PDA

Vis full versjon : 240'n blåser ikke varmt? sitter i kjeledress å kjører her folks, hjeeelp!!



kristiansl
06/12/10, 11:54
hei!
jeg starta bilen min her om dagen og da hadde den stått i ca 1 mnd var lettstarta men begynte å koke etter et kvarter 20 min. kjølevannet på bilen var fryst! hærrligt :( så fikk jeg kjørt den inn i verkstedet og gjort noen småting med det, skifta kjøleveske til rein kjøleveske ikke blanda. men så blåser ikke bilen varmt? hva kan være galt! ?

kermitt
06/12/10, 11:59
du har vel luft i kjølesystemet. for å få ut lufta så tar du av lokket på ekspansjons tanken og lar bilen gå på tomgang ett lite 5 minutt uten den på. du kan også klemme litt på slangene rundt om.

kristiansl
06/12/10, 12:19
hmm.. tror det ikke er luft i systemet asso, fordi når jeg klemmer på den slangen som går inn på termostaten så kommer det kjøleveske tilbake i ekspansjonstanken?

T90
06/12/10, 12:34
står bilen i ett varmt verksted?

Torra
06/12/10, 12:40
Mulig at kupevarmeren fortsatt er frosset, om du ikke fikk tappet ut alt vannet. Kjør og parker en plass der er plussgrader, stå der over natta og la den stå litt på tomgang så du får ordentlig sirkulasjon i systemet.. Skal du se det ordner seg! :)

ArneR
06/12/10, 14:21
Du kjenner om vannet i slangene til varmeapparatet er frosset om du ikke får til å røre på hendelen til krana.

kristiansl
06/12/10, 21:59
okey :) nei bilen står ute i kulda gitt, men skal få satt den i et varmt verksted jeg :) takk for hjelp !