PDA

Vis full versjon : B230fk - sviver dårlig og bruker vann

Tvottie
18/12/10, 03:16
Hei! Begynner å gå litt lei av og bare bytte ting å se om det blir noe bedre så bestemte meg for å poste her :P

Det hele begynte med at 940 bestemte seg for å bare svive på 2 sylindere. tok komp test å fant ut at det var 0 komp på 3 og 4, skrudde av toppen og så at det var rift mellom sylinder nr 3 og 4 i toppakninga, målte toppen til å ha en skevhet på 0,1 og tenkte jeg skulle prøve det sånn, skrudde alt sammen igjen og det virka som det funka fint til nå nylig,

merket først at den fusker litt ved belastning, tenket ikke så veldig mye på det, men den bestemte seg nå får å bruke olje og vann, var ikke noe vann i olja / olje i vannet men vrei av oljepåfyllingslokket og kjente det kom eksos ut der. hva ant kan det være? syns det er litt rart at topp pakninga skal ryke etter et par uker ( kjørt 20 mil maks ) må jeg planslipe blokka og toppen?

TeamBørnOut
18/12/10, 11:06
Allså... Du VET at toppen er skjev? Men likevel skrur du dette sammen igjen? WHY???

pell av toppen. send toppen på planing. Rens gjengene til topploksboltene. smør opp gjengene. skru dette sammen igjen....

Tvottie
18/12/10, 14:19
tolleransen er 0,05 +minus litt, 0,1 pleier å gå, men alikevel, toppakningen må nesten ha blitt blåst igjen.. Men må blokka og planslipes?

TeamBørnOut
18/12/10, 15:02
blokka behøves ikke planes... bare plan toppen. og RENGJØR gjenger + smør opp gjengene og boltene...

Tvottie
21/12/10, 00:47
må jeg bytte strekkboltene igjenn?? :P

TeamBørnOut
21/12/10, 00:54
pell av toppen. send toppen på planing. Rens gjengene til topploksboltene. smør opp gjengene. skru dette sammen igjen....

:rolleyes:

Tvottie
23/12/10, 00:41
gikk greit, har ikke testa det skikkelig enda, men hadde en liten tur, starta på første vri på nøkkelen og ingen vann / olje lekk og ingen vann i olja :P