Vis full versjon : Defekt radiator 940 automat
Jeg har fått meg en 940gl 1994 med automat.
Radiatoren er gåen, denne er nå kjøpt ny, men lurer på om jeg må tømme automatkassen for olje i samme slengen eller er det noen slags overslagsventil som forhindrer at vann kommer inn i girkassen om radiatoren ryker?
er ikke sikert kjøle delen for automaten har gått dukken. så ikke sikkert det har gått vann inn i olja. kjøle opplegget for automaten sitter kun på den sida automatrøra går inn i plasten, kjølinga ligger kun bak den plasten. sjeldent det går utover automatolja
Ok, ser vel kanskje det ved å peile olja på automatkassa?
ikke sikkert. men er olja blitt veldig hvit er det vann i den. men prøv å blås i ene koblinga på for automatkjøling på den defekte radiatorn, og hold foran finger på den andre så merker du om den er tett eller sprengt:) el kjør trykkluft:) virker det som det er tett og ikke tyter luft ut av slange koblinger for vannet så trenger du ikke gjøre noe med olja:)
eg byttet radiatoren og etterfylte olje ned i peilerøret, men lurer på om jeg har fått fyllt for mye for jeg synes den innimellom slår veldig når den skal fra N til D f.eks. eller P til R.
Jeg har forsøkt å titte på peilepinnen men er ikke sikker på hvor og når osv dette skal gjøres da det ikke er det samme som å peile oljen i motoren.
Skal motoren være varm / kald, evt om den er varm skal den gå eller være avslått når man peiler oljen?
Håper noen kan gi meg et lite hint her da kjøring med overtrykk i kassen vel ikke er noe gunstig?.
er det alt for mye olje vil den kaste det av seg. skal peiles når den er varm,
Så det er ingen fare med å kjøre med for mye olje i kassa?
nei, jo hardere kasse girer desto mindre sluring er det og sundere for kassa. men for å peile kjører du bilen skikkelig varm, og parkerer bilen plant, og kjører sagte igjennom alle gir, venter ett min og peiler, at dette men smotor går på tomgang:)
jeg monterte sep olje kjøler til kassa og satte den foran radiatorn vake no problem trur dete skal vere likt på 7/9 serie... der er kjølern delt opp med dobelt lag i mellom var det på min i vertfal
Jeg dreit i kjølinga å kobla røra sammen. hehe..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.