PDA

Vis full versjon : Tips til ny bil kjøp, hva er best 850 vs V70, erfaringer på driftsikkerhet, ''sykdommer'' etc. ?



shenina
15/12/10, 00:18
Har alltid vært fan av Volvo og hatt det siden jeg fikk lappen, bortsett fra de 2 siste år'a som jeg var så gal og bega meg ut på å prøve VW :p

Nå skal den selges og byttes inn i en Volvo igjen... men - hvilken er best, mest driftsikker, kjente sykdommer blablabla... :confused:

Siste Volvo'n min var en 940LT, og V 70 / 850 har jeg aldri vært borti.
En ting er sikkert, Diesel blir det ikke... og V70'in med 126 hk har jeg hørt går som ei bøttemøkk - ikke prøvd selv men :rolleyes:
Har også fått med meg at automat bør man styre unda, så det blir manuell kasse på meg...
Utenom dette er jeg blank og tar i mot alle forslag :)

vil gjerne høre masse negativt om de forksjellige, fint om dere spesifiserer med type, års modell etc.

TeamBørnOut
15/12/10, 00:20
jo nyere jo bedre, enkelt å greit ;)

jonass
15/12/10, 00:22
Jo nyere jo bedre når det gjelder 900-x90 serien ja.

shenina
15/12/10, 00:24
jo nyere jo bedre, enkelt å greit ;)
Men V70 2000 og 2001 modellene skulle det vist nok være en del sykdommer på... !?

shenina
15/12/10, 00:24
Jo nyere jo bedre når det gjelder 900-x90 serien ja.

gjelder ikke 900... 800 og V70 :)

TeamBørnOut
15/12/10, 00:26
sykdommene er fikset opp i ;) jo nyere jo bedre. velger du manuel bil så slipper du problemene en automatkasse kan skape

Volvonikko
15/12/10, 00:28
Jeg har selv 850stv 96mod. Bilen går veldig greit.. Sitter en 2.5 liters motor. Dette er 20ventilers utgave, går meget godt til ikke å være turbo. Etter min mening. er 850 en veldig god og driftsikker bil. Men V70en er jo mye nyere da.. Jo nyere desto bedre :)

shenina
15/12/10, 00:39
det er sånt jeg gjerne vil høre :)
at jo nyere bil man kjøper jo bedre si'r seg vel igrunn sjøl :D
men det må jo være forskjell på de - at noen tåler mer enn andre...
hørte noe om at noen modeller var dårlig på bremser - måtte bytte alt av bremse slanger m tilbehør på mange pga at de morkna eller no sånt... :P
noen kunne lekke mellom gir og motor... så noen av typene må da være bedre enn andre sku'n tru :)

Morgis
15/12/10, 00:44
800 og x70 serien er såpass like at det er egentlig de samme problemene om hverandre på disse.
Kan ikke se noe forbedring eller forværring når det kommer til driftssikkerhet på dem gjennom åra.

Morgis
15/12/10, 00:46
følg smaken her sier jeg.
en v70 er egentlig bare en modernisert 850.
anbefaler en lavtrykksturbomotor, gjerne 2,5literen. Kjempegod arbeidsmaskin.

mrstfu
15/12/10, 00:52
som sagt her oppe, skal du ha en bil som gir deg minst mulig plukk, jo nyere jo bedre. barndomssyken til 850 var jo mye mer tydelig på de tidligere modellene, however, de senere modellene kom visstnok med mer utstyr, og ikke minst diagnosesystemet på senere biler er noe du må ha speisalverktøy for å lese av/nullstille feilkoder. det hele koker ned til hvor interessert, og hvor kapabel du er til å skru selv, jeg var helt grønn når jeg kjøpte min for halvannet år siden, men har har av nødvendighet tillært meg det aller meste. en drøm å skru på, og reimelig lett å feilsøke i de fleste tilfeller. kommer selvfølgelig an på utgangspunktet, hvor god stand bilen du kjøper er i, men i det store og det hele er dette rimelig lette biler å leve med, sett bort fra stor tank og tørst motor. spesielt hvis du skal unngå diesel og 2.0L som du sier:D

ellers er dette greie saker, mange som kommer hit med samme spørsmål som deg:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6025&highlight=kj%C3%B8p

