PDA

Vis full versjon : Kjøpe brukt V70 AWD, tips?



hgnubel
07/12/10, 13:42
Begynner å tenke på oppgradering av bilstallen, og V70N med AWD frister...

Noen som har tips til hva man må/bør sjekke spesielt med disse bilene? AWD-systemet og eventuell automatkasse er (for meg) åpenbart at man må sjekke for mishandling/slitasje før kjøp, men ut over det? Noe dyrt og skummelt som ikke en kjøpstest hos NAF nødvendigvis tar høyde for?

Har ikke noe spesiell årsmodell i tankene, men liker 05-faceliften og 04-"AWD-liften", og diesel planlegger jeg å unngå.

gaupe
07/12/10, 18:12
Er ingen forskjell mellom 03 og 04. Viskose AWD før 03 og 03 og framover er det Haldex. Ny versjon av Haldexen på 06 modellen og framover. Nye girkasser på 06 og framover på automat.

locked
07/12/10, 18:30
anbefala 06 og oppover

stor forskjell på funksjonen til firhjulstrekket! Er meir å rekne for permanent firehjulstrekk, overfører krefter til bakhjula med en gang (uten slepp på framhjula) og etterkvart som sleppet på framhjula aukar pøsa den på med meir kraft bak.

Det virkar så bra at uten antiskrens får du en veldig overstyrt bil viss en køyre litt aktivt. Eg er i alle fall svært godt fornøgd med korleis det virkar :)

hgnubel
07/12/10, 21:01
Er ingen forskjell mellom 03 og 04. Viskose AWD før 03 og 03 og framover er det Haldex. Ny versjon av Haldexen på 06 modellen og framover. Nye girkasser på 06 og framover på automat.

Ok, trodde viskose-skillet var i 04. Men må passe på modellår/regår akkurat i overgangen vil jeg tro. Hvordan ser man enkelt hva som er hva i tvilstilfeller? Jeg har vel faktisk aldri sett under en 03+ V70 :confused: