PDA

Vis full versjon : Fordeler og rotor how to?



Turbothomas
09/12/10, 15:40
Noen som kan lage en how do hvordan skrife rotor og fordeler på en b230F, aldri gjort dette før ? Mvh Thomas

Mr. Crepsley
09/12/10, 15:43
Regner med det er bare fordeler lokket du skal bytte? Dette er veldig enkelt.

Drar av pluggledningene, merk deg hvilke ledninger som sto hvor. Vipp til side klipsene på hver side av fordeler lokket, og ta av lokket. Inni fordeleren sitter rotoren, den drar du rett av. Sitter i et spor på akslingen. Så er det bare montering i omvendt rekkefølge :) Pass på å få tennkablene på rett plass, ellers blir det tungt å få start :)

Turbothomas
09/12/10, 15:49
Takk for kjempe rask og supert svar!

Kodja
09/12/10, 16:12
passer forresten tenningsdeler fra b230f til b21a? må ev prøve å fyre 242n min med det jeg har liggende for å se om det er tenningsdelene osm er defekte...

Mr. Crepsley
09/12/10, 16:29
Jepp :) Selvfølgelig ikke stift etc.. men rotor, lokk osv passer fint.

Turbothomas
09/12/10, 18:06
Nå har jeg skifta fordeler lokk og rotor. Men nå går den bare på 1/2 sylindere og når jeg slipper ut gassen dør den. Satt litt ista og trykka på gassen og da begynnte den og gå på 4 når jeg ga gass men ikke uten gass. Kanskje litt dårlig forklart men er det noen som kan skjønne hva dette er?

Volvo-turbo
09/12/10, 18:16
Sjekk at du har fått pluggledningene godt på plass slik at de har god kontakt med fordelerlokket. Dobbelt sjekk at pluggledningene er på riktig plass. Og ikke minst at fordelerlokket står riktig slik at festeclipsene passer fint.

Turbothomas
09/12/10, 19:15
Den sitter litt "løst" uten klippsa og klippsa var satans vanskelig og få på. Alt av pluggledninger sitter riktig og ordentlig.

VolvoR-Sport
09/12/10, 19:52
klippsa klikkes lett på plass når fordeler lokk er i stilling :)

Kodja
09/12/10, 20:16
Jepp :) Selvfølgelig ikke stift etc.. men rotor, lokk osv passer fint.

flott takk... stift? :p

VolvoR-Sport
09/12/10, 20:21
stift tenning, mekanisk tenning :P
her ser du stiften, den arma ved fordeler akslingen..
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/570.jpg

Turbothomas
09/12/10, 20:43
Må jeg presse fordelerlokket ned, turte ikke og ta i så veldig når jeg byttet?

VolvoR-Sport
09/12/10, 20:44
nei, skal ikke være nødvendig! jeg bare holder et lite press på det og vrir samtidlig så kjenner du når det smetter på plass.. får ikke vridd stort på det etter det :)

Turbothomas
09/12/10, 20:47
Men hva er prisen på tenning, tenningsmekanismen?

Mr. Crepsley
09/12/10, 22:00
Du skal ikke trenge mer en det, siden resten er elektronisk. Har du fordelerlokket ordentlig på plass? Sånn jeg leste det forstod jeg det sånn at du ikke har klipsene på. Sjekk at alle pluggledninger står ordentlig i, og dobbelsjekk tenningsrekkefølgen. Skal være 1-3-4-2, telt slik:
3 4
1 2

VolvoMan
10/12/10, 10:28
Siker på at du har satt tennkablene på rett plass.

1 - 3 - 4 - 2

http://volvoman.net/Tenning_r.png

TeamBørnOut
10/12/10, 10:31
How to? Når du står med delene i hendene. Så ser du hvordan du skal bytte disse.
Det er mer avansert å steke en grandis en det er å bytte disse delene :P

Aldri bruk makt på slike deler. skjørt. Er spor i fordeler lokket som passer i fordeleren :)
Husk også å bytte de gammle slitne tennkablene. det er "kølkabel". de har ikke sååååååå forferdelig bra levetid (alt var bedre før? :))

Zeeker
14/12/10, 02:06
How to? Når du står med delene i hendene. Så ser du hvordan du skal bytte disse.
Det er mer avansert å steke en grandis en det er å bytte disse delene :P

Aldri bruk makt på slike deler. skjørt. Er spor i fordeler lokket som passer i fordeleren :)
Husk også å bytte de gammle slitne tennkablene. det er "kølkabel". de har ikke sååååååå forferdelig bra levetid (alt var bedre før? :))

Nå var det i hvertfall 4 stykker som tenkte som så at de skulle hjelpe til før du kom å fucka opp hele tråden med det kjempehumøret ditt.
Hvorfor skal du alltid slenge dritt til andre som ikke kan alt?
Det virker som at du kan en del om bil, så derfor er det litt dumt å oppføre seg sånn. Men ditt valg.

Turbothomas: har du fått bilen til å gå igjen ?

Turbothomas
14/12/10, 12:43
Det har jeg zeeker :) Slike mennesker som bare skal øderlegge for andre med sitt superhumør og sin ufordragerlighet finner overalt. Men liter og bry seg om :P Jeg kan ikke alt nei og slik er det bare, kan ikke være verdensmester over natten heller når jeg har hatt volvo i 2 mnder og ikke skrudd noe særlig. Men har lærer utrolig mye på kort tid her inne, og alltid så koserlig med raske og produktive svar :D Takk alle sammen :)

kermitt
14/12/10, 12:51
TBO er ikke grinete, han bare er sånn :p poenget hans var bare at det er veldig enkelt.

har du fått det til nå?

Turbothomas
14/12/10, 13:06
yepp.

TeamBørnOut
14/12/10, 13:30
Nå var det i hvertfall 4 stykker som tenkte som så at de skulle hjelpe til før du kom å fucka opp hele tråden med det kjempehumøret ditt.
Hvorfor skal du alltid slenge dritt til andre som ikke kan alt?
Det virker som at du kan en del om bil, så derfor er det litt dumt å oppføre seg sånn. Men ditt valg.

Turbothomas: har du fått bilen til å gå igjen ?

Det er mitt valg ja. Å det kommer sikkert til å komme et tilsvarende svar i din neste tråd "hvordan fyller jeg luft i dekkene?"

Turbothomas
14/12/10, 14:24
Forr en utrolig moden oppførsel av deg TBO. Vis at du i hvertfall har litt sosial intelligens og ser når du har driti deg ut og det er påtide og gi seg :)

TeamBørnOut
14/12/10, 14:33
Ha nå litt humor da mann.... Ikke la en som skjønner hvordan man bøyer tilbake to klips ødelegge dagen din.
Husk å kjøp kvalitets deler og bytt gjerne tenn kabler og plugger i samme slengen ;)

Zeeker
14/12/10, 20:06
Det er mitt valg ja. Å det kommer sikkert til å komme et tilsvarende svar i din neste tråd "hvordan fyller jeg luft i dekkene?"

Haha.. hva jeg kan og ikke kan, kan vi ta en annen gang. Men starten på ditt første innlegg var ikke så galt, og heller ikke slutten. Det er det at du slenger dritt midt inni (for å vise at du kan mer enn andre?) som jeg syns er noe dritt.

Men jeg venter svar fra deg en gang hvis jeg poster et spm her på forumet.