PDA

Vis full versjon : Godkjenning av Turbo motor, noen tips?



gnilrE
11/12/10, 11:13
Skal godkjenne børsa på tirsdag som kommer, men har litt problemer med luftfilter, kan man ha på åpent filter? Og tar de avgass? fordi bilen min lukter veldig bensin når den står og går i eksosen? Og er det noe spesifict jeg burde huske på og gjøre?

Sebbe
11/12/10, 11:46
kommer helt ann på personen som skal godkjenne, men det kan godt være de tar avgass, og det kan også godt være de henger seg opp i det åpne filteret

Bjørnstad
11/12/10, 12:56
et tips er og ha det ryddig og fint i motorrom så det ser ut som du ikke bare har kasta alt oppi også er du ferdig.

jeg viste min med åpent filter og 3" eksos med 2 lydempere dem sa ingen ting på det. men andre stand så har dem slått hardt ned på dette.

jeg ville nok sjekka bensintrykk osv er ikke sikkert dem vil godkjenne om det osser bensin.

gnilrE
11/12/10, 13:09
et tips er og ha det ryddig og fint i motorrom så det ser ut som du ikke bare har kasta alt oppi også er du ferdig.

jeg viste min med åpent filter og 3" eksos med 2 lydempere dem sa ingen ting på det. men andre stand så har dem slått hardt ned på dette.

jeg ville nok sjekka bensintrykk osv er ikke sikkert dem vil godkjenne om det osser bensin.

Skal jeg ha i bakhodet hele tiden "ryddig-ryddig" Hvor var det du godkjente?

Tror jeg skal få til luft-filteret nå. Men bilen ryker ikke i det hele tatt eller noe, det lukter bare gammal mustang egentlig... skjønner ikke hva det er, om det er lambda eller noe som er tett, eller katten.. er ikke sikker men krysser fingrene att jeg får en gubbe som er litt grei;)

Superior
15/12/10, 07:15
Skal ikkje ha noko å sei lengre kor ein godkjenner. Statens Vegvesen har utarbeida retningslinjer som skal gjelde for alle stasjonene. MEN om det funger i praksis, er en annen sak...

Daruu
15/12/10, 07:58
Fest ting ordentlig. Strips hører ikke hjemme i ett motorrom... (sier ikke at du har det da men)

Hadde jeg vært kontrollør hadde jeg ihvertfall gått over en bil med strips alle steder nøyere enn en bil hvor alt er gjort skikkelig.

Bear
15/12/10, 08:19
grattis med godkjent bil;) vart det mye tull ell? fikk du tak i chris? så du fikk ordna med skiltnr osv??

gnilrE
15/12/10, 10:13
Takker for det ;), var ikke noe tull, godkjente med åpent filter og greier og han sa ikke noe på det faktisk :). Ja han søkte opp navnet og fant ut skilt nm. Men chris rigte opp igjen da. men gikk veldig bra :)

Bear
15/12/10, 10:21
Takker for det ;), var ikke noe tull, godkjente med åpent filter og greier og han sa ikke noe på det faktisk :). Ja han søkte opp navnet og fant ut skilt nm. Men chris rigte opp igjen da. men gikk veldig bra :)

bra det da;) hvor godkjente du??

gnilrE
15/12/10, 12:40
På kongsvinger :)