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=8898

http://forum.vccn.no/search.php?searchid=576392

siste er link til søkeresultater. det er en del ting man burde være klar over ved disse bilene, som bensinpumpe og svinghjulssensor, men dette fremgår av en del av trådene. ellers er et kjapt søk av forumet ofte nyttig:D lykke til, og velkommen til VCCN!!

edit: blei bare tull dette.:D . uansett bugner dette forumet av folk som er altfor ivrige etter å bevise hva de kan, så informasjon skorter det ikke på:D

shenina
15/12/10, 00:54
takk, der fikk jeg litt å tygge på :) !!

mrstfu
15/12/10, 00:59
kos deg med det, og det er aldri flaut å spørre om ting. noen idioter er det her, men de er bare å ignorere:D

shenina
15/12/10, 01:13
det var flott :)
hehe, sant nok... lese kjapt over og heller takke sånne som deg :)
da fikk jeg litt å gå etter når jeg saumfarer finn og autodb :P
så får jeg bare håpe nissen kommer å stjeler VW min så jeg kan få bytta den bort i no som kan pynte opp i gårdsplassen igjen :P

mrstfu
15/12/10, 01:56
det var flott :)
hehe, sant nok... lese kjapt over og heller takke sånne som deg :)
da fikk jeg litt å gå etter når jeg saumfarer finn og autodb :P
så får jeg bare håpe nissen kommer å stjeler VW min så jeg kan få bytta den bort i no som kan pynte opp i gårdsplassen igjen :P

altså, jeg kan være en idiot jeg og, og jeg er forferdelig flink til å gå bort fra samtaleemnet (OffTopic):D som nå, da topic er tips til kjøp av bil:D

regelen går ganske enkelt, still et seriøst spørsmål, gi så mye informasjon om problemet og det du er ute etter å vite, og du får som regel svar som matcher. og en god linje å starte med er det du sa om VWen din:D

shenina
15/12/10, 10:11
hehe :D
regna ikke akkurat med at VW kom til å falle i god jord her inne -
og det kan jeg igrunn skjønne etter 1.5 år med den :P

TheRonnyKay
15/12/10, 10:26
Skal du ha 850 bør du velge 95 modell og framover (nye utseendet). Og minstekravet på motorfronten må vere 2.5 10v 144 hk.

Om du skal ha V70 eller 850 går egentlig etter lommeboka :)

Sagen
15/12/10, 10:34
Har kjørt en '98 mod. V70 2,5 tdi i seks år nå - fra 151' km til snart 294' km. Det som har vært av "plunder" har dreid seg om vanlige slitedeler som uansett må byttes. Bortsett i fra det, så har jeg bytta en lyktepussermotor, og operert den ene spjeldmotoren i varmeapparatet. Har automatkasse som jeg flusher ved jevne mellomrom, og angrer ikke en dag på at jeg valgte en bil med automat. Smak og behag sikkert... Ser du er i fra Kongsberg, så du har kanskje sett den. Bygd om til R front med C70 klarglass og XC grill. Har også de "amerikanske" pæreholderene i blinklysa med oransj park.

R-M-I
15/12/10, 10:49
Kan vel nevne et par sykdommer som er gjengangere på 850 i allefall..

- Veivhusventilasjon som går tett
- Dårlig konstruert håndbrekk-system (ofte funker disse tilnermet ikke i det hele tatt verken forover eller bakover)
- Småplukk på 855'er som klips som ryker i bagasjerommet grunnet for svake festepunkter (finnes rep-sett for disse hos volvo heldigvis).
- ABS \ ABS\tracks moduler som ryker pga. dårlige loddinger.

