PDA

Vis full versjon : pakketilbud bcb



asbjørn
30/01/10, 19:34
Ser bcb har eit pakketilbud på senkesett og gule koni dempera til 945.

mitt spm er om koni er stive dempera, eller burde eg gå for bilstein??

takk for svar:)

metrakit
30/01/10, 19:43
Ser bcb har eit pakketilbud på senkesett og gule koni dempera til 945.

mitt spm er om koni er stive dempera, eller burde eg gå for bilstein??

takk for svar:)
gå for bilstein koni er ikkje verdens beste demperar..tåler ikkje kulde f.ex og mange som har småproblem med dei:P

Eldste Haugerud
30/01/10, 21:56
Det er nok kanskje ikke verdens beste dempere nei, skulle vel vært oppdatert litt. men de er helt greie.. jeg har iallefall ikke hatt noe problem med dem. Har ikke hatt problemer med dem i kulda heller! Justeringa av hardheten fungerer faktisk enda også!:) monterte dem våren 08

henrik940
30/01/10, 22:19
Er jo ikke mange hundrelappene mere for Bilstein..

Anders-
30/01/10, 23:29
Vil si bilstein er mer komfortable OG mer sportslige enn koni!

ChrML
31/01/10, 01:24
Koni kan du få bøtte stivt, men det er svært ukomfortablt og det er ikke sånn at de stiveste demperne ligger best på veien. Bilstein er nok overlegne der, selv om Koni funker nok helt greit.

Jeg kjører Bilstein Sprint, storfornøyd med de :D. Samt de er komfortable å kjøre med og får godt veigrep!

Karlsen88
31/01/10, 01:41
Har hørt att dem kan "eksplodere"/sprekke ved litt harde dumper osv.

asbjørn
31/01/10, 23:30
takk for mange svar:) ser ut som det blir bilstein på meg og.

korleis blir det med kapping av senkefjører, rekner med dei er heilt noldus framme?:rolleyes:

TeamBørnOut
31/01/10, 23:44
Aner ikke hvorfor koni er populært? Men det vet sikkert folk som er eldre en meg som har vært med en stund.. For det er skikkelig dritt dempere :D men mulig det ikke var det for 15år siden? (men da hadde de nok ikke bilstein sprint , racing etc etc til den prisen heller).
(det jeg vil frem til er at koni i denne prisklassen er søppel. ikke brukbart til annet en justerbare motordempere)

The Sven
01/02/10, 00:05
Har hatt gule koni på en 740 og syns igrunn de funka helt greit sammen med ukappa lesjøfors fjører, fadern kjøpte seg det til 945n sin også fordi han syns bilen min var både komfortabel og sto på greit.

Det er ikke dempere som er laget for å tåle rally, men til en familiebil som brukes til litt inspirert kjøring på asfalt en gang i blant er de en stor oppgradering fra originalt.

Har Bilstein Sprint på 940n nå og de virker mye kjappere og bedre til hard kjøring, men kan love at de gule koniene var mer komfortable selv på det stiveste hakket.

The Sven
01/02/10, 00:06
Men skal du kappe fjører kan du bare glemme Koni ja.

A.Finstad
01/02/10, 05:10
jeg har koni på min bil og det er ikke noe godt å kjøre med i det hele tatt! jeg skal bytte til bilstein når jeg får inn litt penger for å si det sånn.

TeamBørnOut
01/02/10, 06:16
Har hatt gule koni på en 740 og syns igrunn de funka helt greit sammen med ukappa lesjøfors fjører, fadern kjøpte seg det til 945n sin også fordi han syns bilen min var både komfortabel og sto på greit.

Det er ikke dempere som er laget for å tåle rally, men til en familiebil som brukes til litt inspirert kjøring på asfalt en gang i blant er de en stor oppgradering fra originalt.

Har Bilstein Sprint på 940n nå og de virker mye kjappere og bedre til hard kjøring, men kan love at de gule koniene var mer komfortable selv på det stiveste hakket.


