PDA

Vis full versjon : Blinklyset svikter av og til, og kupevifta fungerer bare av og til, da på 4.hakk



Oddwar
07/12/10, 12:16
Heey.
har en 740 der blinklysene begge sider, og nødlysene slutter på funke i perioder.. hva er mest trolig galt her?

Kupevifta fungerer også bare av og til, å da bare på 4.hakket.. hva kan her være galt? den kommer å går litt viss jeg slår til/drar forsiktig i ledningen til selve vifta åver gulvet på passasjersiden, har sjekket at ledningen er hel..
stiftene eller noe slikt som er slitt?

konso
07/12/10, 12:28
Kontrollert blinklysrelè? Evt hendelen din, om det skal bare en lett berøring til før de funker?

Vifta høres mest ut som motstanden som er defekt, er plug & play å bytte den. Men at du må dra i ledningen drar litt mot dårlig kontakt også.

Wahl
07/12/10, 12:33
Heey.
har en 740 der blinklysene begge sider, og nødlysene slutter på funke i perioder.. hva er mest trolig galt her?

Sjekka jordig? rele?

Kupevifta fungerer også bare av og til, å da bare på 4.hakket.. hva kan her være galt? den kommer å går litt viss jeg slår til/drar forsiktig i ledningen til selve vifta åver gulvet på passasjersiden, har sjekket at ledningen er hel..
stiftene eller noe slikt som er slitt?

Ofte er det motstanden som går, er en hvit dings som ligger ved vifta

Oddwar
07/12/10, 12:33
Kontrollert blinklysrelè? Evt hendelen din, om det skal bare en lett berøring til før de funker?

Vifta høres mest ut som motstanden som er defekt, er plug & play å bytte den. Men at du må dra i ledningen drar litt mot dårlig kontakt også.

ja, tenkte først det var dårlig kontakt jeg også, men bytta ledningen uten at det ble bedre.. hvor sitter denne motstanden?

er sikkert ikke hendelen på blinklysa siden nødblinken heller ikke fungerer?
har prøvd å vrikka litt på releet når de ikke funger, uten at de har kommet til bake.. de kommer plutselig bare til bake av seg selv, har ingen ting med berøring og gjøre..