PDA

Vis full versjon : 2005 instrument på 2003? - V70



Sjakalen
17/12/10, 14:15
Går dette med programmering? Griselekkert instrument.

Bilde av det aktuelle:
http://cache.finn.no/mmo/2010/12/11/7/258/814/27_726719190.jpg

gunnargt
17/12/10, 17:08
Det går ikke desverre.
Men du kan vel flytte over alt det blå + fronten da dette inst.ikke har bakgrunnsbelysning men dioder/spot som lyser forfra og inn på klokkene

aarnes
17/12/10, 18:26
Ikke mulig å programmere eller noe.
Men som gunnargt skriver, flytte over "designet" er enkelt.

pass på å få satt speedo og turtall korrekt ned, det er fire lange fjører på selve ringen som skal tres ned på noen lange pinner.

ASK Racing
17/12/10, 18:47
må desverrebekrefte de 2 overgående svara:(

angerman
17/12/10, 21:05
går ikke det nei, mange som har bommet litt der desverre. for disse er lekre:)

aarnes
18/12/10, 11:04
men som nevnt er det fullt mulig å bruke delene fra det, slik at det blir helt likt..

Sjakalen
18/12/10, 14:02
Takk takk, men sånt mikk makk står jeg over.

Men nå er der mer aktuelt enn noen gang. Nå døde nesten hele instrumentet! Eneste som virker er beltelampa og motorlampa. :(

aarnes
18/12/10, 14:08
Da hjelper det ikke å flytte over komponeneter. sannsynligvis er det dårlige loddinger i instrumentet ditt, og du kan ikke flytte over kretskortet fra det "nye" instrumentet.

Sjekk ut denne tråden her:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14177

ta en telefon til han så finner du nok ut av det.

Btw; Har du kjøpt instrumentet som står i første post? hvis du ikke skal bruke det er jeg interessert i det:)

Sjakalen
18/12/10, 14:47
Nei har ikke kjøpt det enda. :)

Jeg får ringe han fyren. Hvordan får jeg ut instrumentet?

aarnes
18/12/10, 14:53
Koble av batteriet, vent 5min.

Ta av dekslet over rattet, det er bare klipset. Løsne ramma rundt instrumentet ogndra den ut. Fire torx 25 som skal skrues ut. Koble av ledningen og du har det ute.

Sjakalen
18/12/10, 15:00
Koble av batteriet, vent 5min.

Ta av dekslet over rattet, det er bare klipset. Løsne ramma rundt instrumentet ogndra den ut. Fire torx 25 som skal skrues ut. Koble av ledningen og du har det ute.

Takk for svar. Jeg løsnet det over rattet, men rammen rundt instrumentet og plastglasset ante jeg ikke hva satt i. Litt redd for å dra litt i slik plast. Klipset?

aarnes
18/12/10, 16:09
Bare klipset ja, ta tak og dra ut.
er enklest å dra i den delen du allerede har løsnet, prøv å få tak på ramma et sted, så er det bare å dra ut

Sjakalen
18/12/10, 17:53
Takk så mye så langt. Da skal jeg prøve å få det ut i morgen :)

Sjakalen
20/12/10, 11:15
Instrumentet er ute. Det hjelper med litt veiledning :) Det satt som f. det dekslet foran.

Sendt med express over natt til Tunheim Auto etter hyggelig telefonsamtale med innehaver.

Så kan man i samme sleng innrømme at man er litt dum også. Etter at instrumentet var ute, tenkte jeg å sette på batteriet igjen slik at alt kunne låses, evt. kanskje bruke bilen en kort tur til butikken? Satte tenning i posisjon to og koblet det på. Da bølla det til seg med data'n tror jeg, for sentrallås gikk ikke an å bruke, og selv om tenningen var av stod klimapanel på og viftene i bilen gikk. Måtte ta strømmen igjen og la den stå med ulåst bakluke.

Så spørs det da om jeg har lagt et "virus" i systemet nå :)

aarnes
21/12/10, 08:40
Uff da.
Det var ikke særlig smart.
Koble ut batteriet, og la det stå koblet ut!!!!
Du risikerer feilkoder i lange baner av det du har gjort.

Hvilken pris ble du enig med Tunheim auto om? :)

Roy
21/12/10, 09:15
Rart og synd at det ikke finnes løse blå skiver for ettermontering.
Aluringer selges nesten overalt.

Jeg har funnet hvite skiver på Ebay, men det ser ikke like ekslusivt ut :cool:
Samt de er i mph.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1315.jpg

Får lete videre!

Dag Thomas
21/12/10, 09:50
Jeg har byttet skiver på min XC70. Det fungerte fint. Fikk Volvo til å skjekke at alt sto riktig etterpå.

Sjakalen
21/12/10, 11:25
Uff da.
Det var ikke særlig smart.
Koble ut batteriet, og la det stå koblet ut!!!!
Du risikerer feilkoder i lange baner av det du har gjort.

Hvilken pris ble du enig med Tunheim auto om? :)

Da får andre lære av meg. :o Håper det funker når alt blir montert igjen.

Jeg viste til VCCN så prisen bør være 2500 som det står i din tråd med reklamen for firmaet.

aarnes
21/12/10, 11:54
Da blir det den prisen.
husk bare på evt porto - og sannsynligvis bytter han alle pærene samtidig - og fakturerer deg for 150kr ekstra :)

aarnes
21/12/10, 12:33
Da fikk jeg den berømte instrument (DIM) feilen hvor alt lyser opp som et pokkers juletre, ellers funker ingenting. Rører litt på instrumentet så kommer noe + mange rare feilmeldinger. Takk til Aarnes på forumet for kontaktinformasjon til en som kan reparere dette. Dyre saker. Håper han har tid. Også midt i jula!

Uten instrument vil jeg ikke starte bilen.

Dette skrev du i workloggen din:p
men du presterte alikevel å starte bilen for så å kjøre en tur? :D

Sjakalen
21/12/10, 12:34
--------------------------------------------------------------------------------

Da fikk jeg den berømte instrument (DIM) feilen hvor alt lyser opp som et pokkers juletre, ellers funker ingenting. Rører litt på instrumentet så kommer noe + mange rare feilmeldinger. Takk til Aarnes på forumet for kontaktinformasjon til en som kan reparere dette. Dyre saker. Håper han har tid. Også midt i jula!

Uten instrument vil jeg ikke starte bilen.

Dette skrev du i workloggen din:p
men du presterte alikevel å starte bilen for så å kjøre en tur? :D

Nei jeg presterte å sette på tenningen på trinn 2 for å få på batteri og slo den av med en gang for å få låst. :) Da gikk viftene i bilen fortsatt og det lyste i klimapanelet.

aarnes
21/12/10, 12:42
Hehe ok :p
det samme merket jeg og når jeg tok det ut. tenkte å bare la bilen stå med batteriet tilkoblet, men plutselig begynte alt å blåse. kobla da av batteriet :)

Sjakalen
21/12/10, 12:51
Hehe ok :p
det samme merket jeg og når jeg tok det ut. tenkte å bare la bilen stå med batteriet tilkoblet, men plutselig begynte alt å blåse. kobla da av batteriet :)

Da har jeg kanskje bare tråkka litt i salaten og håper det går bra. :cool:

aarnes
21/12/10, 12:56
Sannsynligvis går det bra.
Hvis ikke må du inn på volvo å slette feilkoder.
du har uansett ikke ødelagt noe, i verste fall koster det deg 500kr .
det kan du leve med :p

uansett lettere å se hvasom er feil med en DIM som fungerer optimalt