PDA

Vis full versjon : ecc panel V70 2005 mod.



Johannes
02/12/10, 23:14
Skal bytte panelet p.g.a. temp sensor er defekt,og viftehastighet ikke går å justere.
Får heller ikke varme inn i kupeen.
Har fått tak i nytt,men det jeg lurer på er om noen kan gi meg en forklaring på hvordan jeg skal gå fram når jeg skal ta det ut??
Søkte her på forumet,men fant ikke noe.
Gjerne med bilder om noen har.

mister j
05/12/10, 00:23
Skal bytte panelet p.g.a. temp sensor er defekt,og viftehastighet ikke går å justere.
Får heller ikke varme inn i kupeen.
Har fått tak i nytt,men det jeg lurer på er om noen kan gi meg en forklaring på hvordan jeg skal gå fram når jeg skal ta det ut??
Søkte her på forumet,men fant ikke noe.
Gjerne med bilder om noen har.

Bruk denne: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/Details.aspx?uid=a924f9bd-108d-4d6e-9b95-ac41955cc697&model=V70 XC (01-) / XC70 (-07) 2006&modelyear=V70 XC (01-) / XC70 (-07) 2006
Er for radio, men henger jo sammen i disse bilene..

Johannes
05/12/10, 12:28
Da har jeg vært ute å byttet panelet,og denne brukerveiledningen var til stor hjelp.:)

mister j
05/12/10, 21:28
Bra å kunne være til hjelp :)
Funket alt som det skulle etterpå?

Johannes
05/12/10, 22:28
Bra å kunne være til hjelp :)
Funket alt som det skulle etterpå?

Var til stor hjelp,men alt funket ikke etterpå.:mad:
Ser ut til at tempratur justeringa og vifta fungerer nå iallefall,for vifta starter å gå fortere når jeg skrur opp tempen,og justerer seg ned når jeg skrur tilbake mot kaldere.
Det som ikke fungerer er at det blir ikke varmt inne i bilen.:rolleyes:
Får heller ikke noe mer varme i kupeen selv om jeg starter disel varmeren.
Temperaturen på bilen ser ut til å være normal,for temp nåla står der den skal være på måleren.:(

mister j
05/12/10, 22:58
Får gå å få lest ut noen feilkoder da.
Høres nesten ut som ett spjeld som henger...

aarnes
05/12/10, 23:04
Det er fordi det må programmeres.
bytte av ECC krever ny software for at det skal fungere 100%.
Inn til Volvo, betale en liten tusenlapp , så fungerer det.

Johannes
05/12/10, 23:10
Ok,takk for tips.:)
Må vel ringe å bestille time da,lønner det seg ta sw oppdatering på det meste da når man først er der?
Og hva koster evt. en full sw oppdatering?

aarnes
06/12/10, 11:54
Jepp.
CAN oppdatering koster vel fort en 1000lapp i Norge, mot 350kr i Sverige..
Selvom du tar full oppdatering (CAN) må du i tillegg ha spesifikk software mot ECC.

Johannes
23/12/10, 00:02
Får gå å få lest ut noen feilkoder da.
Høres nesten ut som ett spjeld som henger...

Tar opp denne tråden igjen.
Var å fikk lest ut feilkoder i dag samtidig som ny programvare på det nye ecc panelet ble lagt inn.

Fikk da ut følgende koder som kom tilbake igjen etter sletting:
ccm-0070 Konfigurasjonsfel Felaktig identifikation
ccm-0071 Spjellmotor Felaktig lage
ccm-DD15 Spjellmotor temperatur venster ingen kommunikation

Tempen på motoren er helt normal på måleren.
Disel varmeren starter og går greit.

Det jeg da lurer på er om disse feilkodene forårsaker at jeg fortsatt ikke får varme inn i kupeen? :confused:
Kan det være andre årsaker?


Det er kaldt som Faaan :mad::mad:

_tormod_
23/12/10, 12:22
Etter bytte av ECC må også spjellmotorer osv kalibreres opp igjen. Gjorde de ikke det når du var hos volvo sist? Dette må gjøres med volvo sitt diagnoseverktøy.
Om ikke det blir gjort får du heller ikke bort alle feilmeldinger :) Så spørs om det blir nok en tur på deg da :)

Johannes
23/12/10, 12:41
Etter bytte av ECC må også spjellmotorer osv kalibreres opp igjen. Gjorde de ikke det når du var hos volvo sist? Dette må gjøres med volvo sitt diagnoseverktøy.
Om ikke det blir gjort får du heller ikke bort alle feilmeldinger :) Så spørs om det blir nok en tur på deg da :)

Hei.
Ringte til kverneland i dag,å fikk bekreftet at de hadde kjørt kalibrering.
Han sa at feilkodene hadde kommet tilbake etterpå mest sannsynlig på grunn av feil med spjellmotor. :mad:
Da lurer jeg på Følgende:
Hvordan kommer man til spjellmotorene?
Er det mye arbeid,og er det noe man egentlig kan gjøre noe med selv?

CID
25/12/10, 12:32
Er det slik at det blåser kaldt luft på venstre side og varm luft på høyre side kanskje?

Lasse B
25/12/10, 12:59
Faen så mye styr det er med nymotens biler....

Håper du får det varmt i romjula ;)

Johannes
25/12/10, 14:16
Er det slik at det blåser kaldt luft på venstre side og varm luft på høyre side kanskje?

Det var slik til å begynne med ja,men nå kommer det bare kald luft fra alle lufte lyrene :mad:

Johannes
29/12/10, 00:09
Er det noen som kan si meg hvordan jeg må starte skruvingen for å komme til disse spjell motorene?
Hva må jeg demontere ?
Evt. litt how to.