PDA

Vis full versjon : Påkjørt - Hvordan fikse dette?



n0gga
10/12/10, 19:10
Grrr!

Ble nettopp påkjørt av en fjott som ikke overholdt vikeplikten, og lurer dermed på om noen vet sånn ca. kostnad av dette hos et verksted.
Lurer på om bilen blir "kondemnert", noe som resulterer i at jeg får penger, og må fikse dette selv. Døra er jo i og for seg grei, men tenker på at han også ødela litt av skjermen ved siden av døra. Forslag til hva jeg kan gjøre der?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/620.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/621.jpg

TeamBørnOut
10/12/10, 19:14
blir den kondomert så får du litt penger å bilen blir sendt til nærmeste verksted / hugger ;)
Men de retter nok opp det der hvis du maser litt :)
pris = masse :D

Janus
10/12/10, 19:20
Kjipe greier, fikk en slik på førerdøra jeg. Ble retta opp, pris med lakkering (hele venstre side av bilen:D) ble 38 lapper på en 92' 850 :p

Døra di ser det ut som bare er å bytte, hjulbuen er det litt mer arbeid på..

R-israelsen
10/12/10, 20:24
Litt ot, Men om bilen skulle bli sendt på høggeren, kan du da plukke det du vil av bilen + å få penger?

jan_m
10/12/10, 20:37
ja du kan kjøpe vraket og få penger ved siden av...

turb00le
11/12/10, 17:38
Er kanalen bulka? Ser det ut til at b stolpen har flytta seg mye?

-Shark-
11/12/10, 17:53
Ta pengene, og rett opp selv.Ser ut til å være rimelig kurrant- og trenger ikke bli altfor dyrt..
Jeg hadde ihvertfall gjort det, på en gammel bil som det ikke er noe spesielt med. ikke retta mot din bil.

Wahl
11/12/10, 21:59
Koster å bytte hjulbue i allefall, man bruker frqa 5 - 7 timer med å sveise in en slik en på verksted for å unngå at det slår seg, er den bye skadet? kan den rettes eller må den byttes? Ville tatt "vraket" å årdna opp det selv :)

The Sven
11/12/10, 22:39
Syns ikke det der ser så umulig ut. Er litt vanskelig å se, men er vel ikke noe voldsom skade på hjulbuen I såfall er det vel bare å bytte døra og rette hjulbuen.

Fikk akkurat samme skaden på gamle Laurelen til fadern da det var en som ikke overholdt vikeplikten, men det var litt hardere smell så der ble både kanal og hjulbue mye mer skadd.

Team Tynner
12/12/10, 11:37
ny bruktdør å ett par timer retting av hjulbuen pluss lakk av dør ut/innvendig(viss man ikke er heldig å finner en med riktig farge på) og hele bakskjermen så er den god som ny:)

R.G
12/12/10, 20:24
Grrr!

Ble nettopp påkjørt av en fjott som ikke overholdt vikeplikten, og lurer dermed på om noen vet sånn ca. kostnad av dette hos et verksted.
Lurer på om bilen blir "kondemnert", noe som resulterer i at jeg får penger, og må fikse dette selv. Døra er jo i og for seg grei, men tenker på at han også ødela litt av skjermen ved siden av døra. Forslag til hva jeg kan gjøre der?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/620.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/621.jpg

helt lik som 94 ticn jeg hadde:p men over til saken, jeg fikk nøyaktig samme skade på min på høyre side, med litt små skader på passdør foran, smadra bakdør, litt skader i hjulbua bak. ble faktisk taksert vrak, men klarte å få til att jeg beholdte bilen, og fikk igjen 35000 fra forsikringa for den som hadde skyld i krasjen. da skaffet jeg sjøl to nye dører, pusset ned disse klar for lakkering, ble 5000kr i lakkering, pluss 5000 ca får lille hjulbue skade. 10000 for att bilen skulle bli hel og pen igjen. skjedde i et høyreregelkryss.

s4nd3r
15/12/10, 08:24
fare for den blir økonomisk kondemnert ja. 740n min blei på kjørt. ei kjæring som bare fortsatte og svinge etter ett kryss. eg skulle inn der ho kom ut. bang. rett i fronten.