Ellers er jeg meget fornøyd med min 95 855 - 2.5 10V.
Meget behagelig bil å kjøre.. Ikke FOR vrient å skru på selv om en ikke er den mest skru-vandte personen i verden. Ofte grei tilgang og pris på deler.

shenina
15/12/10, 10:54
hei, ja den har jeg sett :)
jøss, så pass - det var jo bedre enn jeg har hørt om dem, hvordan er de i minus grader ? knipser de i gang eller står du med varmeblåser og lager telt av pressening hver mårra :P hehe
hvor ofte flusher du kassa ? kunne tenkt meg automat, men siden jeg har hørt så masse dritt om dem tenkte jeg å styre unda, men kanskje de ikke er så gæli da om man kommer borti en som har vært godt stelt med hele veien :)
jeg skal oxo evt ha R - fronten og C70 glassa, syns det gjør seg :)
grillen er oxo fin, men så bilde av en som hadde modifisert litt selv og lakka den miderste rilla på merket i bilens farge - og det var faktisk ganske kult :)
gleder meg til å få en bil som det går ann å dulle litt med igjen :P

shenina
15/12/10, 10:58
Kan vel nevne et par sykdommer som er gjengangere på 850 i allefall..

- Veivhusventilasjon som går tett
- Dårlig konstruert håndbrekk-system (ofte funker disse tilnermet ikke i det hele tatt verken forover eller bakover)
- Småplukk på 855'er som klips som ryker i bagasjerommet grunnet for svake festepunkter (finnes rep-sett for disse hos volvo heldigvis).
- ABS \ ABS\tracks moduler som ryker pga. dårlige loddinger.

Ellers er jeg meget fornøyd med min 95 855 - 2.5 10V.
Meget behagelig bil å kjøre.. Ikke FOR vrient å skru på selv om en ikke er den mest skru-vandte personen i verden. Ofte grei tilgang og pris på deler.

takk , det er sånt som er kjekt å vite når man kikker rundt forbi ;)
småplukk skal jeg leve med, eller rettere sagt, det må man regne med.
Det er de stoore feila jeg vil prøve å styre unda.
I forhold til 940 er vel 850 værre å skru på... jeg prata med en kompis og han sa han trudde det... men ut i fra det jeg har lest her inne virker det jo faktisk til å være ganske greit :)
ser ikke ut som det er sånn at man trenger data maskin og spes. utstyr bare for å få skifta ei vannpumpe f.eks.
For på VW må du seriøst være data ingeniør for å i det hele tatt få skrudd så mye som en skrue.. makan til dritt :P

R-M-I
15/12/10, 11:06
Nå har jeg 855'en og ikke V70 da :) For å hive på C70 glass, måtte jeg i så fall ha byttet skjermer og panser i tillegg :P

Jeg har heller ikke automat-kasse så jeg kan ikke uttale meg for mye om den..
MEN, bilen starter og går som den skal selv ved 20-25 minus :)
Varmeappatet funker GULL på disse bilene... Varmer meget greit..og det er ingenting å si på styrken på blåsingen :P

Selve viftene og motstandene til disse er derimot også en svakhet.. Er en god del biler som svirrer rundt med kupè-vifter som hyler og skriker..og til slutt kvelder :)
Ikke at det er noen voldsom operasjon å bytte disse da..

Langedal
15/12/10, 11:11
850/V70 er mer plundrete i motorrommet, siden den er tverrstilt og har en synlinder mer enn 940.

Ellers er det ofte mer praktiske løsninger og ting er logisk sammenskrudd. Du trenger i hvertfall ikke være ingenør for å skru på 850/x70.

Vil anbefale deg å kjøpe motor i det øvre sjiktet. Turbomaskiner er å foretrekke. Disse Volvo-femmerne er solide og driftsikre, og disse bilene kler sterke motorer.

