eneste jeg legger merke til er att den ikke har lykteviskere?

A.Finstad
01/04/12, 15:43
er jo også forskjellige fangere på de bilene å 740 kom vell ikke med dellakkerte fangere så ofte heller ;)

jacobsen
01/04/12, 18:51
er jo også forskjellige fangere på de bilene å 740 kom vell ikke med dellakkerte fangere så ofte heller ;)

Stemmer det ;););););)

CheVolvo
01/04/12, 19:08
Ikke noen her inne håper jeg, ser ut som en 945

http://www.ostlendingen.no/nyheter/elverum/politiet-rykket-ikke-ut-til-ulykke-flere-timer-senere-ble-sjaforen-funnet-omkommet-1.7164564

Revell
01/04/12, 19:29
FY FAEN ASS!!!! det der så ille ut:O

R.G
01/04/12, 20:30
dæven, ikke fått med meg detta der...

må ta meg en tur borti veien her å se om det mangle en bil...

Revell
01/04/12, 20:36
dæven, ikke fått med meg detta der...

må ta meg en tur borti veien her å se om det mangle en bil...Nabo av deg som har slik bil?

R.G
01/04/12, 20:43
jepp, nabo og nabo, her uti ødemarka er det nabo når nærmeste nabo er 1km unna,

han har en med gamle typen jt som har 3" tut sveisa rett i bakre potta. og ser ut til på bilde att det er samme opplegg på eksos der også.

nei jeg må reise ut å se om det mangler en bil hos han nå gitt....

Revell
01/04/12, 20:44
Ser ut som en 3"tut det ja :S

R.G
01/04/12, 21:52
da har jeg vært på rundturen. den rød 945 jeg mistenkte sto på plassen sin den:)

vært på ulykkesstedet. har hadd litt fart og gått rett fram i sving ser det ut til. ingen spor etter bremsing eller noe.

vet hvem avdøde er, men kan ikke gå ut med det.

Revell
01/04/12, 21:59
Antar att det fortsatt ligger vrakdeler der også?

R.G
01/04/12, 22:04
Antar att det fortsatt ligger vrakdeler der også?

gikk ikke ut av bil å så nedi grøfta etter deler, men regner med alt er tatt opp.

bilen er tatt inn på verkstedet nå, pluss haug med kasser med deler som ble spadd opp, og 4 pers fra statens vegvesen er å inspiserer den nå så jeg.
absolutt ingenting igjen av bil. dem har litt av en jobb med å inspisere detta, for alt er knust som glassplate slept ned fra x antall etasjer. kun ræva på bil som er nogenlunde "hel", eller hel er vel for å ta i men.


edit: detta var stygt ass. styggeste jeg har sett på mange år.

divad
01/04/12, 23:24
Helt jævlig! Og helt forkastelig oppførsel fra både politiet, og ikke minst personen som meldte fra om ulykka.

lyngen
02/04/12, 06:52
:/ klump i halsen!

R.G
02/04/12, 07:05
siden purken ikke dukka opp, tenk om han som kjørte bilen egentlig var i livet da? så har han stryki med igjennom di 10 timene fordi purken ikke dukka opp.


og vet hva purken mest sansynerligvis var opptatt med. trafikk-kontroll. sånn dem er nedi her. ut å sjekke om folk bruker belte døgnet rundt

AleksanderK
02/04/12, 10:28
Lurer meg på om dette er en volvo?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10072864

EDIT: For sein... Eller, fulgte ikke med :p

R.G
02/04/12, 11:47
bilen fra elverum som var prat oppå her.
http://db3.stb.s-msn.com/i/84/56CBA9F662DCC88326472D645A2AF.jpg

Jan-Einar Jenssen
02/04/12, 11:50
shit! :eek:

AleksanderK
02/04/12, 12:18
Å i he*vete!!!!

Sjakalen
02/04/12, 13:49
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1.jpg?updated=020420121143

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Skal-undersoke-om-liv-kunne-ha-vart-reddet-6798107.html?fb_ref=.T3l3sTtS1VM.like&fb_source=home_multiline

AleksanderK
02/04/12, 13:51
Du var enda tregere enn meg :p

Steen
02/04/12, 14:26
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Tre-omkomne-i-trafikkulukker-i-mars-i-Rogaland-2951897.html
XC90

jacobsen
02/04/12, 14:55
fy svarte helvete...hva for en fart hadde han tro?

