PDA

Vis full versjon : feilkode 5f3e



farrisbanden
03/12/10, 10:03
Volvo S80 D5 2005 modell.

Jeg får ikke dieselvarmeren til å fungere. Den starter som vanlig, sirkulasjonspumpa starter, dieselpumpa begynner å tikke fire-fem ganger, og i det den skal begynne å tenne, så stopper den. Tok den med på diagnose, feilkode 5f3e forbrenningsluftvifte, melding ikke plausibel. Sjekket på Vadis, der sto det at jeg skulle sjekke kontaktene til varmeren, alt var i orden der, demonterte varmeren for å rense den, og alt er i orden. Forbrenningsluftvifta fungerer forøvrig. Jeg har en mistanke at det kan være flammesensoren, i og med at varmeren nesten starter, men bare stopper. Det kommer diesel frem til dysa i varmeren.

Vet noen hvor mye en ny varmer koster hos Volvo? hørte rykter om rundt 3-4000 kr, men synes det høres usanssynlig billig ut! Er ufattelig slitsom å kjøre uten varmer i bilen, blir jo aldri varmt:(

Sjakalen
03/12/10, 12:28
Ny varmer ligger vel mer rundt 15000 + jobb.

aarnes
03/12/10, 15:42
Montering av ny varmer koster 22000SEK i Sverige, vil anta at en ny varmer som bare skal bytttes, avhengig av hva som er feil, 15000kr pluss jobb her i Norge.
Samme som Sjakalen anslår

Kaare64
03/12/10, 23:35
Har nettopp hatt feil med varmeren min. Ny innmat til varmeren kostet 3000, jeg kjøpte den om skiftet den selv, sparte ca 3000 kroner i arbeidspenger på å gjøre jobben selv

mister j
03/12/10, 23:39
Vil tippe at det er en mulighet for at flammevakten er defekt...

turboleif
06/12/10, 20:22
har du sjekket gløde pluggen?? er nok ikke nødvendig og bytte hele varmeren.

farrisbanden
09/12/10, 19:54
Nå har jeg sjekket glødepluggen, den er i orden. Byttet flammesensor, da begynte varmeren å starte, men stoppet igjen. Forskjellen nå var at den tente litt lenger. Så nå vet jeg igrunn ikke mer. Blir til at jeg bytter hele innmaten tror jeg. Alle viftene fungerer, har en mistanke om dieseltilførselen, men jeg vet ikke.