PDA

Vis full versjon : during når clutchen er "ute"



volvo2før
14/12/10, 09:53
Har nylig byttet en m46 kasse i en 240turbo. Problemet er at jeg hører en during fra kassen, men som blir borte når jeg tråkker ned clutch-pedalen. Lyden er den samme om den står i fri eller om den er i gir. Er det utløserlageret, eller kan det være et lager i girkassen tro?

Team Tynner
14/12/10, 11:19
er nok utløser lageret ja..

volvo2før
14/12/10, 11:21
er nok utløser lageret ja..

Trodde man hørte "duringen" fra lageret kun når clutchpedalen var inntrykt da, jeg? :confused:

Bjerkelund
14/12/10, 13:46
nei omvendt gitt, hører den nesten ikke når du har trykt inn pedalen!

TeamBørnOut
14/12/10, 13:57
bråker det når du trykker det inn så er det på tide å bytte det fort :P
Hender det skjer hvis man har montert på en "bedre" trykkplate som er mye mye hardere en originalt. Skjedde på meg. helt nytt lager fra sachs. fungerte i noen dager før jeg skulle stoppe i et kryss. smalt til å det ble et leven :P
(nei... jeg er ikke sånn dust som ikke klarer å sette bilen i fri isteden for å holde clutchen inne til enhver tid)

volvo2før
14/12/10, 16:00
bråker det når du trykker det inn så er det på tide å bytte det fort :P
Hender det skjer hvis man har montert på en "bedre" trykkplate som er mye mye hardere en originalt. Skjedde på meg. helt nytt lager fra sachs. fungerte i noen dager før jeg skulle stoppe i et kryss. smalt til å det ble et leven :P
(nei... jeg er ikke sånn dust som ikke klarer å sette bilen i fri isteden for å holde clutchen inne til enhver tid)

Nei bråker når jeg slipper ut igjen! å da bråker det litt hele tiden. HAr jo nylig byttet clutch, men det var ny orginal turbo-clutch med nytt utløserlager :confused:

TeamBørnOut
14/12/10, 16:02
Jammen du skal vite det at alle utløser lagere som lages nå fortiden er crap :P
aner ikke hvorfor :D men de lager lyd etter noen uker / måneder :D

Volvo-Lars
14/12/10, 16:27
Nei bråker når jeg slipper ut igjen! å da bråker det litt hele tiden. HAr jo nylig byttet clutch, men det var ny orginal turbo-clutch med nytt utløserlager :confused:

Når pedalen ikke er trykket inn er lageret fri for belastning. Da vil det lage lyd hvis det er gåent. Uansett om den står i gir eller fri.

Mer irriterende enn farlig.
Kjørte hele sommer'n med gåent utløserlager. Hærja på banen en hel dag + en daglig dose med piruetter og hærjing osv. Aldri no problem utenom den irriterende lyden.


Jeg pleier alltid har litt extra fett på utløserlageret når jeg bytter det.

volvo2før
14/12/10, 16:54
Okei! hørtes igrunn helt ut som mitt tilfelle :p Da får jeg kjøpe nytt igjen å prøve det :) Noen anbefalinger av hvilket lager jeg bør kjøpe?

volvo2før
15/02/11, 12:32
Har nå forhørt meg med en bilmekaniker på det lokale verkstedet, han sier dette garantert er et lager i girkassen som er defekt.. :confused:

Evolve_88
15/02/11, 20:31
sikker på det ikke er trøste lagre inn på veiv som er gåent?? som utgående aksel hviler på fra girkassa. du bytta sikkert ikke det.

volvo2før
16/02/11, 08:58
sikker på det ikke er trøste lagre inn på veiv som er gåent?? som utgående aksel hviler på fra girkassa. du bytta sikkert ikke det.

Hmm, jo mener jeg skiftet det også. Altså det som sitter "inni" trykkplata som noen også kaller svinghjulslager?

volvo2før
23/02/11, 15:09
Kan ikke ha noe å gjøre med at jeg satte i en M46J kasse sammen med ny org b21et clutch? Har hørt at diameter på inng. aksel kan være noe forsjellig fra P til J..?