PDA

Vis full versjon : Noen som har tilgang til delevasker?



Joakim-G_R
09/12/10, 01:03
Skulle ha vaska endel deler, aludeksler, bunnpanne osv. Vil ha det helt rent.
Noen her i "området" (Oslo, Akershus) som har tilgang til noe sånt?

locked
09/12/10, 01:14
Bruka oppvaskmaskin til delevasker, det fungera veldig fint! Brukar eit vaskemiddel berekna for bilvaskemaskiner osv.

Har såklart ei oppvaskmaskin i garasjen til formålet ;)

Joakim-G_R
09/12/10, 01:51
Hehe, hørtes lurt ut. :p

tro
09/12/10, 03:27
hvor får man dette "vaskemiddelet"? :)

TeamBørnOut
09/12/10, 05:12
Hvormange deler er det snakk om da? payer du 200kr til en kammerat (pizza) så kan det bli gjort i natt (hvis maskinen er koblet opp (de har fått ny vasker))

Joakim-G_R
01/06/11, 18:48
Tar litt tid med meg. Men hentet meg oppvaskmaskin på Tirsdag, satt på i går kveld, og sjekket idag. Var ikke veldig mye reinere, brukte en oppvasktablett fra Sun.

Hva bruker dere andre?

Hvilket stoff bruker du, Locked? Hvor får jeg tak i det?

Ola Moen
01/06/11, 19:49
prøv med diesel isteden for vann:P hehe:) men tør ikke garantere for holdbarheten på oppvaskmaskin.

Ellers veit jeg at vi brukte noe som heter Hexolin da vi gjorde ren deler til lastebiler.
bremsestøv, ojle og annen dritt bare rant av uten skrubbing. Helt rått, og rått dyrt.

Men om du deler et 200liters fat og har i 20-30 liter med diesel, og monterer på ei spylevæskepumpe, så kan du spyle og børste samtidig. bare ikke legg inntaket på slangen helt i bånn så du dra med deg grus og dritt inn i pumpa.

locked
01/06/11, 21:37
Tar litt tid med meg. Men hentet meg oppvaskmaskin på Tirsdag, satt på i går kveld, og sjekket idag. Var ikke veldig mye reinere, brukte en oppvasktablett fra Sun.

Hva bruker dere andre?

Hvilket stoff bruker du, Locked? Hvor får jeg tak i det?
vasketablett? hæ? :p

www.vaskemidler.no har brukt IMIDO EXTRA og MICRO 3... Med stor suksess :-)

locked
01/06/11, 21:39
kjøpe på 20 eller 25 liters dunk

Øyvind G
01/06/11, 21:42
eller så kan du jo prøve med Green Clean (har ikke du en gallon med det?)?

Joakim-G_R
01/06/11, 23:14
eller så kan du jo prøve med Green Clean (har ikke du en gallon med det?)?

Tror GG sliter med innsausa oljeskit? Kanskje det går?


Locked: Skal prøve der. Takk!

sleepy
02/06/11, 00:16
Industriavfetting i gammal vaskemaskin funker som bare det. Bare og stoppe den halveis i programmet og skrubbe litt hvis det er oljekaker som skulle sitte litt..

Bruk en gammal varmtvannstank som vann/ såpereservoar, og plasser den oppå vaskemaskinen, så slipper du å koble deg til vann samtidig som du kan bruke avfettingen om igjen...:D Utslaget går selvfølgelig tilbake i tanken igjen..

Kan og være litt lurt å bruke noe form for filter på utslaget så man ikke tetter igjen rotorene i maskinen.

Øyvind G
02/06/11, 08:55
Tror GG sliter med innsausa oljeskit? Kanskje det går?


Locked: Skal prøve der. Takk!

etter som jeg har forstått så skal Green Clean ta olje osv også. usikker på hvir sterk du må blande den for å ta olje, men det står vel et sted? har ikke GC selv, så jeg har ikke prøvd.

eller så kan du bruke Surfex HD (hvis du har). den skal vist ta olje og fett ganske bra. har heller ikke testa denna enda, men den står i hylla nå (ny innkjøpt)

locked
02/06/11, 09:21
ser dei har også et anna produkt

HD-2000
Delvaskemiddel for vaskemaskiner med
temperaturer: 60 - 90ºC.
Rengjør effektivt all slags fett og oljeholdigsmuss
fra maskindeler, verktøy, rørdeler m.m.
Inneholder nedbrytbare vaskeråstoffer
og er særdeles lavtskummende.
DOSERING:
Lett smuss: 0.5 - 1%
Grov smuss: 1 - 3%
TEKNISKE DATA:
pH - 13.6 Svak lukt, lys klar væske.
HELSE / MILJØDATA:
C, etsende

Dette er sikkert glimrande til formålet :) Eg har tilførsel av ferskvatn til maskina sånn at den vaska med såpe/avfetting først for så å skylle og tørke delene. Ingen ting er som å jobbe med tørre og reine dele :D

Joakim-G_R
02/06/11, 11:12
HD-2000 hørtes ut som et TV-Shop produkt mtp navnet.. :p Men høres bra ut, er 65 grader maks på oppvaskmaskina vår.

Er ferskvann på vår også. :)

MrX
06/06/11, 16:54
Tror ikke jeg ville brukt den vanlige oppvaskmaskinen som delevasker. Har faktisk prøvd det, og for husfredens skyld er det bedre å vaske for hand.

Ola Moen
06/06/11, 18:32
Tror ikke jeg ville brukt den vanlige oppvaskmaskinen som delevasker. Har faktisk prøvd det, og for husfredens skyld er det bedre å vaske for hand.


JAH...... og ikke i badekaret eller dusjkabinettet:p

Joakim-G_R
06/06/11, 20:08
No worries - jeg har henta meg en egen oppvaskmaskin til formålet. :p