Da har det vært noe galt. ellers har du fått feil dempere av bilstein. Greit nok det er opp til hver enkelt å bedømme. men selv min far (som hater alt som er stift på bruksbiler sa ikke noe om demperne på min bil :D ).
bilstein sport / sprint er jo mykere til hverdags en hva konien er. helt til man får opp tempen på olja :)

The Sven
01/02/10, 15:40
Mulig jeg får opp tempen på olja jævli fort da :D

TeamBørnOut
01/02/10, 16:03
Noen norske veier får opp tempen fort ja :D
bor på grusvei, hvis jeg testkjører litt så må jeg passe meg etter noen strekkninger fordi bilen er ubruklig stiv på grus og den bare ligger å flyter :D (bedre en koni demperen som bare la seg i bunn men :P)

Espen Title
02/02/10, 16:05
Har hørt att dem kan "eksplodere"/sprekke ved litt harde dumper osv.

Må ikke tru på alt du hører:D

Daruu
25/02/10, 01:26
Hørte noe rykter om at det skulle en pakke med de gule g&m demperne de har + senkesett snart til en lavere pris.
Om de er noe tess vet jeg nå ikke da men :p

Ola Hagen
25/02/10, 06:39
Jeg har koni på min 945se (960'n) og den funker greit, ikke for mjuk og ikke for hard etter min mening, jeg hadde bilstein sprint på rød 945gl'n forrige bilen som jeg hadde før den jeg har nå og ærlig talt syntes jeg sprinten var noe for hard å kjøre med på grusvei el dårlige veier, savner ikke de akkurat, men fine asfalt veien funket greit med bilstein, men foretrekker koni siden 960'n kun skal være cruisebil som brukes på langeturer pluss pendling til og fra jobb, på de områdene så liker jeg koni best og har ikke hatt problemer med de en gang, ikke sprekt, eller no faanskap i kulden :) Men sjølsagt så kan jeg godt tvinge bilen til litt ta hvert med koni på, er noe bedre enn turbofjører syntes jeg ;)

Wahl
25/02/10, 14:39
Senkesett 40/40 = 1600 Kr + frakt
Bilstein Sprint 35mm forran 2x1700kr + frakt
Bilstein Sprint 35mm bak 2x1100 kr + frakt

= 7200

henrik940
25/02/10, 15:17
I sverige er det 1000kr billigere :D

TeamBørnOut
25/02/10, 15:19
dyrt for noe så dårlig

henrik940
25/02/10, 15:22
Er Bilstein dårlig?

TeamBørnOut
25/02/10, 15:39
tenkte på konin :P

henrik940
25/02/10, 15:40
tenkte på konin :P

Nå trodde jeg det hadde klikka helt for deg! :eek:

Koni suger :D

TeamBørnOut
25/02/10, 15:45
neida :) kammerat fikk bilstein i går å har fått 4meldinger om hvor herlig de demperne er:D

mik4oj
25/02/10, 20:41
Til dere som sier at koni suger, kan dere begrunne hvorfor dere mener det å om dere i det hele og det store har prøvd koni dempere? :p

Har verken prøvd bilstein eller koni, men har koni dempere liggende til 940'n..

Joakim-G_R
25/02/10, 21:09
En grunn, er jo at de er kun justerbar rebound..

Også spretter de mer, de klarer ikke å ta opp støt like godt som Bilstein. F.eks om man kjører over brostein, så vil bilen "sitte bedre" med Bilstein, enn med Koni.

The Sven
25/02/10, 21:24
Gule koni er ikke dårlige dempere, de er en fin oppgradering fra originalt.

Joakim-G_R
25/02/10, 21:38
Selvfølgelig. Men nå sammenlignet man med Bilstein.

Biltema-dempere er sikkert en fin oppgradering fra punkterte dempere det også. Men noen supersportslige dempere er nok ikke Koni, i forhold til Bilstein.

The Sven
25/02/10, 21:41
Må si jeg var fornøyd med gule koni på 740-en jeg hadde jeg men. Hadde vel ikke opplevd så mye annet heller da.

EDIT: tror jeg fikk kjøpt gule koni rundt om for 4100 kr eller noe med litt rabatter og da blir de ganske mye billigere enn Bilstein. Bilstein koster tross alt en del kr mer enn gule Koni.

