PDA

Vis full versjon : 2,4d 131 hk v70n 2003 lugger under kjøring.



volvobertil
17/12/10, 02:21
Som nevnt så lugger bilen litt under kjøring.

Alle dyser er byttet pga defekte og lmm var ny i fjor.


Den lugger like mye på lite pådrag som full gass.

Syntes jeg hører litt knattring når bilen går tungt i oppover bakker


Noen som har vært borte i tilsvarende tilfelle.


Det er ingen feil diagnoser på bilen.

aarnes
17/12/10, 10:18
Dieselfilter kanskje.

volvobertil
17/12/10, 12:35
Dieselfilter kanskje.

Har nettopp fått levert et på døra her nå så når gradestokken detter litt så blir det byttet .




mvh:)

aarnes
17/12/10, 18:27
da er det bare å bytte det å se om det hjelper!

ASK Racing
17/12/10, 18:31
har du skiftet dysene selv?? om det er tilfelle, bør du ta en tur påvolvo å be om spridar komfirmering, da optimeres dysene til motoren, kan hende det hjelper, om det ikke blir bedre med diesel filter, (å det ikke allerede er gjort da)

volvobertil
17/12/10, 23:25
Dyser er byttet selv ja,de er ikke hatt turen inne hos volvo . har hatt den inne hos auto mester og de har en stor borsch diagnose stasjon men det kunne bare legges inn 4 siffer på den og nr på dysene er jo laget av flere tall så vi fikk ikke lagt inn noen .

Diesel filter er innkjøpt men ikke byttet ennå.

Vet du hvor eller hva som må legges inn av tall på disse dysene?

0445110078 er nr på dysene.

TeamBørnOut
18/12/10, 02:12
stikk på volvo... disse små verkstedene får ikke gjort mye.. selv om de har bosch greier

ASK Racing
18/12/10, 13:11
står en rekke tall og bokstaver på dysene, 6 7 tall eller noe, bruker som regel ikke det første sifferet eller bokstaven, men du må nok på volvo ja :)

volvobertil
22/12/10, 01:39
står en rekke tall og bokstaver på dysene, 6 7 tall eller noe, bruker som regel ikke det første sifferet eller bokstaven, men du må nok på volvo ja :)

Da var filteret også byttet men hjalp ingen ting,så da må en vel en tur på volvo for en dypere gjennomgang i diagnosen tenker jeg.:mad:

ASK Racing
24/12/10, 13:17
kan også være at egr ventilen din er full av sot, hvis den ikke tetter ordentlig så kon det fort fjuske en del :) ta av slangen på begge sider, å gjør reint med forgasserrens eller noe annet sterkt :)

volvobertil
26/12/10, 20:58
kan også være at egr ventilen din er full av sot, hvis den ikke tetter ordentlig så kon det fort fjuske en del :) ta av slangen på begge sider, å gjør reint med forgasserrens eller noe annet sterkt :)

Litt usikker hvor egr ventilen sitter på min 2003 2,4d noen tips?:confused:

ASK Racing
27/12/10, 18:21
se for deg motoren uten dekselet på, der ser du en slange midt på motoren i 90 grader sving mot høyre (førersiden når du står forran) den høyre enden er utgangen påegr ventlen, den alu klompen su ser der er egr ventien :)

volvobertil
28/12/10, 23:57
se for deg motoren uten dekselet på, der ser du en slange midt på motoren i 90 grader sving mot høyre (førersiden når du står forran) den høyre enden er utgangen påegr ventlen, den alu klompen su ser der er egr ventien :)

Ok.

Da skal jeg få sjekket det opp.

Merket i går at når bilen står i park og jeg øker turtallet med 50-100 omdr så går den ujevnt så det kjennes godt i bilen ved at det små rister litt.