PDA

Vis full versjon : Vikingchip ecomax



Trygve_johnsen
17/12/10, 09:48
Jeg har bestemte meg for å trimme litt videre etter jeg kjøpte ecomax chip.
vet dere om 3" lmm og større turbo og dyser funker bra på denne chippen?
eller MÅ jeg gå for spesial chip?

vil havne på ca 250hk+?

ifølge han som solge meg chippen så fungerte den best uten ny tenningschip, vil helst unngå tenningsbank :P

depress
17/12/10, 09:54
skal du ha større dyser og lmm bør du også bytte til chip som har riktig innstilinger. da helst spesial tenning og bensinchip.

gull pilen
17/12/10, 11:37
om du har "gull" boks på tenning trenger du ikke bytte chip da det er samme greiene...

depress
17/12/10, 13:27
er å annbefale å bytte. det som er fint med gullboksen er at det er løs chip. som kan byttes som i bensinhjernen. er greit å bytte så man får riktig tenning til det rette oppsettet.

gull pilen
17/12/10, 14:25
ifølge flere her på forumet er tennings chippen som kommer fra diverse leverandører lik den som er i gullboksen orginalt...

depress
17/12/10, 14:47
sånn jeg har forstått det er eneste forskjellen på gullboks og ikke gullboks, er at gullboks har byttbar chip. på de andre må det loddes inn et kort så man kan bytte chip.

gull pilen
17/12/10, 14:51
mener å ha hørt at det er litt annerledes tenningskurve på gullboksen...
men men sikkert noen flere som plutselig svarer her som vet bedre enn meg...

depress
17/12/10, 14:57
er alltid noen som kan noe annet eller mer:rolleyes:

EivindG
17/12/10, 19:11
Jeg har bestemte meg for å trimme litt videre etter jeg kjøpte ecomax chip.
vet dere om 3" lmm og større turbo og dyser funker bra på denne chippen?
eller MÅ jeg gå for spesial chip?

vil havne på ca 250hk+?

ifølge han som solge meg chippen så fungerte den best uten ny tenningschip, vil helst unngå tenningsbank :P

går helt fint å hive på 3"lmm, 465cc dyser og større turbo og fortsatt bruke ecomax. Men har du fått på en annen eksos? vis ikkje bør du gjøre det først. skal det mer luft inn så skal det mer eksos ut! bør også sette på et bra kjøleskap ;)

Du må regne med at bilen humper og hoster på tomgang med kald motor, dette er pga at ecomax er laget for å få mest mulig ut av org. dyser. det styres med et åpningssignal ( av\på signal ) fra hjernen, når du da bytter til større dyser og hjernen fortsatt gjør det samme så får du nok lake. Tenningsbank er ikkje noe problem, det kommer som regel av for mager blanding eller for varm luft.

Men eg vil anbefale deg og kjøpe spesialchip pga at da har du en gjennomført trimmet bil. Noe som fungerer og er driftsikkert. og ikkje bruker 1.2 på mila. ( kommer jo litt ann på da )

http://www.turbotrimming.no/index.php?aid=80

Trygve_johnsen
20/12/10, 08:20
går helt fint å hive på 3"lmm, 465cc dyser og større turbo og fortsatt bruke ecomax. Men har du fått på en annen eksos? vis ikkje bør du gjøre det først. skal det mer luft inn så skal det mer eksos ut! bør også sette på et bra kjøleskap ;)

Du må regne med at bilen humper og hoster på tomgang med kald motor, dette er pga at ecomax er laget for å få mest mulig ut av org. dyser. det styres med et åpningssignal ( av\på signal ) fra hjernen, når du da bytter til større dyser og hjernen fortsatt gjør det samme så får du nok lake. Tenningsbank er ikkje noe problem, det kommer som regel av for mager blanding eller for varm luft.

Men eg vil anbefale deg og kjøpe spesialchip pga at da har du en gjennomført trimmet bil. Noe som fungerer og er driftsikkert. og ikkje bruker 1.2 på mila. ( kommer jo litt ann på da )

http://www.turbotrimming.no/index.php?aid=80

Takk for bra svar ;)
jeg har 3" fra turbo, og kon filter. større kjøleskap, mener du bedre oljekjøling eller intercooler? eller kanskje begge deler? :P
men jeg må vel ha gullboks for å kjøpe tenningschippen som blir solgt på nettsiden du nevner? (etter det jeg har hørt så er det kun gullboksen som har løs chip.)

Kalsn
20/12/10, 23:11
ifølge flere her på forumet er tennings chippen som kommer fra diverse leverandører lik den som er i gullboksen orginalt...

jess ifølge "TLAOF"så er tenningsmappet såppas bra org på boksen at det egentli ikke trengs annen chip.

EDIT: Merk, mener seff gullboksene da

gull pilen
21/12/10, 12:07
var det jeg og mente å ha hørt....

EivindG
21/12/10, 12:54
Takk for bra svar ;)
jeg har 3" fra turbo, og kon filter. større kjøleskap, mener du bedre oljekjøling eller intercooler? eller kanskje begge deler? :P
men jeg må vel ha gullboks for å kjøpe tenningschippen som blir solgt på nettsiden du nevner? (etter det jeg har hørt så er det kun gullboksen som har løs chip.)

eg har kjørt uten tenningschip. har funket bra.. men eg har en så og si gjevn oppspoling.. kjøleskap, siktet eg til intercooler, men det er jo på inge måte noen ulempe med oljekjøler vis du skal kjøre den hardt...