PDA

Vis full versjon : ventil mellom torpedo og motor(varme register)



Arrnty90
07/12/10, 20:25
hei.. lurer på hva den er til den ventilen mellom torpedo vegg og motor??
sitter på varmeregister slangene.. er på ein 940 97 mod med fk.. har den noe med ac`n å gjøre?

PVT
07/12/10, 20:35
når du setter på ac så sperrer denne ventilen slik at kjølevæska ikke kommer inn i registeret.
er ikke ac på min men har den fordet.

Arrnty90
07/12/10, 20:41
aah okay.. så viss jeg tar vekk ventilen så har det ikke noe å si? siden ac`n ikke er tilkoblet.?

boman
07/12/10, 20:57
Hvis du fjerner ventilen vil du alltid ha maks varme i varmeregisteret.

Arrnty90
07/12/10, 21:01
hmm okay...takk for svar:)

R.G
07/12/10, 22:29
den ventilen stenger kun på det aller kaldeste. da du setter varmereguleringsbrytern helt i bånd stenger den. ikke ellers da er det bare ett friskluftspjeld inni varmeapp som regulerer. sette ser du hvis bilen står å går, og du setter den på kaldeste hakket skal den ha flyttet på seg:) så du får fortsatt regulert varmen hvis den er fjernet. hvis det er den med vacuumslange på..

boman
07/12/10, 22:42
Ah, mulig jeg misforsto. Jeg tenkte det var snakk om en helt vanlig varmekran som er på biler uten ac.

R.G
08/12/10, 18:04
Ah, mulig jeg misforsto. Jeg tenkte det var snakk om en helt vanlig varmekran som er på biler uten ac.

ja er det krana på bil uten ac og denne blir fjernet får man ikke justert særlig varme. da pøser den på me vann i register hele tiden. fjernet den på dieseln uten ac ei har pga krana var råtten, så går uten kran nå i vinter. 760n jeg har med ac/klima mangler kran i motorrom, men den får jeg justert varme på. kjenner det suger i vacumslangen da jeg setter på 18 el 16 grader som er kaldest.