og takst mannen kom. såg det han måtte sjå. prata med han. fortalte kor svær bilen min var. takluke, 740 gle. automatgear. null rust. bla bla bla.. og så kom dommen. blei kondemnert. ikkje uventa. men skulle få i gjenn 15k. og han sku ha bilen. ikkje fan sa eg. bilen e min den. så den kan du bare drite i og ta. jo eg skulle få 1500 ekstra om han fikk den. nei nei. bilen e min den. og summen du oppga e alt forlite. eg sa det til han eg. eg veit ka jobben din e eg. du skal betale ut minst mulig penga. så du he bare med og komme me ett bedre bud. og bilen skall eg ha.... sur da og la på. så ringte han oppat 1 time seinare.. da var summen 23k... :) hehe. lønne seg og stå på krava... og bare vær litt frekk. og sei meininga di... dei har meir og gå på.. hadde en 90mod 740. og dette skjedde for 2,5år sia..

HåkonA
15/12/10, 10:18
Så lenge det ikke dreier seg om en kaskoskade så kan de ikke ta fra deg bilen.

Det takstmannen sa til meg var at de helst ville skrote bilene fordi det var en del folk (eller forsikringstakere som han sa) som tok penga og like etterpå fikk de "tilfeldigvis" en ny skade på akkurat samme sted. Dette var et problem. Dessuten så var det sånn at de ikke kunne utbetale mer enn 80% av markedsverdien for et kjøretøy og med 1200 kroner timen + nye originaldeler til reparasjon kom de sjelden under 40-50k for en litt ålreit smell.

Jeg hadde akkurat brukt ganske mye penger å tid på bilen så jeg var veldig lite gira på forslaget han kom med. Det hele endte med at jeg fikk beholde bilen + at jeg fikk 30 000 kroner. 30 000 var langt under det som det ville koste å fikse det på et verksted men bilen var jo kjørbar og det tok bare 3 helger å fikse det så det var jo greit for meg.

Om det ikke hadde vært sånn at jeg ville ha gått i minus på det forslaget han opprinnelig kom med så hadde jeg ikke begynt å krangle. De tinga jeg hadde gjort med bilen var jo bare ting som ikke syntes så han fikk jo egentlig ikke verifisert at jeg prata sant, noe jeg gjorde. Jeg vet i alle fall at om noe slikt skjer igjen så skal jeg krangle uansett. Det er forskjell på å få 20 000 mot å skrote bilen og å få 30 000 og få beholde bilen. Det viser at de har en del å gå på. Bare du er sta nok så tror jeg ikke de gidder å krangle om noe som for dem er småpenger.

n0gga
15/12/10, 19:25
Fikk takst fra et bilopprettingsfirma idag, dommen ble 24800,-
Noen som vet hvor mye reparasjonene kan koste, med hensyn til verdien av bilen?
Mener det skal være at om skadekostnadene er en viss prosent av verdien på bilen, vil den bli "kondemnert".

Kommer ikke til å kondemnere om det skjer, men tar heller pengene i mellom for å fikse selv. Er bare så irriterende at jeg skal få merarbeid pga at en fjott kjørte i meg!

Hvor mye tror dere jeg vil få igjen?

R.G
15/12/10, 19:38
Fikk takst fra et bilopprettingsfirma idag, dommen ble 24800,-
Noen som vet hvor mye reparasjonene kan koste, med hensyn til verdien av bilen?
Mener det skal være at om skadekostnadene er en viss prosent av verdien på bilen, vil den bli "kondemnert".

Kommer ikke til å kondemnere om det skjer, men tar heller pengene i mellom for å fikse selv. Er bare så irriterende at jeg skal få merarbeid pga at en fjott kjørte i meg!

Hvor mye tror dere jeg vil få igjen?

les litt lenger opp, du har nøyaktig lik operasjn som jeg hadde på min bortsett fra att hos meg var det to dører. jeg var ute med 10000 og fikk strøken bil igjen. taksert 35000, derav mer enn bilens verdi og ble egentlog vrak, men fikk beholde bil og 35000