PDA

Vis full versjon : olje på m90

Robin
08/12/10, 22:24
hvilken? og hvor selges den?

boman
08/12/10, 22:47
Han på delelageret på Volvo lo når jeg ville bytte på min. Han sa de aldri hadde gjort det, noe jeg ikke trodde på, så gikk han på verkstedet å spurte, og ingen av de som var der da hadde noen gang bytta på M90. men nok om det:
Volvo (regner jeg med) selger olje til den. De er litt sære på olja mener jeg (M46/47 er ihvertfall det), så ville brukt det du får hos Volvo.

Robin
09/12/10, 04:07
okei! kjøpte den på lyksele bildemontering så den er tappet for olje! skal stikke innom volvo i neste uke når jeg kommer hjem å høre om di selger sånt, eller mann kan kjøpe det en annen plass

TeamBørnOut
09/12/10, 05:14
Han på delelageret på Volvo lo når jeg ville bytte på min. Han sa de aldri hadde gjort det, noe jeg ikke trodde på, så gikk han på verkstedet å spurte, og ingen av de som var der da hadde noen gang bytta på M90. men nok om det:
Volvo (regner jeg med) selger olje til den. De er litt sære på olja mener jeg (M46/47 er ihvertfall det), så ville brukt det du får hos Volvo.

Som du da skjønte så er volvo idioter.
Jeg skulle ha olje til automat kassa mi
"Vi bytter aldri oljer. det trengs ikke. men vi har byttet en del kasser"
de bytter kasser fordi olja er brent ja :D
Volvo selger olje. og den bør byttes ganske ofte hvis du kjører litt hardt.

Devils
09/12/10, 20:41

er ikke sikker kordan olje WIST LAST OG BUSS mo i rana bruka men har nu brukt det på girkassa diffa osv. den de bruka tel girkassa

har nu brukt standard olja dem bruka på motora på turbomotora funka som fjell det.

boman
10/12/10, 14:23
Som du da skjønte så er volvo idioter.
Jeg skulle ha olje til automat kassa mi
"Vi bytter aldri oljer. det trengs ikke. men vi har byttet en del kasser"
de bytter kasser fordi olja er brent ja :D
Volvo selger olje. og den bør byttes ganske ofte hvis du kjører litt hardt.

Det virka litt tullete ja. Girkassa mi er litt hard når den er kald (-10 - -20grader), men helt fin når jeg har kjørt litt eller når det er varmere ute. Det må jo være sliten olje som er årsak i det.
Tenkte å bytte etterhvert, selv om han på Volvo mente det var tøys ;)

Thomas S
14/12/10, 17:46
skal bytte på min selv, pga at jeg har mistanke om lite olje på kassa, så dro på Levanger idag, å hørte der, han bak kassa hadde jo ikke peiling på noe, han måtte gå på verkstedet å høre, kom tilbake,å sa han ikke visste hvilken olje det var,men det var en spesialolje som kun volvo hadde var det han hadde å si...

Ekren
14/12/10, 18:16
Var det ikke prat om noe "redline" olje som var tilsvarende volvo sin?

Edit:

"dele nr" på olje til m90 er værtfall "1161423" på volvo.
går på 1,75 liter

jonass
14/12/10, 19:12
Tror det var morgis her på forumet som hadde på noe 5-30 syntetisk motor olje på sin m56, og det fungerte visst kjempe bra.

Red line er visst også noe av det bedre

mcnugget
14/12/10, 19:34
nokon som har prøvd omega på m90 kassa? :)

Skryter voldsomt over omega på diverse porshce forum...

TeamBørnOut
14/12/10, 19:39
Porsche folk da gitt? 1av29 som vet hva de snakker om :)
Olje er egentlig greit å prøve seg frem med. Morgis sa olja si fungerte bra. mins ikke om jeg testet den. men det er mye "andre dyre" oljer som ikke fungerer mye bra på M90 kassene...
den aller beste jeg har hatt er den gammle til volvo.. men de har jo seff klart å bytte ut til en universal olje som går på alt av girkasser nå :(

mcnugget
14/12/10, 19:44
Porsche folk da gitt? 1av29 som vet hva de snakker om :)
Olje er egentlig greit å prøve seg frem med. Morgis sa olja si fungerte bra. mins ikke om jeg testet den. men det er mye "andre dyre" oljer som ikke fungerer mye bra på M90 kassene...
den aller beste jeg har hatt er den gammle til volvo.. men de har jo seff klart å bytte ut til en universal olje som går på alt av girkasser nå :(

Godt mulig dei ikkje har peiling, men var eit par stk som visstnok hadde blitt kvitt skrapelyder i kassa med omega oljen... Har hørt før eg og, at den gamle oljen som var på m90 orginalt var den beste oljen å bruke.. ;)