PDA

Vis full versjon : Plast eller metall reflektorer i V40?



muummi
17/12/10, 12:45
Bare lurte på om det er plast eller metall reflektorer i V40 98?
Tenkte på å sette inn 100w pærer.
Jupp veit det ikke er lov ;)

THolandsli
17/12/10, 16:35
Er plast.

muummi
17/12/10, 16:57
Aha okey :)

Noen som har erfaring med 100w i disse eller? Smelter det?

ASK Racing
17/12/10, 18:39
hmmm, vel 100W er jo strengt talt ulovelig, da ville jeg hellersatsa på å montert xenon, er bare 35W å mye bedre lys :)

muummi
17/12/10, 19:37
hmmm, vel 100W er jo strengt talt ulovelig, da ville jeg hellersatsa på å montert xenon, er bare 35W å mye bedre lys :)

Det er like ulovelig med ettermontert xenon, og de blir jo også sjeldent vellykket i sammen med halogen reflektorer.
Så da er jo 100w bedre hvis det ikke brenner opp reflektoren da.

todleif
17/12/10, 20:56
Ledningane liker heller ikkje 100w pærer.
Kjøp heller bra 55w pærer. F.eks. Osram Nightbreaker

ASK Racing
18/12/10, 13:16
Ledningane liker heller ikkje 100w pærer.
Kjøp heller bra 55w pærer. F.eks. Osram Nightbreaker

enig, derfor jeg fåreslo xenon i stede, er sikkert litt forskjell, men xenon og halogen reflektoren på S/V40 ser så si identiske ut, med mindre det er singeloptik lampene du har da så klart, de er helt annerledes.

muummi
18/12/10, 14:11
enig, derfor jeg fåreslo xenon i stede, er sikkert litt forskjell, men xenon og halogen reflektoren på S/V40 ser så si identiske ut, med mindre det er singeloptik lampene du har da så klart, de er helt annerledes.

Jeg har H4 pærer, så det er nok singeloptik jeg har ja

ASK Racing
18/12/10, 14:25
ja,da blir nok ikke xenon så veldig vellykket, kan jo alltids bygge om til dobeloptik da, er ike store greiene det, må bare jukse til kontakten da denne ikke er lik :)

muummi
18/12/10, 14:29
Ja det er jo mulig det:)

Ellers så burde det vel gå an å kjøpe noen ekstralys og xenon kit til disse og hive de på :)

Tror du det er mulig å montere xenon i disse? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlyssett/

ASK Racing
18/12/10, 16:40
skulle gå fint det egentlig,men så får du jo også extra lys ferdig med xenon også :)

muummi
18/12/10, 16:57
Jo, men da snakker vi plutselig mange flere penger ;)

ASK Racing
18/12/10, 17:03
godt poeng, men blir jo en del penger uansett, må jo ha lampene, å så må du ha et xenon kit, da kan det hende de ikke er så langt unna verandre, lønner seg jo alltid å ha noe som er originalt, holder som regel bedre vertfal :)

muummi
18/12/10, 17:32
Sant det, men med xenon kit fra vvme.com så kommer det på ca 600 komplett med kit og lys ;)

Men det er det om det er plass å montere xenon kit i disse lysene da. Vet du om sånne kit bygger ut noe bak?

ASK Racing
18/12/10, 17:37
selve pæra bygger ikke så mye mer en en vanlig pære, noe lengre er den, men marginalt, (kan variere fra kit til kit) boksen må du montere under panserert et sted uansett :) kommer bare en ledning ut fra pæra.

Erik 850
18/12/10, 17:55
Ville nok ikke satset på de lampene fra Biltema til xenon-kit.
De er ganske grunne, og det er sjangse for at xenon-pæra vil gå inn i glasset.
Jeg ville nok heller gått for Hella Comet FF200 37,5 også montere xenon-kit i de. (Hvis du ønsker små lamper)
Faren min har det på V70n hans, lyser knall!

Ang. om pærene bygger ut lenger bak: Ja. Hvertfall de jeg har vært borti. Minst dobbelt så langt ut bak som en vanlig halogenpære.


Disse (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-2-stk2/) kan kanskje fungere, men har ikke prøvd de, så lover ingenting.

Kan og anbefale han her (http://myworld.ebay.com/obdmart/) Han har ofte bedre priser enn på selve VVME.com, men han er selger for VVME, så alt er som det skal.
Har handlet fra han endel ganger, aldri noe tull, varene blir sendt på mandag og kommer på onsdag/torsdag, helt kanon!

Og når det gjelder xenon-kit til ekstralys, da kjøper man 55W-kit (finnes også 75W og 100W-kit, men disse har ikke jeg prøvd).

ASK Racing
18/12/10, 18:02
som sagt, varierer lengden, monterte et kit på en focus jeg hadde, var så si identisk med orginal pæra,men har sett andre som er lengre, mye lengre :)

muummi
20/12/10, 17:43
Ville nok ikke satset på de lampene fra Biltema til xenon-kit.
De er ganske grunne, og det er sjangse for at xenon-pæra vil gå inn i glasset.
Jeg ville nok heller gått for Hella Comet FF200 37,5 også montere xenon-kit i de. (Hvis du ønsker små lamper)
Faren min har det på V70n hans, lyser knall!

Ang. om pærene bygger ut lenger bak: Ja. Hvertfall de jeg har vært borti. Minst dobbelt så langt ut bak som en vanlig halogenpære.


Disse (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-2-stk2/) kan kanskje fungere, men har ikke prøvd de, så lover ingenting.

Kan og anbefale han her (http://myworld.ebay.com/obdmart/) Han har ofte bedre priser enn på selve VVME.com, men han er selger for VVME, så alt er som det skal.
Har handlet fra han endel ganger, aldri noe tull, varene blir sendt på mandag og kommer på onsdag/torsdag, helt kanon!

Og når det gjelder xenon-kit til ekstralys, da kjøper man 55W-kit (finnes også 75W og 100W-kit, men disse har ikke jeg prøvd).

Finner ikke mange butikker som selger de Hella lampene her i Norge, men de så jo fine ut de.
Eller så ser jo disse kanskje ut til å funke. De ser jo litt lenge ut bak. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-2-stk1/


Du skriver at man burde gå for 55w. Jeg har hørt at disse tenner saktere enn de på 35w. Har dette mye å si i praksis? Og hvor mange kelvin ville dere gått for, for å å best mulig lys?

Erik 850
20/12/10, 21:10
Tenningstiden har aldri vært noe problem for meg. Jeg har 55W-kit i både fjernlys på bilen og i Bosch-lampene mine.
Tar jo mellom 5-6'ish sekunder til det blir fullt lys, men jeg vil si at etter allerede 3 sekunder lyser de bedre enn vanlig halogen. Dette gjelder når pærene er kalde.
Hvis pærene er varme så vil det ved korte avbrudd når man møter biler etc. komme med en gang.
Og jeg har 4300K på mine, det sies at de gir mer lys enn 6000K, men det er vel minimalt. Men siden det kosta like mye, kjørte jeg på med 4300K

Ang. de Hella-lampene, de selges hvertfall på torshov her i Sarpsborg.