PDA

Vis full versjon : Rens og vedlikehold av skinnseter



Cane
17/12/10, 08:44
Noen som kan anbefale et middel for å rense og pleie beige skinnseter i en V70 2008?

Jeg har hørt at IKEAS´s skinnprodukter skal fungere ypperlig til dette. Og hvis det stemmer så vil jeg tro at det koster langt mindre enn andre "skinnpleiepakker" for bil.

Stig-Arne
17/12/10, 15:06
handlet meg skinnpleie på Volvo.
Fungerer utmerket den :)
Ikke så ille dyr heller.. uten at jeg husker prisen i hodet nå.

S70TDI
18/12/10, 10:05
Noen som kan anbefale et middel for å rense og pleie beige skinnseter i en V70 2008?

Jeg har hørt at IKEAS´s skinnprodukter skal fungere ypperlig til dette. Og hvis det stemmer så vil jeg tro at det koster langt mindre enn andre "skinnpleiepakker" for bil.

Koster rundt 200kr for skinnpleiepakke fra volvo :)
Kjøpte den til min V50 har R-design kritt hvitt skinn seter..
ser på alle de andre som har samme setene å der har det falmet og blitt gult.. bruker rensemiddelet 1 gang i måneden da, så bruker jeg beskyttelseskremen, det blir på en måte et skall på skinnet slik at det blir veldig lett å gjøre rent...

Anbefaler dette produktet. vet at mange firma som jobber med bilpleie kjøper fra volvo.. :)

Luigi
18/12/10, 10:44
Når jeg hørte etter skinn pleie til sorte skinn seter, så hadde dem ikke det.. :(

volvoRsport
18/12/10, 11:42
Når jeg hørte etter skinn pleie til sorte skinn seter, så hadde dem ikke det.. :(

Skinnpleie til svarte seter er ikke noe annerledes enn til andre farger med mindre det er fargepigmenter i den.

CID
18/12/10, 12:07
Når man bruker Volvos originale skinnpleie gjevnlig står man også sterkere om det skulle bli en garanti sak seinere.

Øyvind G
18/12/10, 12:17
eller så kan du kjøpe denne:

http://www.swissvax.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=63&Itemid=64

volvo2før
18/12/10, 12:39
Fikk anbefalt skinnpleie til sofaer fra Skeidar. En flaske til rens og en til smøring. Synes denne fungerer bra. Har brukt den både på seter og ratt;)

Cane
20/12/10, 23:49
Takk for flere gode anbefalninger!

Jeg har kjøpt meg en pakke skinnpleie fra IKEA som jeg skal teste på en begrenset del først. Ute fra resultatet får jeg vurdere om jeg trenger å kjøpe meg et "Volvo-kit". :)

Dag Thomas
21/12/10, 09:37
Takk for flere gode anbefalninger!

Jeg har kjøpt meg en pakke skinnpleie fra IKEA som jeg skal teste på en begrenset del først. Ute fra resultatet får jeg vurdere om jeg trenger å kjøpe meg et "Volvo-kit". :)

Swissvax sitt skinnpleiesett tror jeg ingen slår!!

Øyvind G
21/12/10, 12:24
er ikke sikker på dette, men ser for meg at skinnpleie for sofaer osv ikke er "byggd" for sånne temperaturer som det blir i en bil. f.eks vinterkulde. du har aldri -20 grader i stua, men det kan det fort bli i bilen din over natta.

og dette har vel de som har utvikla skinnpleie for bil tenkt på regner jeg med

(dette er bare en tanke. veit ikke om dette stemmer)

volvo2før
21/12/10, 20:29
er ikke sikker på dette, men ser for meg at skinnpleie for sofaer osv ikke er "byggd" for sånne temperaturer som det blir i en bil. f.eks vinterkulde. du har aldri -20 grader i stua, men det kan det fort bli i bilen din over natta.