Espen Hveding Nordgård
02/04/12, 17:01
Et stykk godt vridd 945 det der... Må ha gått fort og butta hardt......

Drøyt bilde.

R.G
02/04/12, 19:11
jeg fikk ikke lov å ta bilde men her ser dere åssen høyre sida ser ut. ingenting igjen.

http://www.ostlendingen.no/nyheter/elverum/mulig-tjenesteforsommelse-fra-politiet-1.7165946

Jan-Einar Jenssen
02/04/12, 19:39
jeg fikk ikke lov å ta bilde men her ser dere åssen høyre sida ser ut. ingenting igjen.

http://www.ostlendingen.no/nyheter/elverum/mulig-tjenesteforsommelse-fra-politiet-1.7165946

åi!! :eek: det dær var drøyt..

Jonas Soldal
02/04/12, 20:16
Håper for guds skyld han døde momuntant..... :eek:

AleksanderK
03/04/12, 07:14
Det var helt sinnsykt! Aldri sett en gammel 7/9 serie som er SÅ krøllet!

lyngen
03/04/12, 11:31
klump i halsen, må ha kjørt i høy hastighet :/
Ikke bra. trist.
vccn-bruker?

Kjetil Krømcke
03/04/12, 13:24
Brutalt.

Geitung
03/04/12, 15:16
Å fy flate :eek: Ikke for å være idiot men det ser jo nesten ut som at noen har vært litt lei livet her :-/

Revell
03/04/12, 15:35
Sidelengs med taket først i treet ser det ut som :/

R.G
03/04/12, 15:44
rund kast etter treffi tre trær på høyre side foran, (inn høyre frontlykt parti).

bigswede
03/04/12, 21:49
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Tre-omkomne-i-trafikkulukker-i-mars-i-Rogaland-2951897.html
XC90

Vi bytter tema, var så brutal den ulykka med 945'n!
Ble overgitt over att føreren av XC90'n her var klemt fast. Tror likevell at han skal være bra glad han hadde en XC90. - Bussen ser ut som en Carrus/Volvo sak. Mine tanker går til dem i Oltedal, som kjørte en Suzuki GrandVitara XL7 sak, det finnes mange valg her i livet som kan være fatale.

Revell
04/04/12, 17:16
enda en 945 som har fått det http://www.fvn.no/lokalt/lister/Atte-skadet-i-ulykke-i-Flekkefjord-2208358.html#.T3xzkBEaP7J

Tore
04/04/12, 20:01
Vi bytter tema, var så brutal den ulykka med 945'n!
Ble overgitt over att føreren av XC90'n her var klemt fast. Tror likevell at han skal være bra glad han hadde en XC90. - Bussen ser ut som en Carrus/Volvo sak. Mine tanker går til dem i Oltedal, som kjørte en Suzuki GrandVitara XL7 sak, det finnes mange valg her i livet som kan være fatale.

Desverre omkom føreren av den XC90'en også: http://www.h-avis.no/nyheter/omkom-pa-vei-hjem-fra-ishockeyturnering-1.7149961

divad
05/04/12, 02:32
Sykt mange 940'er som går med i trafikken for tida!! :O

Jan-Einar Jenssen
05/04/12, 03:08
Sykt mange 940'er som går med i trafikken for tida!! :O

er da noe positivt med det:) man blir kvitt fler og fler av stygge fronten til 940 :p

Kjetil Krømcke
05/04/12, 11:14
Synes ikke 940'n så ut som den var totalvrak men..

Øygard
05/04/12, 12:34
Det syns ikkje eg heller, den dar skulle no gå an å retta?

jacobsen
05/04/12, 14:43
Synes ikke 940'n så ut som den var totalvrak men..

