PDA

Vis full versjon : Diff brems til bakstillinga på en P2



TeamBørnOut
08/12/10, 21:13
Noen som har erfaring med brems på den diffen?
Merker godt at den bare "spinner" på et hjul... selv i dyp snø merker jeg fort når den bare går over til å drive på et hjul før elektronikken hjelper til å bremser litt på det motsatte hjulet.
Er det vanlig "volvo" innmat i disse?

locked
15/12/10, 19:59
min spinne stort sett på alle 4 :D merka de godt når bilen går sidelengs viss veien halla litt ;)

TeamBørnOut
15/12/10, 20:11
ja min har løsnet litt i det siste den også. så er nok noe slyngediff i disse. merker den ikke vil spinne på 2 i høy hastighet bare... da må man hjelpe til litt med brekket for å få "låst" diffen :) men er det vanlig slyngediff så den den lett å modifisere :)

gaupe
15/12/10, 20:57
Såvidt eg veit, så skal det ikkje vere noko anna enn open diff framme og bake på desse, men slyngdiff på viskose-AWD.

TeamBørnOut
15/12/10, 21:00
Dårlig tegn på at min har begynt å dra "likt" da.. men er jo volvos differ det :D
Men kjører de med samme "innmat" enda?

gaupe
15/12/10, 21:01
Dårlig tegn på at min har begynt å dra "likt" da.. men er jo volvos differ det :D
Men kjører de med samme "innmat" enda?

Er jo sannsynlegvis ganske likt 1065, utan at eg skal seie noko for sikkert.

ChrML
15/12/10, 21:24
Dårlig tegn på at min har begynt å dra "likt" da.. men er jo volvos differ det :D
Men kjører de med samme "innmat" enda?
Er fortsatt Eaton G80, ja. Hvertfall på 2008 modell XC70. Prikk lik den som sitteri 1041/1065 og lignende med unntak av splinesa muligens.

Bare å få modifisert :)

locked
15/12/10, 21:27
kanskje prøve å google dette i sverige? der er jo alt som er kjekt prøvd før :)

TeamBørnOut
15/12/10, 21:34
Nja, hvis du lurer på noe med stereoen på din P2 bil så vet de det nok. Men alt mekanisk er de dessverre litt blåste på (98% av folka ihvertfall :P).
går mest i chromefelger og dioder :D
Jeg kan ta bilen min på bukken en dag å sjekke. hvis det er slyngediff så tar det ikke lange tiden å forbedre den kraftig :)

locked
15/12/10, 21:48
har hatt et par stygge opplevelsa når eg sku køyre forbi på dårleg føre (bar asfalt med is) der ræva har komt som et skudd samtidig med fullgass og nedgiring(automat)

så det drar skikkelig på bakhjula, det drar godt på begge også i 70km/t

godt antihitler redda meg der :D