PDA

Vis full versjon : Noe galt i fram stillinga v70 98 :( hjelp fort :(



Lillegutt
15/12/10, 12:01
Litt om saken :(

Når jeg kjører så når jeg gir på virker det som hjule gir etter. Når jeg gir på og slepper opp gassen så vrenger venstre fram hjul mot venstre . Noen som har noen svar ? Virker som om hjulet liksom beveger seg med bilen .

Espen69
15/12/10, 12:58
Dette kan meget mulig være indre bærearmsforing. Koster 150,- på Romnes. Presses ut - og inn. Ny bil etterpå.
Endeledd kan være gåent. Jekk opp og riv i hjulet. Tror mest på den foringa, men kan jo ikke være sikker.. Uansett - utbedre feilen så fort som mulig før dekkene dine tar kvelden. Dessuten blir jo bilen en helt annen å kjøre når alt er ok.

Morgis
15/12/10, 13:56
sjekk bærearmene og styrekule/stag. er forsåvidt det eneste som kan føre til "vridning".

Kanskje polyforinger er fin oppgradering? :)

for all del ikke kjøp dette på biltema..
Slik var mine etter 8måneders bruk (dog litt anderledes foringer pga AWD):
QwPMzjt7vJQ

Per Turbo
15/12/10, 14:43
Merker vel noe når du bremser også? Ofte at man merker bilen lugger/trekker mot en side

Lillegutt
15/12/10, 17:26
jeg merker ikke at den drar til siden eller noe sånt :( er rart

TeamBørnOut
15/12/10, 17:36
Foringer og atter foringer :D

Morgis
15/12/10, 18:27
kjøp kvalitet så slipper man mye forinskifte.
Har aldri skiftet foringer på min bil faktisk. bortsett fra da lenkearmen knakk og jeg "investerte" i biltema søppeldel. da blei det straks tilbake til original igjen.
lenkearmen på høyre siden er den originale fra 1997 og det var den på venstre også før jeg kjørte den i dass ;) (da skal det nevnes at donorbilen hadde gått i innlandet uten salt og søppel fram til 2008

tror nok mange kjøper billige deler i den tro at dem har gjort et røverkjøp...som fort betyr nytt prosjekt etter kort tid.

Espen69
15/12/10, 19:04
Foringene fra Romnes varte i 11 mnd og ca 15.000km. Fikk nye på garanti, men dette er foringer av kjent merke som jeg hadde regnet med skulle holde litt lengre... Nei - skal man ha bilen i noen år lønner det seg med kvalitet :)

Superior
15/12/10, 21:09
Tillater meg eit sprøsmål her.. Veit en får kjøpt lause foringer, men om en kjøper ny bærebru, sitter det da foringer i disse?

Morgis
15/12/10, 21:18
mulig de følger med, men de er neppe presset på ettersom det er nettop løse foringer.

Superior
15/12/10, 21:22
Spør fordi eg skulle skifte desse foringane ein gang, og hadde ikkje skikkelig presse / pressverktøy, så det vart litt baluba. Meiner eg husker at eg angra på at eg ikkje berre kjøpte nye bærebruer den gangen, pga at nye var foringane på plass... Men kan og hende fordi eg fann ut at kulene burde skiftast i samme slengen.

Sorry for OT.

Roffy
17/12/10, 12:57
kjøpte bærebro fra meca, da satt foringene i...

Espen69
17/12/10, 22:34
Styr unna Delphi - foringer...! Disse holdt ikke lenge..., MEN kan jo seff ha vært noe feilproduksjonsgreier....