Som nevnt tidligere i tråden er det en fordel med bil fra 95 og fram. Disse har nyere elektronikk og er enklere å feilsøke på. Ikke minst ser de mye bedre ut og har jevnt over bedre utstyrsnivå.

Lykke til med bilkjøp. Det skal vel bli herlig å skrote folkevogna tenker jeg ;)

Morgis
15/12/10, 11:38
Kan vel nevne et par sykdommer som er gjengangere på 850 i allefall..

- Veivhusventilasjon som går tett Gjelder alle hvitblokkene opp til 2000mod
- Dårlig konstruert håndbrekk-system (ofte funker disse tilnermet ikke i det hele tatt verken forover eller bakover) Som volvo generellt. Men får man justert disse riktig på distanseklossen i overkant først, før man justerer selve brekket så fungerer det veldig greit. det er da viktig at delene inni glir lett så det ikke henger seg opp.
- Småplukk på 855'er som klips som ryker i bagasjerommet grunnet for svake festepunkter (finnes rep-sett for disse hos volvo heldigvis). Gjelder også V70. Forbedrede klips får man kjøpt fra IPDusa.com
- ABS \ ABS\tracks moduler som ryker pga. dårlige loddinger. Gjelder biler fra 1996 - 1999 (OBD2 ledningsnettet)

Ellers er jeg meget fornøyd med min 95 855 - 2.5 10V.
Meget behagelig bil å kjøre.. Ikke FOR vrient å skru på selv om en ikke er den mest skru-vandte personen i verden. Ofte grei tilgang og pris på deler.

Se over.

Morgis
15/12/10, 11:42
takk , det er sånt som er kjekt å vite når man kikker rundt forbi ;)
småplukk skal jeg leve med, eller rettere sagt, det må man regne med.
Det er de stoore feila jeg vil prøve å styre unda.
I forhold til 940 er vel 850 værre å skru på... jeg prata med en kompis og han sa han trudde det... men ut i fra det jeg har lest her inne virker det jo faktisk til å være ganske greit :)
ser ikke ut som det er sånn at man trenger data maskin og spes. utstyr bare for å få skifta ei vannpumpe f.eks.
For på VW må du seriøst være data ingeniør for å i det hele tatt få skrudd så mye som en skrue.. makan til dritt :P

automatkassene er bra kasser de. Desverre blir de fleste raukjørt på biler med turbo. De blir først chippet, så blir bilen fylt opp med et flyttelass samt en svært henger på slep. Full fres avgårde. Det sliter på kassene da desverre 90% av bilene med automat ikke har montert ekstra ektern oljekjøler til automatkassen, noe som bør være obligatorisk.

Så skal du ha automat, er ekstra oljekjøler en kjempeinvestering. Skåner olje, skåner kasse og økonomi over tid :)


Motorene er helt klart trangere å skru på enn en rett stilt motor.
I begynnelsen er det ikke så greit, men når man får satt seg inn i det, er det faktisk utrolig enkelt å skru på da de fleste løsningene er gjort svært smarte.
Gjelder forsåvidt hele 850-x70 serien. Ingeniørene var på topp den gang hos volvo, for løsningene for det meste er utrolig bra når man gjør seg kjent med det.

lilleulv
15/12/10, 14:11
Hvorfor er problemet med tett veivhusvent bare fram til 2000???
du har ikke vurdert en v70N da, disse begynner å bli "billige" nå,

Morgis
15/12/10, 14:13
innbilte meg at det ble en ny patent på sullamitten rundt 2000 ? mulig jeg surrer litt..

shenina
15/12/10, 15:35
850/V70 er mer plundrete i motorrommet, siden den er tverrstilt og har en synlinder mer enn 940.

Ellers er det ofte mer praktiske løsninger og ting er logisk sammenskrudd. Du trenger i hvertfall ikke være ingenør for å skru på 850/x70.

Vil anbefale deg å kjøpe motor i det øvre sjiktet. Turbomaskiner er å foretrekke. Disse Volvo-femmerne er solide og driftsikre, og disse bilene kler sterke motorer.