Hvis det er opp til forsikringselskapet så tipper jeg den blir stemplet som totalvrak/kondemnert. Skal lite til, hvertfall på 15 år gammel bil.
Et godt eksempel på bruk-og-kast miljøet vi lever i, da det er mer lønnsomt å vrake den enn å bytte panser ++. Men var ikke store skadene nei

Revell
05/04/12, 14:47
Kanskje man skal finne ut hvor den står og kjøpe den som opppussingsobjekt;)

divad
06/04/12, 02:09
Så bare det sto at begge bilene var "totalvrak" i artikkelen. Forsikringsselskapene hiver jo bilene i hytt og pine! :S

Kjetil Krømcke
06/04/12, 13:19
Hvis det er opp til forsikringselskapet så tipper jeg den blir stemplet som totalvrak/kondemnert. Skal lite til, hvertfall på 15 år gammel bil.
Et godt eksempel på bruk-og-kast miljøet vi lever i, da det er mer lønnsomt å vrake den enn å bytte panser ++. Men var ikke store skadene nei

Det er sant. litt synd i grunn, selv om man på den måten blir kvitt mye ubukelig.

TommyG
07/04/12, 16:40
V70n ulykke på Voss

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/To-biler-kolliderte-pa-Voss-2683266.html#.T4Bdjpk9Ua0

andreas y.
08/04/12, 19:15
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Seks-til-sykehus-etter-frontkollisjon-2683668.html#.T4HVlau7WyU

locked
08/04/12, 22:34
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Seks-til-sykehus-etter-frontkollisjon-2683668.html#.T4HVlau7WyU
Dårlig valg av Golfsjåføren, og velge seg ut ein XC90 å frontkollidere med :p

Christian
08/04/12, 22:56
Hvis det er opp til forsikringselskapet så tipper jeg den blir stemplet som totalvrak/kondemnert. Skal lite til, hvertfall på 15 år gammel bil.
Et godt eksempel på bruk-og-kast miljøet vi lever i, da det er mer lønnsomt å vrake den enn å bytte panser ++. Men var ikke store skadene nei

Den røde 945'en dukka opp på finn her på torsdag. 5000,-
Gikk selvfølgelig ganske kjapt. :p

jacobsen
09/04/12, 01:39
Oi såppass! da har noen gjort seg et skikkelig bra kjøp :p

de_icer
09/04/12, 11:07
Oi såppass! da har noen gjort seg et skikkelig bra kjøp :p

Jeg ringte jeg, og da var budrunden oppe i 10..

Martin.S
09/04/12, 11:20
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Seks-til-sykehus-etter-frontkollisjon-2683668.html#.T4HVlau7WyU

Møtte disse bilene på vei hjem fra bergen i går, sto på hver sin bergningsbil. Så ut som et dårlig pari for Golfen.

Revell
09/04/12, 16:02
Volvo lastebil?
http://www.ta.no/nyheter/article6003742.ece

Børge Vikebø
09/04/12, 22:13
Volvo lastebil?
http://www.ta.no/nyheter/article6003742.ece

Ser sånn ut på luftinntaket langs hytteveggen.

Kjetil Krømcke
10/04/12, 18:39
Volvo Lastebil på E18 i Sandefjord som kjørte i ræva på en Toyota Corolla

http://www.sb.no/nyheter/trafikkulykke-pa-e18-1.7173950

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1049.jpg

Øygard
10/04/12, 20:00
Det viser jo nesten ikkje på lastebilen. Corollaen derimot...

G.Jensen
10/04/12, 21:44
Trafikkulykke på E18 ved Sandvika med en V50:
http://www.budstikka.no/nyheter/trafikkulykke-pa-e18-ved-sandvika-1.7174105
1255]

Revell
10/04/12, 22:02
kombinasjon påkjørt og dårlig festet henger?

locked
10/04/12, 22:07
Kraftig smell. Trekkroken er bøyd framover så mykje at hengaren slapp.

Vil tru det er heilt etter boka det som har skjedd her!

bigswede
11/04/12, 09:31
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.8068019
V70, en god skyterampe..

jacobsen
11/04/12, 10:30
Litt mer fart/krefter, og personer i bagasjerommet (hvis bilen hadde vært 7seter, 940 feks), så tror jeg dette med hengeren hadde gått ille.. :p

jacobsen
11/04/12, 13:32
740/940?
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1803857.ece

http://www.adressa.no/multimedia/dynamic/01261/bockman_1261077c.jpg

The Sven
11/04/12, 13:51
Godt observert jacobsen.

Forøvrig flau hendelse på vegne av mannlige sjåfører.


Sjåføren i bilen bak har forklart at han så bremselysene og skulle bremse, men så hadde foten sklidd av bremsepedalen og over til gasspedalen.

Jan-Einar Jenssen
11/04/12, 14:43
Godt observert jacobsen.

