PDA

Vis full versjon : volvo 240 88 mod strømen blir borte?



Bjørnstad
12/12/10, 22:57
har en 240 som jeg hadde lade problemer på så skiftet til en større og bedre dynamo.
så kom jeg tilskade for og komme borti så det gnistra litt bare så vidt det var. så når jeg sku starte bilen så blir det helt mørkt når du vris til hak 3 og ingen ting skjer. hva kan ha skjed der? vrir tenninga tilbake og setter den i hakk 2 igjen så er det strøm men når den vris til hakk 3 for og starte så blir alt mørkt.

noen som har hatt samme prob før?

Bjerkelund
13/12/10, 13:06
Jeg har samme problemet, funker ikke når jeg vrir på hakk 3, kun på hakk 2!?

kristiansl
13/12/10, 13:58
er det strøm på bateriet da? prøvd med start kabler?

volvo245gl
13/12/10, 16:01
Sjekket sikringen som står like ved batteriet/releet til lysene?
Hvis den ryker vil ikke bilen starte. 15A

Bjørnstad
13/12/10, 16:04
har ny ladet og frisk batteri har prøvd 3 forskjelige batterier.

er strøm men men blir borte på 3 hakk så må jeg fri helt til 0 at for få strøm.
også vri til 3 hakk så blir det bare mørkt at. og vri jeg tilbake til hakk 2 er det ikke strøm der så må vri til 0 at for så vri tilbake til 2 da har jeg strøm igjen.

ArneR
13/12/10, 22:47
Kan være kontaktstykket bak tenningslåsen.. Sitter med to flathodeskruer.

Bjørnstad
14/12/10, 07:23
Kan være kontaktstykket bak tenningslåsen.. Sitter med to flathodeskruer.

oki for før dette skjedde så mistet bilen strøm nå bår jeg kjørte den akuratt som den ikke klarte og lade så mye som den egentlig skulle så derfor jeg drev prøvde flere dynamoer.
har ikke sjekka tenningslås. hvordan ser jeg om den er defekt når jeg har fått av de 2 skruene?

ArneR
14/12/10, 09:01
Må vel måle på kontaktstykkene bakpå.

Jonas
20/12/10, 17:01
hørtes ut som dårlig kontakt en plass, prøv å sjekk jordimga fra batteriet til motor\karosseriet, og mål etter spenningsfall :)

er ofte slik at ting virker som det skal, men med en gang en skal trekke mye strøm (starteren) så ryker allt...