PDA

Vis full versjon : Volvo 740 lav temperatur



A.E.D
18/12/10, 12:05
Hei.

Jeg har en 740 GLE '85 modell. Driftstemperaturen kommer aldri opp på 90 grader. Nåla stabiliserer seg på rundt 70-75 grader når motoren er varm. Jeg har byttet termostat (original vintertermostat 92C) uten at det hjalp. Synes det blåser ganske varmt inne i bilen, men skulle kanskje vært enda varmere.

Det er heller ikke instrumentet som leser av feil, siden instrumentpanelet ble byttet i forrige uke. Kan det være en vanntemperatursensor som leser av feil?

volvo2før
18/12/10, 12:32
Hei.

Jeg har en 740 GLE '85 modell. Driftstemperaturen kommer aldri opp på 90 grader. Nåla stabiliserer seg på rundt 70-75 grader når motoren er varm. Jeg har byttet termostat (original vintertermostat 92C) uten at det hjalp. Synes det blåser ganske varmt inne i bilen, men skulle kanskje vært enda varmere.

Det er heller ikke instrumentet som leser av feil, siden instrumentpanelet ble byttet i forrige uke. Kan det være en vanntemperatursensor som leser av feil?

Blir den varmere på nåla sommerstid? - Er jo ganske vanlig att man stenger litt for lufta med f.k.s en papp-plate innenfor grillen nå som det er minusgrader. For å både få opp temp. på motoren og kupe ;)
skikkelig driftstemperatur er jo også bedre for motoren, også med tanke på ytelse.

volvo2før
18/12/10, 12:34
Kan selvfølgelig være temp. føleren som spiller deg ett puss, men er vel lite trolig siden varmeapparatet ikke yter fullt ;)

Espen Hveding Nordgård
18/12/10, 12:36
Min var sånn i sommer og utover høsten, så bytta jeg termostat og da ble alt mye bedre :)
Men siden du sier du har bytta termostat så veit jeg ikke helt... Min har ikkno problemer med å bli go og varm i 20 blå...

Torra
18/12/10, 12:44
Du kan prøve å blokkere radiatoren, så den ikke får så stor luftgjennomstrømning

A.E.D
18/12/10, 14:14
Kan selvfølgelig være temp. føleren som spiller deg ett puss, men er vel lite trolig siden varmeapparatet ikke yter fullt ;)

Det blåser varmt, men usikker på om det egentlig skal blåse ennå varmere. Skal sammenligne med en annen 740 i morgen der jeg vet alt er i orden.

Edit: Det blåser faktisk så varmt som det skal. Skal skaffe ny temperaturgiver og se om det hjelper.

A.E.D
07/02/11, 17:39
En siste oppdatering i denne saken. Det er nå byttet både temperaturføler og termostat (nok en ny). Nå er alt i orden og nåla går rett opp på 90 grader :)

jacobsen
07/02/11, 19:28
Min ble aldri varm, og var så innmari tørst for noen uker siden. En ny 92 termostat til hundrelappen var en god invistering :D