PDA

Vis full versjon : 850 stopper plutselig en gang iblandt?



Joaeng
16/12/10, 08:14
hei! har en 850 GLE 2,5 93 mod som har fått et ekstra syndrom, av og til når jeg kjører dvs en gang i mnd ca stopper den plutselig når jeg kjører, stopper sakte men sikkert bare dauer når jeg gir gass men stopper jeg helt opp å skrur av tenningen og venter litt kan den starte igjen å gå helt fint. noen som kjenner til prolemet? :)

Maen850
16/12/10, 14:14
Kan være mange ting, men holder en knapp på bensinpumpereleet.
Kan også være kamakselføleren, men ville ha byttet releet først, ikke noen dyr påkost.

mrstfu
16/12/10, 21:40
stiller meg bak Maen her, bensinpumpereleet er en ganske sikker årsak. disse har en tendens til å rusle å gå med jevne mellomrom, spesielt ved køkjøring, har jeg funnet ut. hatt et par sinte kommentarer slengt til meg på ring3 i Oslo:D

smal sak å bytte. jekk panseret, rundt sikringsboksen sitter det 3-4 skruer, torx20, hvis jeg ikke husker feil. skru opp disse, nedi der, inn mot førerstolen, ser du et grønt relee, med nummeret 103 på. på volvo koster dette ca 450 kroner, dog da i rød utførelse.

det er mulig å jallakoble dette over en manuell bryter, men er en høyst midlertidig løsning, da jeg har inntrykk av at ved påslått bryter vil pumpa stå og gå konstant, uten at jeg kan si jeg har prøvd.

bullxo
17/12/10, 05:04
kom på denne.... har ikke prøvd selv enda.... men har samme problemet...

http://www.pettsson.com/branslerela-lodning.html

Joaeng
17/12/10, 08:04
så greit :) då va ikkje d store jobben nei :) takk for hjelp!
de fant ingen feil på feilsøking av startproblemer forresten, verksted vet heller ikke hva feilen er med at den har startproblemer :P så det e ennå et mysterium :)

Maen850
18/12/10, 00:14
Så lenge ikke releet var slått ut når de feilsøkte, så vil de ikke finne feilen. Dette releet er en standard feil når syndromet er som du beskriver, det burde de vite på ett verksted :P

*Edit: så nå att du hadde en annen tråd om startsproblem :P*

Jan
01/01/11, 19:53
Har en feil som likner.
Har nødkoplet bensinpumpa på et av baklysebe via en bryter innen grei betjeninsavstand.
Når bilen "dauer" kople pumpa på baklyset.
Verksted har feilsøkt og har en mistanke om sensoren som sitter mot veiva.
Venter på ny sensor for tiden :-)
Mitt bensinpumperele begynner å slå (rasle) før det detter ut eller kommer inn igjen.
På min virker det som om det er styresignalet ti releet som ikker er hel i form.

850GLTsilver
06/01/11, 01:28
Har samme problemet på min -93model.
Skifta bensinpumpereleet, skifta releet til insprøytinga (det over radiatoren) Men opplever fortsatt at motoren "lugger" ordentlig, særlig under mellomtung belastning under akselerasjon i hastighet i underkant 60Kmh. Har hatt tendens til å stoppe på vei inn i rundkjøringer også, men dette skjedde så sjeldent at jeg ikke har fått evaluert dette riktig ennå..

Bensinpumpereleet fiksa i det minste kaldstartproblemer jeg har slitt med.