PDA

Vis full versjon : Går på 3sylindre, stopper på tomgang. hjelp!



E.GRØNDAHL
14/12/10, 14:44
Som sagt så starter bilen men den går bare på 3 sylindre, tok av pluggledningene og pluggene, pluggene var litt svarte og bare 3 av de var våte, så siste har da ikke gnist, hvorfor? tok av fordeler lokket for å gjøre rent, men der så det helt fint ut.

Kjøleveska har også fryst tror jeg, for det er full tank, men når jeg klemmer på slangene er de tomme, åpner kjøleveske tanken og når jeg klemmer da, hører jeg at det skjer noe der, men er ikke noe sirkulasjon. fryst i blokka da eller?
er ikke så god til å forklare men dere forstår sikkert:P

Det er volvo 240glt 88 mod. med B23E, så da vet dekk det hehe. håper det er noen som kan hjelpe meg, er lei av at det er så fint føre ute, jeg er arbeidsløs og billøs:P

Daruu
14/12/10, 14:52
Sikkert ikke dumt å bytte tenningsdeler.

christoffera
15/12/10, 16:55
kjøp nye boschplugger, funker ikke det... bytt pluggledningene!

cossykiller
15/12/10, 18:50
om blokka er fryst, anbefaler jeg deg og TRILLE den inn i en varm garasje eller nedi med et varmt lys over natta, eller lignende, da slipper du at vannpumpa ryker, samt frostpluggene, ikke kjør med den sånn, da kan/vil vannpumpa ryke

E.GRØNDAHL
17/12/10, 13:55
Da stikker jeg på BCB en tur i dag og kjøper, burde jeg kjøpe fordelerlokk og rotor også? eller holder det med plugger og pluggledninger?

hvis kjøleveska har fryst, holder det om jeg setter på motorvarmer ei natt, eller burde jeg få den inn?;)

brynna
17/12/10, 21:14
Da stikker jeg på BCB en tur i dag og kjøper, burde jeg kjøpe fordelerlokk og rotor også? eller holder det med plugger og pluggledninger?

hvis kjøleveska har fryst, holder det om jeg setter på motorvarmer ei natt, eller burde jeg få den inn?;)

Start med plugger og ledninger på shoppinglista. Tyder litt på pluggledning.
Vedr. frost bør du tine opp "hele" bilen. Motorvarmeren tiner ikke radiator, ihverfall ikke over natta. Dette har jeg prøvd selv:eek: Motoren ble meeeget varm før jeg oppdaget det

E.GRØNDAHL
18/12/10, 11:40
Da går bilen som bærre faan!;) må bare sette den inn på et lager i natt og bytte frostveske i morgen. takker for hjelpen

christoffera
19/12/10, 11:59
hahaha... min begynte også å gå på 3 sylindre i går... Og da jeg skulle dra ut plugghetta revna pluggledningen fra plugghetta, siden den var så gammel og morken! :P

Så jeg tok pluggledningene fra den andre bilen.