Forøvrig flau hendelse på vegne av mannlige sjåfører.

han kunne nok ikke si at han sikta på den :rolleyes:

R.G
11/04/12, 16:10
volvo fh
http://www.ostlendingen.no/nyheter/midt-%C3%B8sterdal/to-til-sjukehus-med-luftambulanse-etter-to-utforkjoringer-langs-rv-3-1.7174936

Kjetil Krømcke
11/04/12, 16:30
Kan vel kalle dette Volvo ulykke(lig). Denne har også blitt tauet bort minst 2-3 ganger i Sandefjord sentrum pga feil parkering ved snøryddingen. Synes nesten synd på eieren.

http://www.sb.no/nyheter/hjultyver-pa-ferde-1.7176185

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1112.jpg

CheVolvo
11/04/12, 18:36
En 240 mindre på veien

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1804366.ece

Trangmyr
11/04/12, 18:40
sånn går det når man ligger å kjører..

The Sven
11/04/12, 19:03
Kan vel kalle dette Volvo ulykke(lig). Denne har også blitt tauet bort minst 2-3 ganger i Sandefjord sentrum pga feil parkering ved snøryddingen. Synes nesten synd på eieren.

http://www.sb.no/nyheter/hjultyver-pa-ferde-1.7176185


Åssen hjul sto det på den da?

Ikke veldig vanlig med hvit S70, forøvrig. Synd med bilen iallfall.

JørnM_940
11/04/12, 21:22
En 240 mindre på veien

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1804366.ece
Åfjord?? Hvem var det tro:p

The Sven
12/04/12, 01:38
Kvinne omkom i møteulykke med Vogntog mot V70N utenfor Hamar :(

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.8069530

jacobsen
12/04/12, 10:51
Kvinne omkom i møteulykke med Vogntog mot V70N utenfor Hamar :(

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.8069530

Auch..

Revell
12/04/12, 10:55
Samma og trygg folk sier bilen er så er det lite som står opp mot en Lastebil:O Det der var virkelig ikke pent:O

The Sven
12/04/12, 14:23
Syns ikke det er nødvendig å fylle tråden med spekulasjoner om selvmord.

de_icer
12/04/12, 17:30
det er jeg egentlig enig i, den er trist nok som den er!

Kjetil Krømcke
16/04/12, 22:34
Åssen hjul sto det på den da?

Ikke veldig vanlig med hvit S70, forøvrig. Synd med bilen iallfall.

Jeg har sett denne med 2 forskjellige typer (dekalene er fjernet)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1918.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1919.jpg

karoline
17/04/12, 07:17
http://www.budstikka.no/nyheter/e18-ble-stengt-etter-biljakt-lange-koer-pa-morgenen-1.7185636

G.Jensen
17/04/12, 07:46
Samme som over:
http://dt.no/nyheter/politibil-torpedert-i-biljakt-1.7185642

1327

divad
19/04/12, 22:22
Latterlig håndtering av ulykka ser det ut som. Sikre spor blablablabal... :)

Revell
21/04/12, 10:37
Buss beskutt i Porsgrunn
http://www.varden.no/nyheter/ny-skyteepisode-mot-rutebuss-1.7193424

Øygard
21/04/12, 22:19
Eg forstår dei godt. Det hadde vore fristande å gjort det samme sjølv ein av dei få gongane det kjem ein buss forbi. Dei to åra eg har gått på yrkeskulen no har dei laga utruleg mykje problem og det er ingen ting som fungerar i detta busselskapet som skryte av at dei ska gjera det lettare å reisa osv osv osv... Men eg har no klart å styra meg. Østlendingar derimot.:p

Volvo-turbo
23/04/12, 17:19
En volvo 240 mindre på Lillehammer i dag:
http://www.gd.no/nyheter/article6025985.ece

Sjakalen
27/04/12, 06:47
Ble ikke en ulykke av dette, men nesten. Volvo'n står innenfor togbommene.

http://www.budstikka.no/nyheter/her-er-bilen-stengt-inne-mens-to-tog-passerer-1.7203325

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/3071.jpg

G.Jensen
27/04/12, 07:38
Ikke helt uvanlig i Heggedal det der. Har skjedd før og skjer vel igjen.

Revell
27/04/12, 07:51
Hvite blinkers, Eiker/polaris felger, Ser ut som en pen bil. Noen her på forumet som er flaue tru??