Joakim-G_R
25/02/10, 21:46
Det er sant. Har sett 4 gule koni inkl senkefjærer til 5 laken til 240. Og Bilstein er vel fort 7 000 kr.

henrik940
25/02/10, 22:07
Men de er verdt penga. Man ser folk kjører med Koni. Spretter rundt som de skulle kjørt uten dempere/fjører.

Det er gammel teknologi.

A.Finstad
25/02/10, 22:27
det kan jeg skrive under på! bilen min spretter å er helt jævelig å kjøre å det uten justering av lesjø settet! en kamerat sin 740 med bilstein sprint og lesjø senk som er justert to runder forran og en bak er en drøm å kjøre i forhold til min å han har 19" felg og LAV profil å jeg har bare 16" felger nå med høy profil, men vil heller kjøre bilen hans en min å da ere noe feil!

Laugis
25/02/10, 22:50
Bilstein er vært dem få kronene dem koster mere enn Koni.

Ser det er nevnt at man kan få koni bøtte stift, hvordan er det mulig? Har dere i det hele tatt prøvd Koni?
En annen negativ side med Gule Koni er at dem er i orginal lengde på demperen noe er negatift ved senking.

Bilstein er uansett hvordan man ser på det mye stivere og sportslige dempere! Bilstein demperne som er kortet ned 35mm anbefales på det sterkeste fra min side :)

TeamBørnOut
26/02/10, 06:11
Til dere som sier at koni suger, kan dere begrunne hvorfor dere mener det å om dere i det hele og det store har prøvd koni dempere? :p

Har verken prøvd bilstein eller koni, men har koni dempere liggende til 940'n..
åjada. flere ganger faktisk. har koni på reserve bruksbilen. skal seffølgelig bytte de ut


Gule koni er ikke dårlige dempere, de er en fin oppgradering fra originalt.
nei. det er det hvertfall ikke. stivere bil ja.. men bedre? nei... mine orginal dempere kan jeg kjøre på grusvei med vaskebrett på uten at bilen blir lavere og lavere og så går i bunn... Orginal demperne mine kan jeg også bruke på vintern uten at de tar skade. noe koni ofte tar skade av (mange opplever dette)


Men de er verdt penga. Man ser folk kjører med Koni. Spretter rundt som de skulle kjørt uten dempere/fjører.

Det er gammel teknologi.
"bilen min er kjempe stiv å ligger jævlig bra på veien" jaaada... :P
Er gammal dritt ja :)




Bilstein er vært dem få kronene dem koster mere enn Koni.

Ser det er nevnt at man kan få koni bøtte stift, hvordan er det mulig? Har dere i det hele tatt prøvd Koni?
En annen negativ side med Gule Koni er at dem er i orginal lengde på demperen noe er negatift ved senking.

Bilstein er uansett hvordan man ser på det mye stivere og sportslige dempere! Bilstein demperne som er kortet ned 35mm anbefales på det sterkeste fra min side :)
konidempere kan man få stift ja. men hva hjelper det? en støtdemper skal ta opp støt å ugjevnheter i veibanen og holde hjulet på veien til enhvertid.. noe koni desverre er veldig dårlige på :)
men man skal ikke glemme at koni har bra dempere også.. men ikke i nærheten av denne prisklassen..
Det er egentlig rart koni ikke har kommet med en ny demper den siste tia. de har jo hatt markedet i mange år. til bilstein kom for fult for noen år siden...

henrik940
26/02/10, 06:33
Dem har vel gitt opp da :p

ChrML
26/02/10, 06:42
Dem har vel gitt opp da :p
Dem har gått tom for forskjellige typer rust de kan bruke på de to rustne røra Koni består av. :rolleyes: Enig i at Bilstein er overlegent Koni.

henrik940
26/02/10, 15:24
Dem har gått tom for forskjellige typer rust de kan bruke på de to rustne røra Koni består av. :rolleyes: Enig i at Bilstein er overlegent Koni.

Haha, de har ikke mere rustrør igjen :D

Joakim-G_R
26/02/10, 15:53
Hva, røret mitt?