PDA

Vis full versjon : Litt høyere



TeamBørnOut
14/12/10, 15:20
Noen som har erfaring med en liten høyning av xc70?
Kommer litt "mer" dekk på senere til sommern. men kunne allikevel tenkt meg den litt høyere for litt mer "xc look".
vil helst ikke ha så mye stivere fjører en nå. (syns den er stiv nok). men kunne tenkt meg høyere + mer vandring. hva sier ekspertene her inne ang drivknuter etc? vil de tåle at bilen blir litt høyere? Vil helst slippe å "senke" understellet for å heve karrossen :D

Morgis
14/12/10, 15:26
bør vel ikke bli så mye mer slittasje på drivknuter. problem er vel helst styrekuler og stabstag som vil stå mer i ugunstig posisjon om den løftes mer?!

Ville kanskje studert understellsdelene til storebror XC90 for å se om det kan være nogenlunde likt... der er mest sannsynlig delene noe lengre da bilen er noe høyere.

TeamBørnOut
14/12/10, 15:31
Er vandt til å tenke andre veien. så dette ble litt værre :P
hmms får ta en tur til sarp å se på xc90n til ls.
for jeg risikerer vell ikke akkurat å nappe ut noen drivaksler ved "litt" høyning? er jo ikke snakk om mye.. men kunne tenkt meg litt ekstra.. (får ikke kjørt over alle fortauskanter etc som jeg vil :P) Får løfte opp bilen i bukk en dag å sjekke litt. må "reparere" den ene nivåmat demperen min også. anlegget til fjøra har bøyd seg ned...(yeh....) så fjøra kan "dette" ned en dag..