PDA

Vis full versjon : Trykker på gassen og bilen respondere ikke før et parr sec.



Turbothomas
07/12/10, 23:47
Så lenge bilen står på tomgang og jeg gir gass er det bra og turtallet øker. Samme når jeg setter den i førstegir og skyter fart. Men når jeg skal

opp på 2 og 3 gir når jeg trykker inn gassen da så pleier det og ta et parr sec før den skyter fart og bilen akselerer. Det er ikke noe problemer og

kjøre bilen men er temmelig kjederlig og kjøre slik. Er også en slik durring at motoren prøver og øke turtall men det funker ikke og når den enederlig

akselerer er motoren vanerlig igjen. Noen som har noe peiling på hva dette kan være?

christoffera
08/12/10, 00:08
Har det samme med min!

Forgasser?

I mitt tilfelle er det mest sansynlig rusk i forgasseren eller noe. Vanlig at K motoren fusker.
Derfor tenker jeg å bytte til A forgasser etter hvert.

Uansett... er dette mest når den er kald? Slik er det med min. Når det er mye motstand på lavt turtall klarer den ikke levere, men når turtallet øker blir det mindre motstand og den skyter fart. Føler nesten jeg har en liten turbo der som slår inn i mellom 2 og 3 tusen omreg.

Min blir altid mye bedre når motoren blir varm, men kan fortsatt merke litt.

Turbothomas
08/12/10, 00:22
Er jævla irriterende!

christoffera
08/12/10, 00:26
hehe... det er ingen gode nei, men jeg er vant til det!

Er det K motor?
Hvis det, kan du ta en forgasserrens eller bytte til A gasser.
For mye vakum dritt på K motoren!

kan også være tenninga...

Turbothomas
08/12/10, 01:23
Nei, har en b230F

volvo245gl
08/12/10, 14:21
Hadde det på ene min med F motor og da var det nye pluggledninger, fordeler og rotor som måtte til.

Turbothomas
08/12/10, 22:27
Prisen på fordeler og rotor på en 240 da? Har nye plugger og pluggledninger.

Vegardb92
08/12/10, 23:30
64kr for fordeler og omtrent samme for rotor, biltema fordeler/rotor duger

Turbothomas
08/12/10, 23:37
trodde det ble snak om mange tusen kroner her nå jeg!! "puster lettet ut"

Turbothomas
09/12/10, 03:02
Drar og kjøper dette i morgen. Er det noen som kan skrive en how to hvordan og skifte dette selv? aldri gjort det før :)

Vegardb92
10/12/10, 16:18
Meget enkelt, Du ser den røde fordeleren. Det er to klemmer på hver side, kan sitte temmelig godt fast, ta av lokket, og husk å bytt kun EN pluggledning i gangen, bytter du om kan d bli styr!

Rotoren er bare å plukke av, den er umulig å sette feil på. Er den røde dingsen som sitter under fordeleren som som snurrer inni kontaktene inni fordeleren.

http://www.mamut.net/olavteigen/100048.jpg

http://performance-product.no/shop/images/243657.jpg

Slik ser de ut, hvis du ikke visste det

Hassel
10/12/10, 18:23
Skal jeg hjelpe deg Thomas? :P

Turbothomas
10/12/10, 23:15
gjerne!!!!

Wrasko
10/12/10, 23:50
Kan og være en ting eller to som er "litt" dyrere.. Hvis bilen har gått dyrt i det siste, så kan det og være LMM...

Hassel
12/12/10, 11:42
Si ifra en helg da Thomas ;)

Daniel V
12/12/10, 12:19
biltema fordeler/rotor duger

:eek:

Biltema tenningsdeler er bare søppel... Funker kanskje fint i 2-3 uker, så blir det bare tull....

Snakk med andre her inne, f. eks Morgis, så får du vite hvor gde biltema tenningsdeler er.. :)

Bjerkelund
12/12/10, 13:58
ikke så negativ nå a :D Volvothomas her på forumet Kjørte vel biltema fordeler-rotor-pluggledninger og plugger i 1 år eller 2 :P

Hassel
12/12/10, 15:59
Bilen min gikk myyyye bedre når jeg kjøpte orginalt :)
Boman gikk ned 0.25 i forbruk også når han byttet ! Trur jeg også har hørt at dem blir solgt med feil :P Så er bortkasta penger ;)

Turbothomas
12/12/10, 16:50
Funka helt supert for meg, kjørt med det i 1 år nå og nå trengtes det en byttings. Var og drei litt på litt tenningskabler ista og da start min lille perle! Levert hun til understells behandling og noe bytting av litt slanger fra kjølevæske/radiator slanger. Nå satser på at alt er greit når jeg får min perle tillbake! :P Kan jo ærlig si at orginaldeler er seff best men når julestria er igang og lommeboka er like vellfylt som en innskrumpet rosin så er biltema greie og ha ;)