PDA

Vis full versjon : Feste til LMM



regeli
06/12/10, 14:35
Noen som har bilde av hvordan LMM festet ser ut originalt på en 98 mod 940?
Eventuelt hvor jeg kan skaffe det?

Den som jeg har nå er hjemmelaget og ser ikke ut:mad:

eab
06/12/10, 16:06
Massemåleren skal være skrudd i luftfilterboksen.

Volvo-Power
06/12/10, 16:25
Massemåleren skal være skrudd i luftfilterboksen.

klipset

jonass
06/12/10, 16:35
På turbo bilene er den skrudd

Volvo-Power
06/12/10, 16:44
på bloggen er det bilde av en bensinmotor, så antar det er denne det er snakk om.

regeli
06/12/10, 18:13
Han som hadde bilen før meg har montert KN filter, så LMM står bare på et spinklet stak. Det er snakk om en 230FK motor :)

Edit: Xenon boksen som er montert er fjernet nå og har en jobb å rydde i motorrommet :)

Her er bilde:
http://img202.imageshack.us/img202/5086/img0204s.jpg

Volvo-Power
07/12/10, 00:39
om du vrir lmm 18`0 grader, så den står opp ned, så kan du bruke det skruehullet på lmm som allerede er brukt for å feste i en av de 3 hullene du ser rett over lmm.

bøy deg til et flattstål, som du former fint og lakker svart eller bilens fagre..


og by the way: den + koblinga t anlegget sier jeg bare.. DEN plusskoblinga....... DEN....

jonass
07/12/10, 00:46
Er ikke rart mange biler brenner opp nei

Volvo-Power
07/12/10, 00:48
Er ikke rart mange biler brenner opp nei

synes den, som elektriker, var i drøyeste laget. tror ikke dette går igjennom eu. er vell også krav om sikring MAX 30 cam fra batteri.

nå ver det ikke dette topicstarter lurte på, men kjekk tileggsinformasjon:)

s4nd3r
07/12/10, 01:18
er ingen "regler" på det. men er fordi sikring skall være svakeste pungt..
så nermest mulig batteri... :)

meen, meeen.... den koblinga var stygg. pent utført, meen, mangler 10 runder med tape... :P eller finne deg ei ledning som er 20cm lengre... blir penere..

og så kan du ta dinna ledninga og bytte ut mellom dynamo, starter, og batteri..
er ikkje vitts og ha kjukke kabler til anlegg, om kablane mellom S,D,B er 4 kvadrat... og joring like så.. like kjukke kabler der som på pluss... :) du merker forsjell på anlegget. mye harere slag på subben... :) og du slipper att lysa dimmer når bassen slår... ser du har 80 - 100amp dynamo...

Volvo-Power
07/12/10, 02:05
er ingen "regler" på det. men er fordi sikring skall være svakeste pungt..
så nermest mulig batteri... :)

meen, meeen.... den koblinga var stygg. pent utført, meen, mangler 10 runder med tape... :P eller finne deg ei ledning som er 20cm lengre... blir penere..

og så kan du ta dinna ledninga og bytte ut mellom dynamo, starter, og batteri..
er ikkje vitts og ha kjukke kabler til anlegg, om kablane mellom S,D,B er 4 kvadrat... og joring like så.. like kjukke kabler der som på pluss... :) du merker forsjell på anlegget. mye harere slag på subben... :) og du slipper att lysa dimmer når bassen slår... ser du har 80 - 100amp dynamo...


sikker på dette? fikk 2er feil pga at sikringen var bak i en bil jeg hadde. skulle stå max 30cm fra batteri. heldigvis eneste feil, så kobla av kabelen der å da, så slapp unna. kjekt med kjenntfolk hos bilverksted:)

regeli
07/12/10, 08:20
Takk for info, skal vri LMM :)

Hehe, viste noen skulle kommentere den kabelen til suben.
Slik går det når drittunger som hadde bil før skal gjøre noe.

Den er byttet med en hel kabel fra batteri til sikring og ikke noe teip her i gården. Første jeg gjorde etter jeg kom hjem med bilen.

Kabelen er 8 gauge, så skal bytte den til 4 gauge når det ikke er -10 ute.
Skal og oppgradere det elektriske til "The Big 3", fra dynamo og batteri med 50mm2 kabler. Da vil jeg få bedre lading og ikke blinking i lys.

Resultatet endte med flatt batteri for noen uker siden, så jeg spiller kun "lavt" i bilen for å ikke drenere batteriet. Dynamoen ladet og dårlig, 13,2V. Fikk justert litt på regulatoren og får mellom 14-14,2V lading nå. Skal være 14,5V.

Har ny regulator liggende just in case. Boostcontroller og alt det der skal bort når jeg for den nye motoren. Den strømkabelen er bare en av 20 ting som er rettet opp. Bla. ingen kabelsko på kabler bak på forsterker.

En ting til, å montere en 2 x 75W forsterker til en 500W sub er latterlig :eek:

Edit: Viss dere ser på røret opver topplokket, så kan dere se at gummien er musespist. Har hatt musefeller i uten fangst :(

R.G
07/12/10, 12:10
sikker på dette? fikk 2er feil pga at sikringen var bak i en bil jeg hadde. skulle stå max 30cm fra batteri. heldigvis eneste feil, så kobla av kabelen der å da, så slapp unna. kjekt med kjenntfolk hos bilverksted:)

stemmer att det er 2er feil ja. "alle ledniger som er uorginalt trekt opp fra pluss på batteri skal ha en sikring i nærheten av batteri", mange har også sikringen til "anlegg" plassert i bagasjen, og det er også 2er feil, pga ryker denne kabel av midt i bilen så er det gjort. derfor all uorginale opplagte ledninger fra pluss så skal sikring sitte der hovedkilden er.

PVT
07/12/10, 13:35
hel gardert meg da har sikring både att og fram. er kjekt hvis det fortsatt er strøm på kondensatoren baki.

R.G
07/12/10, 13:37
hel gardert meg da har sikring både att og fram. er kjekt hvis det fortsatt er strøm på kondensatoren baki.

ja bra på den måten:) stereo brann er blant di fleste bilbranner i såkalte "ungdomsbiler"

s4nd3r
08/12/10, 07:54
oja. den var ny.... :P lærer fortsatt noe nytt kvar dag enda.. :) fikk feil på ei subb kasse en gang. 60x60x50 50kg i bagasje romme på en 2r golf. bare slengt inni. ikkje festa.. :P måtte smi vekk litt på ett hjørne på den for og få i gjenn bak luka..