Edit: ser kanskje mer ut som Gemini felger

Sebbe
27/04/12, 13:14
denne er kjip
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/Bilen-sto-til-lading-2215439.html#.T5qNfdUZlN0

jacobsen
27/04/12, 14:35
ouch.. kjedelig ja! feil på lader?

ovlov86
27/04/12, 14:52
Det der ligner VELDIG på den med V8 som går i Kr.Sands området.

Espen Hveding Nordgård
27/04/12, 15:03
Derfor lader vi ikke batteriet når det står i bilen :)

Utrolig kjipt :/

Christian
27/04/12, 16:02
Derfor bruker vi bare seriøse ladere, heter det. :p

Espen Hveding Nordgård
27/04/12, 16:11
Ja, det og :p

A.Finstad
28/04/12, 21:15
Du lader ikke batteriet i bilen, men inne i leiligheta di du espen :p veit ikke om det er noe mye bedre :p

Ditch
28/04/12, 22:08
Ikke direkte en ulykke med bil, men det sto en 850/v70 på motorveien sørover mellom kløfta og Skedsmokorset med hengeren opp ned :what:

TommyG
29/04/12, 10:42
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4
(http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4)
http://www.ba.no/nyheter/article6035141.ece

Heldigvis ingen personskader

Thobbus
29/04/12, 13:56
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4
(http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4)
http://www.ba.no/nyheter/article6035141.ece

Heldigvis ingen personskader

Det var da godt, stakkars sjuførr da... :/

ovlov86
29/04/12, 15:06
Sjekk de fæle rusthullene i framskjermen. Får sikkert mer igjen på forsikringa. :p

divad
30/04/12, 14:01
Heldig at han fikk ut amrikaneren sin i tide hvertfall :)

locked
30/04/12, 17:02
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4
(http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4)
http://www.ba.no/nyheter/article6035141.ece

Heldigvis ingen personskader
Berre eg som reagerte på det enorme antallet med propanplasker mannen hadde i garasjen sin??

Sebbe
30/04/12, 17:05
Det der ligner VELDIG på den med V8 som går i Kr.Sands området.
var ikke den, stod en turbomotor i den.

TommyG
30/04/12, 20:13
Berre eg som reagerte på det enorme antallet med propanplasker mannen hadde i garasjen sin??
Tror det sto at det var freon på dem. Drev visst mer kuldemontering

ovlov86
30/04/12, 20:15
var ikke den, stod en turbomotor i den.

Jepp. Den med v8 er vel ikke stylet heller.

Sebbe
01/05/12, 19:01
tror ikke det

hgnubel
11/05/12, 18:04
1459

http://www.bt.no/incoming/Kollisjon-pa-Puddefjordsbroen-2702772.html

Er det en svart 740/940 der ved siden av ambulansen?

bullxo
11/05/12, 23:32
[QUOTE=TommyG;573867]http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4
(http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4)
http://www.ba.no/nyheter/article6035141.ece

2. avsnitt... :Batteriet på den var flatt. Jeg har ikke strøm ut til carporten engang.
Nederst i samme avsnitt: I tillegg hadde en strømkabel brent over, og denne lå og gnistret på bakken

Hmmmmmm

ovlov86
11/05/12, 23:53
[QUOTE=TommyG;573867]http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4
(http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Noen-ma-ha-tent-pa-2695679.html#.T50NF6t1Cf4)
http://www.ba.no/nyheter/article6035141.ece

2. avsnitt... :Batteriet på den var flatt. Jeg har ikke strøm ut til carporten engang.
Nederst i samme avsnitt: I tillegg hadde en strømkabel brent over, og denne lå og gnistret på bakken

Hmmmmmm

Er vel snakk om strømledningen til boligene i nærheten. Står at et par husstander mistet strømmen.

Agrostar
12/05/12, 06:19
Får no jaggu håpe det, for skjønte ikkje heilt korleis ein 230v kabel som ligg på fuktig bakke skal kortslutte/lage lysboge kvar 30sekund. Men om det er everket sitt kan eg forstå det, dei har vel da kanskje automatisk innkobling kvart 30sek dersom den sler ut.

bullxo
16/05/12, 16:15
http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article6062578.ece

ovlov86
16/05/12, 20:06
Åssen kan man sitte fastklemt inni der? :p

locked
16/05/12, 21:26
Åssen kan man sitte fastklemt inni der? :p
Når du er gammal og stiv i kroppen er gjerne førardøra einaste utveg. Og når den er sperra av ein påle kjem du ingen veg.