og dette har vel de som har utvikla skinnpleie for bil tenkt på regner jeg med

(dette er bare en tanke. veit ikke om dette stemmer)

Kan nok stemme det sikkert, men hovedsaken er jo å få skinnet mykt og smidig igjen, og det er vel det sammme i stua som i bilen. Kjøper du billige produkt tror jeg ikke det har så mye å si, men vil du kjøre mer profesjonelt bør du nok kjøpe som er egnet for bil-interiør ;)

Cane
29/12/10, 23:56
er ikke sikker på dette, men ser for meg at skinnpleie for sofaer osv ikke er "byggd" for sånne temperaturer som det blir i en bil. f.eks vinterkulde. du har aldri -20 grader i stua, men det kan det fort bli i bilen din over natta.

og dette har vel de som har utvikla skinnpleie for bil tenkt på regner jeg med

(dette er bare en tanke. veit ikke om dette stemmer)

Jeg likte ditt argument, skulle nesten tro du selger skinnpleieprodukter, så jeg kjøpte faktisk det originale skinnpleieproduktet fra Volvo. Nå i ettertid kan jeg dog ikke si at jeg er veldig imponert av Volvos produkt. Jeg mener å ha gjort akkurat som det står i bruksanvisningen, men likevel får jeg ikke bort en del blå jeansflekker. Nå blir det nok heller beige skinnfarge på boks. :)

volvoRsport
30/12/10, 17:38
Jeg likte ditt argument, skulle nesten tro du selger skinnpleieprodukter, så jeg kjøpte faktisk det originale skinnpleieproduktet fra Volvo. Nå i ettertid kan jeg dog ikke si at jeg er veldig imponert av Volvos produkt. Jeg mener å ha gjort akkurat som det står i bruksanvisningen, men likevel får jeg ikke bort en del blå jeansflekker. Nå blir det nok heller beige skinnfarge på boks. :)

Er det med både rens og skinnmelk/krem?

S70TDI
31/12/10, 10:16
Jeg likte ditt argument, skulle nesten tro du selger skinnpleieprodukter, så jeg kjøpte faktisk det originale skinnpleieproduktet fra Volvo. Nå i ettertid kan jeg dog ikke si at jeg er veldig imponert av Volvos produkt. Jeg mener å ha gjort akkurat som det står i bruksanvisningen, men likevel får jeg ikke bort en del blå jeansflekker. Nå blir det nok heller beige skinnfarge på boks. :)

Kan du fortelle meg hva som fjerner blå jeans flekker da? :-P

Øyvind G
31/12/10, 10:29
jeg selger ikke noe som helst, men har lest litt om skinnpleie.

sånn cleaner som følger med i skinnsetta pleier jo å ta ganske mye da. eller så går jo kanskje ann og prøve nanosvampen (veit ikke om man kan bruke denne på skinn. veit du volvoRsport?)

1 stk nanosvamp: http://www.nanowebshop.no/catalog/product_info.php?products_id=110

10 stk nanosvamp:
http://www.nanowebshop.no/catalog/product_info.php?products_id=238

www.nanolex.no selger også nanosvamper

eller så er jo chemical guys greenclean en ganske sterk rens (denne kan brukes til mye rart. en såkalt all purpose cleaner)

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=193

som sagt jeg jobber ikke med dette og er heller ingen ekspert, men bare legger ut hva jeg ville prøvd hvis det var mine seter.

prøv forsiktig på et sted som ikke er så godt synlig først.

volvoRsport
31/12/10, 12:05
eller så går jo kanskje ann og prøve nanosvampen (veit ikke om man kan bruke denne på skinn. veit du volvoRsport?)


Nanosvampen er fin på skinn, bare ikke gni med altfor for mye press.

Øyvind G
31/12/10, 12:18
Nanosvampen er fin på skinn, bare ikke gni med altfor for mye press.

kunne tenke meg det. den svampen er jo genial :)