PDA

Vis full versjon : [LØST]Flytting av høydejusterings-mekanismen på original-lyktene? How?



R-M-I
11/12/10, 17:00
Har nå fått somlet meg til å montere klarglasslyktene på 850'en her...
En liten sak var å få fjernet høydejusterings-mekanismen på original-lyktene og få dem over på de "nye" lyktene...

Er det noen som har noen gode tips?
Vrei rundt til den "løsna" fra lyktehuset...men det virker som om den fortsatt sitter fast i et eller annet der inne :) Skulle jo gjerne hatt lykter som ikke lyste rett i bakken nå om dagene\kveldene :D

F86
11/12/10, 22:45
Jeg skrudde ut justeringa så langt at det ble lang nok vandring til å vippe kula ned og ut av sporet.

R-M-I
11/12/10, 22:55
Ah...Jeg får prøve det da :P

mrstfu
12/12/10, 22:52
ellers står det jo så fornemt på sidene som selger dette:

"Befintlig höjdjusteringsmotor kan inte nyttjas" eller noe i den dur... sikker på det går?

Nilsebu
13/12/10, 00:01
Tenkte litt på dette når jeg monterte linselyktene mine. Men så så jeg hvordan motoren lå i de originale lyktene, pakket dem fint ned og gikk videre til noe annet.

Mange uoriginale lykter stilles jo på utsiden, mens motoren gjør det på innsiden, så tror det meste av innmat må ut å du må trikse litt på reflektorene for å få koblet de til.

Men: får du det til, så er ikke veien langt unna å få til en automatisk høydejustering og få lovlig xenon (for de som bryr seg om det).

Morgis
13/12/10, 00:17
one block lyktene har ikke mulighet for eljustering. two piece lyktene mener jeg kan

C.Erstad
13/12/10, 00:18
Tenkte litt på dette når jeg monterte linselyktene mine. Men så så jeg hvordan motoren lå i de originale lyktene, pakket dem fint ned og gikk videre til noe annet.

Mange uoriginale lykter stilles jo på utsiden, mens motoren gjør det på innsiden, så tror det meste av innmat må ut å du må trikse litt på reflektorene for å få koblet de til.

Men: får du det til, så er ikke veien langt unna å få til en automatisk høydejustering og få lovlig xenon (for de som bryr seg om det).
Blir vel ikke godkjent med den høydejusteringa siden den ikke er E-merka osv.

mrstfu
13/12/10, 00:56
lovlig xenon får du ikke på disse bilene uansett hvor mye autohøydejustering, lyktespyler og godkjente lamper osv du har. eneste måten å få det lovlig på er visstnok å få det typegodkjent på bilen, men har fått inntrykket av at dette enten er umulig, eller fantastisk dyrt og innviklet.

Robert H.
13/12/10, 01:37
Tenkte litt på dette når jeg monterte linselyktene mine. Men så så jeg hvordan motoren lå i de originale lyktene, pakket dem fint ned og gikk videre til noe annet.

Mange uoriginale lykter stilles jo på utsiden, mens motoren gjør det på innsiden, så tror det meste av innmat må ut å du må trikse litt på reflektorene for å få koblet de til.

Men: får du det til, så er ikke veien langt unna å få til en automatisk høydejustering og få lovlig xenon (for de som bryr seg om det).

Har elektrisk justering av mine "stylinglykter" jeg...
Har ikke du de som ligner da?

R-M-I
13/12/10, 06:58
Jeg har ikke automatisk / elektrisk høydejustering.

Jeg har den saken som må skrues opp/ned manuellt med skrujern..

Nilsebu
13/12/10, 07:46
Har elektrisk justering av mine "stylinglykter" jeg...
Har ikke du de som ligner da?

Jo, stemmer det. Men hvordan fikk du flyttet de over?

Robert H.
13/12/10, 08:26
Jo, stemmer det. Men hvordan fikk du flyttet de over?
De var allerede montert på mine..

Nilsebu
13/12/10, 14:45
De var allerede montert på mine..

Merkelig.. hvor kjøpte du dine? Og hvor mye betalte du? For på mine er det bare mulighet til å justere manuelt.

mrstfu
13/12/10, 15:36
justerer dun lyktene vedig mye?

jeg fant et fint nivå, jeg, og har kjørt med det nivået i snart to måneder. helt ærlig føler jeg ikke noe behov forn noe mer:D

Robert H.
13/12/10, 15:38
Merkelig.. hvor kjøpte du dine? Og hvor mye betalte du? For på mine er det bare mulighet til å justere manuelt.

Kjøpte de brukt fra en kar i Haugesund.
De var som nye, så gikk ut fra at de var levert med automatisk høydejustering.
Det er iallefall ikke mulig å justere de manuellt.

R-M-I
20/12/10, 14:05
Hmm...flaut, men det var såpass enkelt som å justere dem HELT ut, for så å vippe justeringsarmen ut fra sporet i lykten :P Måtte til med lysjustering etterpå naturlig nok, fikk dette unnagjort for 250 kr på verksted :P