PDA

Vis full versjon : Bakluke vil ikke opp



skogland
05/12/10, 16:51
Hei, bakluken på min V70 2002mod. vil ikke opp, noen gode tips her?

Morgis
05/12/10, 17:24
Flyttet til Modelspesifikke forum > S60 / V70N / S80 / XC -serien

angerman
05/12/10, 17:30
kjent problem. må ta torx skruer fra innsiden og åpne luka derfra. som regel stag som må bøyes litt. ellers er det selve låsekassa som er gåen.

skogland
05/12/10, 17:51
Takk, får prøve i morgen om jeg får det til :)

Torsen67
27/04/13, 22:00
Hiver meg på her. Måtte bytte ledningsmatta til skiltlysene. Smurte samtidig litt opp i mekaniske. Når jeg slo igjen luka og skulle åpne igjen, så tok liksom håndtaket ikke i.
Låste igjen og opp igjen uten resultat. Men dyttet håndtaket inn mens jeg låste og låste så opp igjen. Da fikk jeg opp luka. Men nå må jeg gjøre dette hver gang. Noen som kan dette her inne?

Torsen67
29/04/13, 21:28
Blir helt sprø her nå. Nå får jeg ikke opp luka i det hele tatt!! Pokkers irriterende for å si det mildt. Det må da være en eller annen løsning på dette? Eller må jeg gnage meg igjennom innerpanelet som en jævla rotte og kjøpe et nytt dritdyrt panel? Noen som har noen forslag eller kløktige ideer?

Torsen67
30/04/13, 11:14
Etter masse om og men så fikk jeg opp luka. Når man låser opp luka med sentrallåsen, så er det en pinne som skal flytte seg mot låsen, slik at når håndtaket klemmes inn så skal denne pinnen treffe en plastbryter på låsekassa. Men det viser seg at denne pinnen bommer på plastbryteren, eller rettere sagt, treffer bryteren og drar den litt med seg slik at pinnen ikke kommer på rettplass. Når man da klemmer inn håndtaket så bommer pinnen på bryteren. Dette skyldes slitt plastmekanikk. Får se om jeg får rettet litt på denne plastbryteren med litt epoxylim. Hvis ikke så er jeg redd hele låsekassa må byttes. Tviler på at man får kjøpt løse deler til denne.

FroBe
30/04/13, 12:25
Det kan kanskje lønne seg å kjøre uten innerpanel til låsen er fikset, eller lage en nødåpner som kan betjenes innenfra?

Torsen67
30/04/13, 13:41
Det er helt sikkert. Panelet er tatt av inntil videre :D