PDA

Vis full versjon : viftereim fra helvete!



Turbothomas
04/12/10, 14:10
Viftereima mi er helt mongo om dagen pen starter bare og pipe og slusse. En ting jeg har veldig lite peil på er hvordan på den til og slutte og pipe? bytte den eller om noen har noen fanzy triks? Mvh Thomas

locked
04/12/10, 14:13
Sjekk innstilling av komponentar.

Bruk en rettholt på reimhjula, dei skal alle vere paralelle. Dersom dei ikkje er det er det diverse gummiforinga i opphenga som kan byttast ut då dei blir skeive, oftast fordi folk overdrive når dei stramma reimane.

Nye reima er heller ikkje feil, orginale er bedre enn biltema.

Øyvind G
04/12/10, 14:38
den braketten som justeringa sitter på er jo et kjent prøblem at kan knekke ved festet til foringa (sitter skrudd ganske nerme registeret). skjekk den. er den hel, så strammer du reima litt mere. også kan du skjekke det som locked forklarer over her at reimhjula står på linje etterhverandre

Luigi
04/12/10, 15:51
for all del, bruk aldri CRC sin reim spray :p blir fin lyd i begynnelsen, men så får du en kompressor lignende lyd av reima, tror det beste du kan gjøre, er og smøre den med silikon? :p skyt meg om jeg tar feil nå.

larsverm
04/12/10, 16:46
Kompressorlignende lyd må da vel være tøft. :)

Luigi
04/12/10, 18:12
Kompressorlignende lyd må da vel være tøft. :)

sikkert bedre en vifte hyling ja :p men du blir nokk lei til slutt ;)

Turbothomas
05/12/10, 14:19
Jeg har slik silikon spray skal jeg bare mate på med det da?

Luigi
05/12/10, 14:44
Jeg har slik silikon spray skal jeg bare mate på med det da?

tror det er nokk med en liten dusj mens motoren snurrer :p

Ellers så tror jeg du også skal ta med deg di tidligere komentarene her oppe, måle at hjulene er rette og at dem ikke er skeive! :)

Øyvind G
05/12/10, 15:28
at reima skriker betyr at det er noe feil. og den sprayen (uansett åsssen spray deter) løser ikke dette problemet, men for all del. gjør som du vil.

christoffera
05/12/10, 16:46
Når den skriker er det bare å stramme den! har jeg erfart...

Tinnsoldaten
05/12/10, 18:11
Silikonspray høres ut som en dårlig plan... Den er jo glatt som juling, reima får ikke akkurat bedre grep av det...

GeTReibeAktienGesellschaf
05/12/10, 18:43
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1.jpg?t=1291570413
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1.jpg?t=1291570522
Først så skriker den uansett om man har ferske reimer og riktig oppstramma.

For meg begynte den først å spise dynamo reima da denne er dreva til å gå raskest, bytta gummi foringene ble bedre en god stund.

Det siste som skjedde nå var at reima til dynamoen smalt av og tok med seg grade skiva på dekselet ved veiva.
Og som dere ser så er ikke servo og ac reima helt i vater heler.

Så da er det bare å krype til korset og bytte ut reimhjulet på veiva som er bygd opp med gummidemper for vibrasjoner.

TurboNoob
05/12/10, 21:14
Hvorfor er reimene dine vridd?

GeTReibeAktienGesellschaf
05/12/10, 21:49
Hvorfor er reimene dine vridd?

Tror det er gummien i reimhjulet er gåent og når det blir kjørt turtall så blir det skikkelig kast i det.

Ikke hundre prosent sikker men siden reimene er under 1år gammle og etter stramma en stund med bruk og foringene er skifta så er det eneste som er igjen å skifte ut.