Som nevnt tidligere i tråden er det en fordel med bil fra 95 og fram. Disse har nyere elektronikk og er enklere å feilsøke på. Ikke minst ser de mye bedre ut og har jevnt over bedre utstyrsnivå.

Lykke til med bilkjøp. Det skal vel bli herlig å skrote folkevogna tenker jeg ;)

her sto det masse av sorten jeg liker som kan hjelpe meg i valg av bil, takk !!
da blir det nok en i øvre sjiktet og over 95:)
om det blir 850 el V70 veit jeg faktisk ikke, syns de er fine å se på begge to om man finner heldige utgaver av dem.
så utsende messig blir jeg nok fonøyd til syvende og sist.

Ja det skal bli herlig å bli kvitt den :) skrotet blir den ikke, men noen andre som liker den slags skal få ''skrote'' med den... om du skulle kjenne noen er den til salgs for den nette sum av 115.000 - det er myyyye skrot for pengene det ! :p

shenina
15/12/10, 15:40
automatkassene er bra kasser de. Desverre blir de fleste raukjørt på biler med turbo. De blir først chippet, så blir bilen fylt opp med et flyttelass samt en svært henger på slep. Full fres avgårde. Det sliter på kassene da desverre 90% av bilene med automat ikke har montert ekstra ektern oljekjøler til automatkassen, noe som bør være obligatorisk.

Så skal du ha automat, er ekstra oljekjøler en kjempeinvestering. Skåner olje, skåner kasse og økonomi over tid :)


Motorene er helt klart trangere å skru på enn en rett stilt motor.
I begynnelsen er det ikke så greit, men når man får satt seg inn i det, er det faktisk utrolig enkelt å skru på da de fleste løsningene er gjort svært smarte.
Gjelder forsåvidt hele 850-x70 serien. Ingeniørene var på topp den gang hos volvo, for løsningene for det meste er utrolig bra når man gjør seg kjent med det.

se det se det, da skal jeg ihvertfall forhøre meg om det er ekstra oljekjøler på dem om jeg mot formodning skulle finne drømmebilen med automat, har nemlig vært et par av de som jeg har klikket bort pga automat kassa...siden jeg blei fra råda det. :)
jammen blei jeg litt klokere av å poste et innlegg her inne,
hadde ikke regna med det når jeg så de første svara jeg fikk :p TAKK ;)

shenina
15/12/10, 15:45
Hvorfor er problemet med tett veivhusvent bare fram til 2000???
du har ikke vurdert en v70N da, disse begynner å bli "billige" nå,

det første klarer ikke jeg svare på :p
men jeg har vurdert alle :)
ser på alt - men spesielt sølv - svart på andre plass ( ser på andre farger oxo, men det er mest aktuelt ) interiøret skal IKKE være beige - rødt eller blått ... også skal den ikke gå som ei bøttemøkk :p
dette er mine krav, utover det er jeg ganske åpen, derfor jeg posta innlegg her, for å få sortert litt - for det er ganske mange til salgs der ute av den ene og andre sorten :rolleyes:
og desverre alt for mange med beige interiør - har ikke tall på hvor mange annonser jeg har åpnet og tenkt, YES ! den så fin ut... oxo ser jeg interiør bilder - og da må jeg innrømme jeg grøsser ;)

mrstfu
15/12/10, 15:48
som det sikkert fremgår av en del av innleggene jeg linket til, er vanlig sunn fornuft noe å ha i bakhånd her. prøvekjør bilen, og legg merke til retningsstabilitet og ulyder under pådrag, jevn fart og bremsing. under pådrag er det ikke uvanlig at den vrir seg litt og hopper litt fra side til side, såkalt torquesteer. på min 2.5 10v 144hk er det plenty med det, men det er lett å motvirke, ved å ikke gi på så hardt.:D

