PDA

Vis full versjon : Glødeplugg problemer 2002 V70D5



bjerrang
04/12/10, 00:32
Har en V70-D5 der jeg sliter med å få av en glødeplugg. Fikk de 2 andre av med varm motor + wd40 og mye inn-ut skruing.
Nå er pluggen knekt helt inne med toppen og 3mm av tråden stikker ut.
Den er ca 5mm ut på gjenepartiet av 10mm.
Planen er og borre ut tråden ca 2 cm og sette i 6kant "grisepikk" som slåes inn for og kunne skru både inn og ut. Hvordan få jeg koksen til og løsne bedre slik at pluggen kommer ut er vel spørsmålet mitt.

Har tenkt på og kjøre motoren på dyserens og evt varme selve glødepluggen med gass.
Den 3mm tråden som stikker ut tenkte jeg å kutte bort dem dremel slik at det er lettere og borre ned i pluggen.

Noen tips?

Kaare64
05/12/10, 17:44
Dette ville jeg ha latt et Volvo-verksted tatt seg av, kan bli en dyr spas om du skulle ødelegge gjengene nedi hullet

aarnes
05/12/10, 21:03
aiaiai, ville absolutt satt bilen inn til Volvo.
Det er tuller du ikke med.- har hørt om noen som har knekt plugg, og det har resultert i en SVÆRT kostbar affære.

bjerrang
06/12/10, 23:56
Er det ingen bilmekanikere som kan svare ?

Tror jeg skal prøve selv. Hvis jeg putter denne på verksted så river de av toppen garantert og da flyger 1000 lappene fort.
Gjengene tar jeg ikke , er såpass stødig med borremaskin. hvis extraktoren løsner så må toppen av uansett , og det gjør jeg selv.

Pluggen er knekt og bilen går fortsatt fint. Har jo tross alt 4 glødeplugger nå som virker kontra 2 tidligere.

konso
07/12/10, 12:38
Anbefaler deg heller å ta av toppen først før du gjør noe videre så du slipper å få noe i motoren om du skulle være uheldig at spissen på glødepluggen faller inn...

aarnes
09/01/11, 00:05
Hvordan gikk dette egentlig?

bjerrang
17/01/11, 00:07
Har 4 som virker nå. Tør ikke røre glødepluggen uten og ta av toppen. Blir et sommer prosjekt å ta ut toppen. Har tid å la bilen stå da.