Vis full versjon : Tips til å få bort lakkrester på chromlist og glass?
har fått noe lakkrester etter sprayboks på chromlista på sideruta på 242n samt litt oppover glasset av svevestøv etter spraybokslakkering av rustflekker... noen som har gode tips for å få bort dette eller er det for sent å få det bort fra godbilen? :(
Mr. Crepsley
03/12/10, 17:19
Glasset er rimelig enkelt iallefall, da kan du bruke vanlig vindusskrape, som du bruker på vinduer etter du har vært uforsiktig når du malte huset.. fåes så og si i alle byggevare/male butikker.
Chromelista kan du jo prøve med lakkfjerner, er et veldig sterkt løsemiddel. Spørs bare om du ikke tar chromen og.
ok. får være forsiktig å prøve. chromlista var jo sinnsykt bra så synd om den tar skade :( for det langs døra og sideruta var omtrent eneste chromen jeg tenkte skulle bryte opp litt i fargen når den blir lakkert opp... :( flere tips så bare kom med det. skal prøve det som kommer. mest skånsomme ting først og litt hardere etterpå om det kommer slike tips :)
prøv med sitrus først du, har en fantastisk bra sitrus rens som jeg bruker på olje flekker og tagging på jobben har også fått bort endel lakk søl/rester med den, egentlig utviklet til å rense pelsen hos hunder/katter så kommer i bokser med tørkehådkler.
Litt dyr i pris ca 300,- for 100 ark 5"x7"og fåes hos de fleste dyrebutikker/vetrinærer
den heter DermaPet MalAcetic og inneholder 2% Acetisk syre og 2% borisk syre. sikkert div andre sitrus produkter som er skånsomme også som kan brukes :)
volvoRsport
03/12/10, 18:03
Industribarberblad på vinduene, og muligens clay på listene. Det vil nok gjøre susen ;)
Gjør som volvoRsport sier, gå på med clay. Fåes i forskjellige hardheter og vil helt sikkert ta det.
takker for tips! skal virkelig prøves. tror nabon er detailing mainiac på et normalt nivå... står i allefall flere ganger i uka å vasker bil. skal se om han får hjulpe meg og testet noen rensemidler.
Vitamin Beta
04/12/10, 20:23
På jobben har vi noe vaskemiddel som heter plasticprep. Brukes til å vaske før plastreparasjoner. Dette bruker på å ta spraylakk men ikke 2 komponent lakk. Finnes i spray, 150 ml og 1 liters flasker. Bør kunne brukes her.
går nok av med bensin også.
ikke brukt noe veldig stekt.. rødspirit funker bra.. bruk litt tid å gnikk forsiktig..
alternativ kan du polere det bort...
Clay i riktig hardhet tar lakkstøv/lakkrester med glans... Bruker alltid clay når det skal fjernes lakkstøv osv på biler som skal poleres...
"M3 sitrusspray" fås kjøpt på alle malerforetninger, og en litt røff fille det brukte jeg på min chrom. den ble som ny etterpå:)
hvis ikke kan du våtslipe med ca 2000 korning for så å polere chromen. men claying er ganske effektivt. husk også å bruke claylube :)
dra på et lakk verksted og spør etter litt tynner . det tar sån ;) jobber som lakkerer bruker det støtt og stadig :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.