KA-KLONK når du kjører over fartsdumper og lignende er heller ikke uvanlig, og er som regel løst rimelig lett og billig med nye foringer og stabstag. rumlelyder er noe du og burde høre etter, hjullager er en kjent synder når bilen har gått et stykke. ingen umulighet å bytte, skal du ha bilen en stund er sannsynligheten stor for at du må bytte uansett, men om du finner en skikkelig fin bil, men med litt ulyder,er det jo mulig å prute:D

Sagen
17/12/10, 12:57
Hei,

Jeg har ingen problemer i minusgrader. Jeg bor i Svene, og har noen av de der.. Bruker riktignok motor- og kupèvarmer om morran, men etter jobb og andre steder, så må den jo startes "normalt". Når det kryper ned mot -20 gløder jeg den to ganger. Du kjenner jo til hvordan temperaturene har vært i det siste, og har ikke hatt noen problemer. Batteriet ble byttet i fjor vinter, og det er essensielt at du har nok strøm til gløding/startmotor.

Ang. flushing av kassa, så har jeg gjort det en gang i året. Etter at jeg kjøpte bilen(import fra Belgia), så la den inn 4. giret litt hardt. På Bilspiten fikk jeg høre at det ikke var nødvendig å skifte olje, mens en annen på samme verksted! anbefalte det. Flusha som nevnt kassa, og den var merkbart mykere i giringa fra første meter.

Motorstyringa er tunet litt og. Hva og hvordan vet jeg ikke, for det har jeg null dokumentasjon på. Ei heller har jeg funnet noen trimbokser noe sted. Ble fortalt av selger at den skulle yte 180HK. Den går i alle fall greit. Kan nevne at jeg oppgraderte til R bremsene og, med 302mm skiver foran.

shenina
25/02/11, 23:12
AH !! Må bare meddele at etter 2 mnd er VW søppla solgt !! Wooho :)
Da er det bare å leite etter en ''god gammel sliter'' igjen.... ;)
VW kommer for alltid til å være uønsket i min gårdsplass !!

Rapidspeed
25/02/11, 23:59
for å snakke om min egen erfaring er jeg svært fornøyd med min v70. en av dem siste produserte av gamletypen.. altså -00 modell..
min er en 2,5T AWD automat.. og det fordi jeg synes store og behagelige biler som volvo og bmw SKAL ha automat..;) bilen går godt og tar seg bra frem.. problemer er også dørlåser som går i lås, som tidligere nevnt foringer og andre småting.. men bilene begynner å dra på åra og disse bila holder formen godt.... det jeg IKKE er fornøyd med, er takkekorta jeg får månedlig fra shell, som en av deres beste kunder....:D:eek:

for disse bila er tunge og dem er svært tørste... og har du ikke en rimelig fet lommebok og lite å bruke penga på ellers, vil jeg herved faktisk anbefale deg dieselen...;)
den er en evighetsmaskin som ved god pleie vil gi deg mange problemfrie km... automat eller manuell er en smakssak.. noen liker å røre i grøten, mens andre liker cruise følelsen..;)

lykke til så mye med letinga.. og husk.. ikke hopp på første bilen du ser.. men gjerne den som gir deg best magefølelse... for faktisk så er det en god pekepinn, tro det eller ei..;)

VolvoJenta86
26/02/11, 00:08
Jeg er veldig fornøyd med min 850 2,5 10v ;)

Den har snart rulla 360000 og har ikke hatt noe store problemer med den på de 4 åra jeg har hatt den :)

Starter hver gang det er kaldt, og går som ei klokke :)

Det med håndbrekket er en annen sak :P Det fungerer ikke. Rett og slett.. Uansett hva man bytter på min hvertfall ;)

Lykke til med bilkjøp ;) God bil får du uansett om du velger 850 eller v70 ;)

bigswede
26/02/11, 14:04
Er svært fornyød med min C70' bortsett fra at den har kreft med spredning - og jeg jobber ræva av meg for å har rå til å reparere den undervegs.
Sånn reint praktisk, er det ikke greit med 2 dører, vansklig å ta med seg folk. Men stort bagasjerom da..
Girspaka passer godt i hanna og det er utrolig hva man får plass til, bare man stapper det godt nokk inn..
Mine 240hk, trenger mindre føde, enn dei 136 som bodde i min gamle 240. 0.8ltr/km kontra 1.0ltr/km. på langkjøring.

shenina
05/05/11, 22:11
Tusen takk for alle svar som har kommet her inne !!
Har gitt meg litt å se etter :) !!

