PDA

Vis full versjon : Mulig å justere OD på ZF22 kasse på 760 TD?



Svirre
10/12/10, 10:24
Jeg syns OverDriven slår inn litt seint. Ved 95km/t så slår den inn, og med en gang jeg under den så girer den ned igjen. Har prøvd på justere på KickDown wireren uten noe respons fra OD. Noen anna jeg kan gjøre? Hadde vært kjekt om jeg kunne fått den til å slå inn ved 80-85km/t.

TeamBørnOut
10/12/10, 10:37
Dette er det mange guider til på div svenske forum. du må endre ei fjør eller en kule inne i kassa for at den skal slå inn tidligere. Jeg husker ikke helt hvor jeg søkte hen. men gjorde dette på bilen til dama. da slo den inn ved 75 ellerno (som er MYE bedre).
man blir bare irritert over at den skal gå inn og ut av lockup når man ligger i 100soner og kø kjører.
søk på "zf22 modefisering" eller lignende på google.se

R.G
10/12/10, 11:46
zf kasse har ikke od. er lockup som kommer i 95km:) aw kasse har od og som regel lock up også. od på 760 aw kassa mi kommer 70km, lockup kommer i 90. 1, 2, 3, od, lockup.
så når du ikke ligger på lockup som kommer i 95 så ligger du på 4.gir(samme som od på aw-kassa)

od har knapp på girvelger, og det regner jeg med du ikke har på din zf kasse:)

TeamBørnOut
10/12/10, 12:35
er nok lockup han mener :)

Svirre
10/12/10, 23:54
zf kasse har ikke od. er lockup som kommer i 95km:) aw kasse har od og som regel lock up også. od på 760 aw kassa mi kommer 70km, lockup kommer i 90. 1, 2, 3, od, lockup.
så når du ikke ligger på lockup som kommer i 95 så ligger du på 4.gir(samme som od på aw-kassa)

od har knapp på girvelger, og det regner jeg med du ikke har på din zf kasse:)
Stemmer det. Stussa over at jeg ikke hadde noen OD knapp på girsjalteren når jeg kjørte opp fra Kristiansand.



er nok lockup han mener :)

Riktig det. Hadde vært kurrant som du sier at jeg kunne fått den til å slå inn i 75km/t f.eks. Men ang. lockup; vil det si at den "låser" kassa på en eller anna slags måte? Den blir akk som en manuell på giringa etter at den slår inn.

TeamBørnOut
11/12/10, 08:49
den låser den så forbruket går ned ja. slurer ikke :)
Helt som en manuel bil blir det ikke, for du har et svinghjul på 60kg å dra rundt :D

Svirre
11/12/10, 17:24
den låser den så forbruket går ned ja. slurer ikke :)
Helt som en manuel bil blir det ikke, for du har et svinghjul på 60kg å dra rundt :D

60kg?!! :eek: Ikke værre nei :p Da syns jeg den akselerer fort på turtall til å dra med seg 60 kg!

Men uansett; skal undersøke på google.se for å se etter modifiseringer.

T90
13/12/10, 12:21
mener det skal ligge guide på dette på tpc eller turbobricks.com

TeamBørnOut
13/12/10, 14:16
60kg?!! :eek: Ikke værre nei :p Da syns jeg den akselerer fort på turtall til å dra med seg 60 kg!

Men uansett; skal undersøke på google.se for å se etter modifiseringer.

Tenkte på når den drar med seg alt i lockup. vet ikke om 60kg stemmer... men det er nok ikke så langtifra sannheten :) man merker VELDIG forskjell å klemme til på en automat vs manuel bil (selv med lockup).

Ole Jakob
12/04/12, 18:49
lurer på dette jeg også, hva er det som skal til for at lock up'en låser ("parametere" som skal til for at den slår inn)?

hvordan kan jeg senke innkoblingshastigheten?

noen som har noen kloke formeninger om dette?

Svirre
12/04/12, 21:56
Kan gi deg svaret ;)

Du må inn i kassa og justere lock-up for å få den til å slå inn på andre hastigheter. Wireren som går ned i kassa kan du stramme til med en runde eller to (det må du selv tilpasse) for da gjør du kassa mer følsom på kickdown. Det kan endre innkoblingen av lock-upen, men du får den til å koble inn i samme hastighet uansett. Men ikke under hard akselerasjon eller kickdown.

Ole Jakob
24/04/12, 20:29
Kan gi deg svaret ;)

Du må inn i kassa og justere lock-up for å få den til å slå inn på andre hastigheter. Wireren som går ned i kassa kan du stramme til med en runde eller to (det må du selv tilpasse) for da gjør du kassa mer følsom på kickdown. Det kan endre innkoblingen av lock-upen, men du får den til å koble inn i samme hastighet uansett. Men ikke under hard akselerasjon eller kickdown.

Vet du mer nøyaktig hva som må gjøres inne i kassa? vet du hva det er som får lock-upen til å slå inn? er det feks turtall på utgående aksel og sammen med gasspådrag?

Svirre
24/04/12, 22:58
Lock-up slår inn ved en bestemt hastighet. Hadde det på automatkassa i gamlebilen min, og hvis jeg skulle endre på noe der så måtte jeg inn i kassa og justere på noe. Husker ikke helt hva, men det er for mye arbeid i forhold til gleden følte jeg.