Men syns dei brukar begrepet fastklemt vel vidt ja.

ovlov86
17/05/12, 15:06
Når du er gammal og stiv i kroppen er gjerne førardøra einaste utveg. Og når den er sperra av ein påle kjem du ingen veg.

Men syns dei brukar begrepet fastklemt vel vidt ja.

"Kom seg ikke ut på egen hånd" hadde vel vært mer riktig ja :p

bigswede
19/05/12, 12:50
http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article6062578.ece

Har dere lest teksten?

Overskrifta er, Bil kjørte i naust.. Jeg kler ofte bilen min opp med naust, er så tøft å råne med naust på bilen.. Hehe.. Og videre:

Bilen har havnet under brygga på et naust i Vikanvegen Er ikke naustet egentlig VED brygga og ikke som her står, brygga på et naust, altså på taket? :)

Journalisten beskriver bilens skader på følgende måte: Fronten er trykket inn og frontruta er knust. Ser ikke av bildet at fronten er vesentlig trykket inn, dog har taket (som journalisten før har plasert på taket av naustet) Fått store skader, og selvfølgelig er frontruta knust.

Journalisten avslutter med følgende: Bilen er dratt ut fra brygga. Krasja ikke bilen i ett naust da?

hahahaha :) Noen får det til!

Daruu
19/05/12, 14:08
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.8144541

Volvo lastebil (tror jeg)

boris2k
19/05/12, 20:52
Bilulykke på Hamarøy (http://www.an.no/nyheter/article6067636.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0) (LINK)

1502

bigswede
20/05/12, 01:33
Man skal passe seg! I Tromsø har vi hatt litt "frosset regn" idag. - Politiet gav oss ettertrykkelig beskjed att vi kunne ha vinterdekka på til 15.Mai. - Sånn er det bare :)

Jan-Einar Jenssen
20/05/12, 01:34
kan jo og så informere om at det var sykt glatt der da...

Jan-Einar Jenssen
20/05/12, 01:35
Man skal passe seg! I Tromsø har vi hatt litt "frosset regn" idag. - Politiet gav oss ettertrykkelig beskjed att vi kunne ha vinterdekka på til 15.Mai. - Sånn er det bare :)

snø i bodø i dag ^^

gaupe
22/05/12, 08:36
Ser ut som det er ei 245 involvert i denne ulykka:
http://gfx.dagbladet.no/labrador/216/216996/21699691/jpg/active/978x.jpg

http://www.dagbladet.no/2012/05/21/nyheter/innenriks/ulyjkke/21699372/

Ola Hagen
22/05/12, 20:27
Står at han som kjørte på hu kjørte Volvo personbil, og utfra vinkelen bilen står i så ser det nesten ut som at det er den som har kjørt på hu jinta.. Men så kalle all pen ut den 245'n, ser litt ungdomsprega ut også.

ramfjordkongen
26/05/12, 10:10
http://www.nordlys.no/nyheter/article6077532.ece synd at folk stjel bila åsså kjøre dem i fylla også rett i skogen :S

A.B Boss
26/05/12, 14:55
http://www.nordlys.no/nyheter/article6077532.ece synd at folk stjel bila åsså kjøre dem i fylla også rett i skogen :S
auda, er en turbo det der mener jeg, han som hadde den før har satt på alle klistermerkene på min 850

Torra
26/05/12, 15:00
Hvem er det som betaler for skadene på bilen i en slik situasjon? Si at tyven hadde stjålet nøklene til bilen, slik at det på papiret ikke er tegn til tyveri?

A.B Boss
26/05/12, 15:32
hvis man har delkasko så skal forsikringselskapet betale skadene såfremst at ikke nøklene stod i bilen mener jeg

kristoffeer
27/05/12, 18:37
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10070876
eeeehm?

Sjakalen
27/05/12, 21:06
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10070876
eeeehm?

Den var lei :)

ola normann
27/05/12, 22:03
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2346.jpg

http://www.glomdalen.no/motor/article6078212.ece

Revell
27/05/12, 22:06
Den bilen er vel vrak tenker jeg :p