PDA

Vis full versjon : Forfrosset 240 :/



Hassel
04/12/10, 13:28
Volvo'n min har frysi ihjel.. Helt dødt, mest sannsynlig alt av drivstoff som har frysi :(
Noen som har noen forslag hvordan få tina den? Står i oslo og har ikke noen garasje eller varme av noen slag i nærheten. Kan ikke trekke den helt til drammen og ikke interessert i å betale falk for å hente den! Hjelp meg!! (A)

The Sven
04/12/10, 13:29
Startkabler?

MrX
04/12/10, 13:34
Drivstoffet ditt har hvertfall ikke frøsset. Bensin har ikke frysepunkt før omtrent minus 60.

The Sven
04/12/10, 13:36
Kan være kondens i bensin og enkelte biler kan få problemer med ising i forgasseren. Men har aldri hørt om sånt på en innsprut-bil, og det løses uansett enkelt med kondensfjerner på tanken.

jonass
04/12/10, 13:51
3kw bygg tørke også en pressening over bilen sli at det blir som et telt??

locked
04/12/10, 14:16
Startkabla og startgass! Går den på startgass, men stoppar uten så kan du ha rett i at bensinen er frosen.

Men, sjekk sikringen/rele til bensinpumpa og at den går!

Hassel
04/12/10, 14:46
Har prøvd startkabler, trekke den igang.. Ingen ting funket :( den gikk rundt men døde brått når den skulle på tomgang vett..
Er ikke noe poeng i å slenge oppi kondesfjerner nå. Er jo 20 blå ute og da er det ikke mye hjelp i det før jeg har fått start. Bensinpumpa går og alle sikringer funker fint :)

Hassel
04/12/10, 14:47
3kw bygg tørke også en pressening over bilen sli at det blir som et telt??

Takk for forslaget men står på en parkplass uten strøm og ingen mulighet til å være det ute hver dag :(

Luigi
04/12/10, 14:52
om dere har parkerings tunneller i byen, parker bilen der. det gjorde jeg når min 240 var nerfrossen. kom seg da :) bruker og være pluss grader der. vertfall den i tromsø har det :p

Øyvind G
04/12/10, 14:52
Takk for forslaget men står på en parkplass uten strøm og ingen mulighet til å være det ute hver dag :(

http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=3288085&w=300&frame=0&ee=1257777203

ovevolvo
04/12/10, 14:53
bensin har ikke frosset, så kaldt har dokk det ikke dr nede nu, henta min 245 her om dagen , da var det 16 minus og bilen had ikke vert starta siden i sommer, så har nu mere tru på kondens i bensinen eller noe annet feil

Crewer
04/12/10, 15:07
Alle parkeringshus fra Europark jeg har parkert i byen er det 2-10 plussgrader om vinteren, avhengig av temp ute. Ei natt der burde gjøre seg. På Grønland har jeg betalt 240kr/døgnet, tror ikke det er noe dyrere i de andre husene dems.

http://www.europark.no/cms/right/p-hus-i-oslo/index.html

Daniel V
04/12/10, 15:10
Dra på Elkjøp, kjøp en batteridrevet hårføner, så tiner du opp forgasser. Gjorde dette hver gang jeg skulle starte min 80 mod 244 når den stod ute, og frøs. Fungerte hver gang.

Nedkvit'n
04/12/10, 15:14
Dra på Elkjøp, kjøp en batteridrevet hårføner, så tiner du opp forgasser. Gjorde dette hver gang jeg skulle starte min 80 mod 244 når den stod ute, og frøs. Fungerte hver gang.

Viss det er den bilen som har har i signaturen, så er det iallefall ikkje forgasser.

Fyll meir bensin på tanken, og ha oppi kondensfjernar.

christoffera
04/12/10, 15:31
http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=3288085&w=300&frame=0&ee=1257777203

:D

Men ikke kjøp dem der fra Biltema! de ryker i festene hvor de er sydd sammen, hele tia!

Noen ordentlige feite stropper gjør susen ;)

Hassel
04/12/10, 17:07
Har prøvd å taue igang (også skrevet lenger opp)
Hadde nok funka å sette den i et parkeringshus hvor det er litt varme. men da er det å komme seg dit da.....

Rettelse.. Bensina er nok ikke det som har frysi, har nok hatt noe fukt i bensinrøret som er frysi og ta tetta bensintilførselen ;)

Riktig Nedkvit'n er bilen fra signaturen.. Er ikke en gassermotor.

Sebbe
04/12/10, 17:23
propanbrenner? bare ikke holde den for nærme :p

Daniel V
04/12/10, 18:24
Var bare jeg som misstolket posten til The Sven :p Så bare noe om forgasserising jeg, så da skrev jeg det.


