PDA

Vis full versjon : Alternativ senk forran på 740 :)



Borstad
01/02/10, 10:03
Hei, har akkurat kjøpt meg nye lesjøforsfjærer fra pedersen-racing.no, fikk de montert på verksted i og med at jeg er livredd for fjærer som spretter helt uten forvarsel om du ikke behandler dem rett :p kall meg feig, jeg har hørt det før ..

Men, jeg vil si at bilen ble litt for lav bak. ikke iforhold til senking, perfekt høyde, men i forhold til fronten er den meeeget lav ! Campingstuk kalles det vel, lurer på om det er noe alternativ måte å få den lavere forran. Uten å kappe fjærene.

Håper det fins ett alternativ til å kappa, da jeg ikke vil ødelegge de nye fjærene + at et annet alternativ kansje blir litt bedre mottat i kontroll. eventuelt de ikke ser det i det heletatt :)

Håper noen har noe å komme med ;)

T90
01/02/10, 10:24
Coilovers framme?
Eller så må du kappe.
evt ha orginale bak?
Eller så så må du varme fjærene men da er hele vitsen med senkefjærer borte.

Borstad
01/02/10, 11:20
Coilovers framme?
Eller så må du kappe.
evt ha orginale bak?
Eller så så må du varme fjærene men da er hele vitsen med senkefjærer borte.

Har hørt noe om fjærskålene? men det var på 240, der du kutter de i 2 og sveiser i 1-2cm for å senke litt til.. vet ikke om dette fungerer på 740?

Noen som vet?

metrakit
01/02/10, 12:42
går ikke 240 har løse skåler.. på 740 må du modifisere nedre skål å då får du lite plass til felger

Borstad
01/02/10, 14:12
går ikke 240 har løse skåler.. på 740 må du modifisere nedre skål å då får du lite plass til felger

Å da er eneste muligheten å kappe eller coilover? (FAEN) !

T90
01/02/10, 14:28
evt bare ha senk framme?

TeamBørnOut
01/02/10, 15:39
lesjøfors er jo veldig mykt å lavt bak. er derfor man anbefaller å kjøre med forsterka 245 fjører bak som er kappet en runde eller to.. eller du kan kjøpe en hjelpefør fra sam (bestilles på pedersen)

Borstad
01/02/10, 16:46
hmmm.. Fanden ta ! hmm, skal prøve alt bortsett fra å kappe fjærene :) hehe, så noen klemmer fra biltema ;p kansje verdt å prøve?

TeamBørnOut
01/02/10, 16:49
er du redd for å montere fjører men vil kjøre med de klemmene? :P

kermitt
01/02/10, 17:30
kjøp caravan fjører til 245 og del de i to. det er akkurat passelig bak på 740!

Borstad
01/02/10, 17:35
Er mest redd for å kjøre med kappete fjører, da dette blir feil iforhold til godkjenningen :)

Kappet går ikke igjennom vettu.. Og fjærene er allerede skiftet :) trenger bare å gjøre den 1-2 cm lavere forran ! på en smart måte uten å kappe

TeamBørnOut
01/02/10, 17:39
sandsekker(forran) noen dager så fjørene får sunket litt så blir den nok fin

T90
01/02/10, 17:41
ikke kjøp noe klemmer fra biltema å monter på de da.

Borstad
01/02/10, 17:45
sandsekker(forran) noen dager så fjørene får sunket litt så blir den nok fin

seriøst? :P haha, høres litt snålt ut, meen kan da fungere :p

TeamBørnOut
01/02/10, 17:49
Fjørene synker etter en stund. og det går litt fortere med mere vekt

Borstad
01/02/10, 17:57
fjørene synker etter en stund. Og det går litt fortere med mere vekt

then i shall do this ! ;)

Shaiko
01/02/10, 21:45
kapp orginal fjørene, drei ned støtemperene så du får forspenn. tut og kjør.

ChrML
01/02/10, 21:55
Sett på originalfjørene bak. Da blir bilen helt rett, men da blir den ikke så mye lavere lenger da. Fjørene bak er veldig enkelt å montere og, trenger nesten knapt å presse de sammen.

Er uansett ikke noe stress å montere fjører, bare å bruke fjørverktøyet til Biltema, smøre masse, muttertrekker og dra det sammen likt på begge sider. Og holdet hodet unna veien fjøra peker sånn i tilfelle ;).

Biltema fjørklemmer er ikke et alternativ. Da er Biltilsynet med glad i kapping for å si det sånn, for du ødelegger fjøregenskapene helt ved å sette på noe sånnt. Før eller siden vil de også ryke eller hoppe av i en dump og da kan du risikere å sprette av veien.

Eneste "forsvarlige" alternativet for å få den lavere foran er egentlig coilovere, selv om det heller ikke ofte lar seg godkjenne.

Steffen740
01/02/10, 23:26
kapp orginal fjørene, drei ned støtemperene så du får forspenn. tut og kjør.

Jeg har lesjöfors som er kappa en runde forran, kanskje vært litt greit med mer forspenn ? Hvordan dreier man ned støtdemperene ? :rolleyes:
(kan å dreie og har tilgang på benk)

metrakit
01/02/10, 23:40
er vel så enkelt som og stikke av og gjenge på nytt i grove trekk tenke eg?

kermitt
02/02/10, 20:59
det er bare å stikk dem av en passelig bit nedover og gjenge opp ja. ikke noe hokkus pokkus.