PDA

Vis full versjon : Xenon nærlys død v70 d5 2002



bjerrang
19/12/10, 12:17
Etter montert xenon. Døde pluttselig ingen flimring etc. Begge nærlys samtidig. Spenning ut til nærlys mål til 0.3vdc. Samme spenning på begge sikringer motorrom. Fant en sikring i kupe den var også ok. Relet klikker. Tok ut min modda motstand. Noen som vet hvilke pinner det skal være kontAkt mellom?
Eller noen andre tips?

aarnes
19/12/10, 12:29
orginale xenonlamper eller xenonkit?

bjerrang
19/12/10, 12:40
orginale xenonlamper eller xenonkit?
Står jo ettermontert. Uorginale Kina kit

aarnes
19/12/10, 12:41
"etter montert xenon" står det - kan være både nye lamper og kit det. ikke lett å vite for meg.

Uansett; har du modifisert shunten? den som skal gi deg feilmelding om lys fungerer eller ei? er det den du omtaler som motstanden?

bjerrang
19/12/10, 12:54
Shunt modda ja. Det jeg kallte motstand

aarnes
19/12/10, 14:23
Kjøp en ny shunt å start der. koster 60kr..
kan være at den har tatt kvelden, selvom jeg aldri har hørt om det tidligere.

bjerrang
19/12/10, 14:27
Langt til Tromsø for ny shunt. Skal jo kunne måle denne ganske enkelt.

bjerrang
19/12/10, 14:32
Fant dette på nett: Motstanden består av 2 stk. resistorer, 10 mohm mellom pin 3 og 2, respektivt 28,5 mohm mellom pin 1 og 2.

har brudd mellom 2 og 3 , den som går til nærlysene....

Morgis
19/12/10, 15:09
hva med å kjøpe xenonkit tilpasset canbus? så slipper du modifikasjoner av shunten.
Når du borrer i den, blir den mye varmere og vil i mange tilfeller "brenne opp" til slutt.

man får ikke shunt for xenonlys originalt som kan plugges i ?
evnt denne: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=1165
sistnevnte har fungert fint på bmwen vår

bjerrang
19/12/10, 16:03
Ja det finnes men med posten nå til dags får jeg vel det i 2011

gunnargt
19/12/10, 17:44
Kan du ikke bare flytte kabelen i CEM så den havner på riktig kontakt/bein på shunten så slipper du istykkerborra shunter som ryker hele tiden. Da blir det sånn som det er i biler med xenon orginalt bortsett ifra at du ikke får feilmelding om pæren er defekt men det merker jo stort sett de flaste av oss uansett

mister j
19/12/10, 18:59
Om du ikke rekker å vente på ny shunt, så kan du "låne" en fra REM'en i bagasjerummet.
For eksempel den som er til strømuttak bagasjerum.
Dette vil jo selfølgelig ikke virke når du låner den...

TeamBørnOut
19/12/10, 20:44
Kan du ikke bare flytte kabelen i CEM så den havner på riktig kontakt/bein på shunten så slipper du istykkerborra shunter som ryker hele tiden. Da blir det sånn som det er i biler med xenon orginalt bortsett ifra at du ikke får feilmelding om pæren er defekt men det merker jo stort sett de flaste av oss uansett


Som du sier her! man borer bare i de gammle volvoene :) denne bilen er så ny at man kan bytte kontakt på shuntern..

Men gå over alle sikringene på bilen. er vell flere "steder" det kan ha gått en sikring

aarnes
21/12/10, 10:06
hva med å kjøpe xenonkit tilpasset canbus? så slipper du modifikasjoner av shunten.
Når du borrer i den, blir den mye varmere og vil i mange tilfeller "brenne opp" til slutt.

man får ikke shunt for xenonlys originalt som kan plugges i ?
evnt denne: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=1165
sistnevnte har fungert fint på bmwen vår

Det er samme shunt på biler med og uten xenon

bjerrang
21/12/10, 15:09
Kan du ikke bare flytte kabelen i CEM så den havner på riktig kontakt/bein på shunten så slipper du istykkerborra shunter som ryker hele tiden. Da blir det sånn som det er i biler med xenon orginalt bortsett ifra at du ikke får feilmelding om pæren er defekt men det merker jo stort sett de flaste av oss uansett

God ide. Forklar litt nærmere. Grisetrangt der da. Kan må få ut hele modulen?

gunnargt
21/12/10, 22:57
Ja du får vippet modulen ut. Du trekker den til deg i bunn mens du dytter feste som holder den fast i bunn på v.side(Litt køddent å forklare,hehe) Da kan du slippe hele modulen en del ned.