PDA

Vis full versjon : motorvarmerelement på FK motor?



Kodja
14/12/10, 08:45
har spurt bilradiospesialisten ang motorvarmerelement, da foretrukket blokkvarmer, men det eneste de har notert i katalog er F motor... og da står blokkvarmern bakerste frostplugg på eksossiden. er det der og den varmern som skal på FK motoren også?

depress
14/12/10, 09:04
er vel egentlig samme hvilken frostplugg du velger å fjerne og bruke da alle hullene har kontakt med kjøleveske. på di motorene jeg har hatt har det vært litt variert. men somregel har det vært på hull nr2 forfra på eksos siden.:rolleyes: like ved oljetrykk føleren.

ArneR
14/12/10, 09:10
Nå ja, man kan ikke sette elementet hvor som helst, det er ikke skruehull som passer med braketten som er med den og den varmeren.

Jeg kjøpte den som står innerst ved torpedoen på eksossiden p.g.a. at jeg har tatt ut oljetur til turboen ved trykkvakta, ergo ingen plass til varmeelement der.. Det passer hos meg iallefall, men hvordan det blir med plassen med en 8v topp som er smalere er jeg usikker på.

På en FK hadde jeg gått for den som skal stå der depress sier, da du ikke har så mye stikkende ut fra hullet til oljetrykkvakten.

Men du skal jo også ha oljetrykksmåler, da spørs det om det blir trangt der igjen..

abarth racing
14/12/10, 09:40
på fk motoren jeg kjøpte en gang sto den på innsug siden lengst frem så tror ikke det spiller noen roll hvor du setter den, men er jo enkelt å komme til der da:)

R.G
14/12/10, 10:52
hadd flere 230 motorer hvor dem har sitti plassert under innsug i første frostpluggen under innsug 1 el 2:) der man kommer lettest til. selv om ikke er noe bolt å feste i, så er det mange av dem man banker inn og er ei klo på innsida:)

Kodja
14/12/10, 15:01
ok. men bare jeg får tak i det elementet så får jeg montert det rundt der i alle fall så lenge elementet er det samme for de alle der :)
flott! takk så langt. flere svar må bare komme.

TeamBørnOut
14/12/10, 15:11
Er det ikke bedre å satse på en slangevarmer som også sirkulerer vannet litt?
event en bensinbrenner (billig på skroten :))
har lett for å ruste rundt disse blokkvarmerne...

Kodja
14/12/10, 15:20
tja er ingen rust på b21 motoren som står i 242n enda. og slangevarmer... tja skeptisk da disse pleier å spise gummislanger har jeg sett, samt synes ikke det ser så sabla fint ut midt oppi alt, men skal se EN gang til på det. er selvfølgelig det Enkleste og montere og legge kabler mest mulig skjult i... så joa, må nesten ta en titt til på akkurat den der TBO! :)

bensinbrenner: neitakk. elektrisk skal jeg nok ha.

TeamBørnOut
14/12/10, 15:25
Er du redd for at den spiser slanger så er jo dette en god grunn til å investere i litt blå slanger ;) Jeg liker den typen best. da kan man ha den "hvorsomhelts" uten at den er i veien for eksos eller grenrør + + +.

Kodja
14/12/10, 15:49
hehe skal nok sikkert få tak i slanger fra do88.se eller hva det var ev. via BCB når den tid kommer ja :)
+ jeg må ikke kjøpe og montere før motorn er i bilen, jeg kan montere nå...