Men uansett om det er bensinrøret som har frosset, så ville jeg heller brukt en batteridrevet hårføner enn en propanbrenner. Er jo det mest idiotiske å varme et rør som inneholder drivstoff, med noe som innebærer en åpen flamme. Da tror jeg fort du får tint hele bilen veldig fort gitt ;) Batteridrevne hårfønere blir ikke så varme at det er fare for å fyre opp hele bilen.

Luigi
04/12/10, 18:53
en gyllen vinter regel er jo og alti ha mye bensin på tanken :) kansje huske på det til neste gang.

Hassel
04/12/10, 18:55
Skulle fylle men fikk litt dårlig tid så ble ikke gjort gitt :P Har halv tank da ;)
Veit ikke hvor lenge skal sitte med hårføner da når det er 20 blå ute :P

Luigi
04/12/10, 18:58
Skulle fylle men fikk litt dårlig tid så ble ikke gjort gitt :P Har halv tank da ;)
Veit ikke hvor lenge skal sitte med hårføner da når det er 20 blå ute :P

tror du blir sittene lenge da! er ikke vits egentli, tror det beste og billigste er og vente til det blir mildt ute..

Øyvind G
04/12/10, 20:26
Har prøvd å taue igang (også skrevet lenger opp)
Hadde nok funka å sette den i et parkeringshus hvor det er litt varme. men da er det å komme seg dit da.....

Rettelse.. Bensina er nok ikke det som har frysi, har nok hatt noe fukt i bensinrøret som er frysi og ta tetta bensintilførselen ;)

Riktig Nedkvit'n er bilen fra signaturen.. Er ikke en gassermotor.

du kommer deg dit med tauet. og en kjenning av noe slag som også har bil og har lov til å kjøre den ;)

Daniel V
04/12/10, 20:54
Skulle fylle men fikk litt dårlig tid så ble ikke gjort gitt :P Har halv tank da ;)
Veit ikke hvor lenge skal sitte med hårføner da når det er 20 blå ute :P

Spørs helt hvor nærme du holder det ;) Fungerte nå på meg i -35 blå på Lillehammer for to år siden! Så da rekner jeg med du klarer det i -20? ;)

GeTReibeAktienGesellschaf
04/12/10, 22:56
Skulle fylle men fikk litt dårlig tid så ble ikke gjort gitt :P Har halv tank da ;)
Veit ikke hvor lenge skal sitte med hårføner da når det er 20 blå ute :P

Hva er det som gjør at du er så sikker på at den ikke får bensin?

Spreng kulde skiller gode tennings anlegg fra dårlige.

Slitte fordeler lokk & rotor, gamle plugger med for stort gap samt rundt 20år gamle tenkabler.
Legger man dette sammen med ett kaldt batteri som ikke har tipp topp spenning når primær sida på coilen får litt mindre spenning så faller spenningen på sekundær sida betraktelig.

Startern går rundt gnist i pluggene men er det god nok gnist?

Hassel
05/12/10, 00:18
Byttet tennkabler rotor fordeler og plugger for en mnd siden :)

Olav'en
05/12/10, 15:03
ta med deg ein 17mm og ein 14mm og skru av drivstoffslangen fra fuel railen, så ser du fort det om det er problem med å få frem bensin

Hassel
05/12/10, 15:22
Det hørtes J**lig smart ut :) Ta den med inn å tine den isåfall ;)

Sub
06/12/10, 14:48
Fått start på kjærra?

Hvor i Oslo er det den står?
Kanskje jeg kjenner noen i nærheten som kan låne deg en plass hvor det ikke er så kaldt.

Olav'en
08/12/10, 18:23
Det hørtes J**lig smart ut :) Ta den med inn å tine den isåfall ;)

Du skjønte tydlivis ikkje ka eg meinte?

Syns du skreiv att du var redd for att det var frosset i bensinsystemet...
Skrur du bensinslangen av fuelrailen og kjinner bilen, så ser du fort det om det kjem bensin fram eller ikkje.
Viss ikkje det kjem bensin fram er det satt seg ein propp ein plass.
Då skrur du slangen av på bensinpumpa og køyrer trykkluft gjennom fremste delen (fra pumpe til fuelrail) og skrur av slangen inn på filteret, skrur ut tanklokket og kjører trykkluft fra slangen som går inn på filteret og tilbake i tanken.

Er det opent i begge slangene, men fortsatt ikkje kjem bensin frem til fuelrailen er problemet enten att pumpa ikkje går eller att bensinfilteret er tett.

Hassel
12/12/10, 15:59
Update:
Da er bilen kommet seg i varm garasje og skal stå der fram til neste helg :D Regner med at bilen er godt tint da ;)