Ser ut som jeg endelig skal gjenforenes med en Volvo igjen nå da...
Får se om vi blir enige om pris i helga... :)
Blir muligens en V70 Turbo med 220 hk.... Noen som har mye negativt å si om de så spytt ut før helga er omme :) !!

mrstfu
05/05/11, 22:12
som sagt, prosjekttråd er OBLIGATORISK!

850GLTsilver
05/05/11, 23:01
Jeg er veldig fornøyd med min 850 2,5 10v ;)

Den har snart rulla 360000 og har ikke hatt noe store problemer med den på de 4 åra jeg har hatt den :)

Starter hver gang det er kaldt, og går som ei klokke :)

Det med håndbrekket er en annen sak :P Det fungerer ikke. Rett og slett.. Uansett hva man bytter på min hvertfall ;)

Lykke til med bilkjøp ;) God bil får du uansett om du velger 850 eller v70 ;)

Litt utafor topic, men håndbrekk blir smøremykt og lekkert dersom man sørger for å gjøre det hele riktig med en gang.
Saksa der bak bør man ta ut, rense fullstendig for rust og bremsestøv, samt smører den opp igjen med dette utmerkede fettet fra ATE (som også godt kan benyttes på alle bevegelige deler i bremsesystemet (ikkke på skivene nei..))
Gjorde helt og holdent forskjellen på hardt og ekkelt brekk til et som fungerer slik det var da det var nytt. Bruk GODE håndbrekkvaiere av RIKTIG lengde. (Sjekk chassisnummer om bilen er av årsmodell 1993) Sørg for at BEGGE festene der bak er korrekt montert, da de faktisk har stor betydning for funksjonen til brekket (Særlig den på svingarmen til bakhjulet)

Nåvel tilbake til topic: SER svært mange 850/X70 på veiene, noe som lover godt for driftsikkerheten til en bilmodellserie som slett ikke har vært Norges mest solgte. Jeg har selv to 850er, den ene passert 530000 den andre Ca 320000Km. Billigste bilene jeg noensinne har eid.

F86
06/05/11, 08:43
Tror nok at festet for håndbrekk wiren på svingarmen er viktig ja. Dette festet mangler på mange eldre biler (poppet fast?) mangler i alle fall på min.

shenina
09/05/11, 00:27
Da blei det ikke turbo bil på meg i denna omgang... han prata mer rundt seg sjøl enn ei senil bestemor så fant ut det var greit å styre unda :) !
og en kjapp titt på facebook med søk på navnet hans bekreftet nok at alt han sa bare var piss :P hehe
men bil fikk jeg ... ente opp med en 99, 140 hk i steden.... må gjøres litt med og jeg har nok en gang noen sp.mål...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1017.jpg
jeg er ute etter lykter og grill som ligner dette.... (dog uten R merket)
skal ikke skryte på meg noe her ;)
Også er jeg på utkikk etter takvinge...
noen forslag til hvor jeg kan få tak i dette ?

Langedal
09/05/11, 09:03
SC Styling (http://www.scstyling.no) har det du trenger til gode priser. Blir du medlem i klubben får du rabatt også :)

Gratulerer med ny bil :)

mrstfu
09/05/11, 23:09
Som Langedal sier, grillen er en XC-grill, og Ren er nok satt på i etterkant. Lyktene er klarglasslykter til C70, og er plug&play på en v70. De er ikke billige, men med rabatten til VCCN kommer du jo noe billigere unna.