PDA

Vis full versjon : volvo 740tic dyse problemer



Robin
02/12/10, 21:11
86mod med b230et får kunn strøm til kaldstart men ikke til "hoved" dysene!

hva kan være problemet? har målt formotstandene og di var ok.

Haster litt! bilen må fungere på mandag

R.G
02/12/10, 21:36
skjekka jording? og att det er strøm igjennom dysemotstander og strøm i dyse kontakter? kan være den alu boksen (sluttsteget) som sitter på innerskjærmen ved batteri mulig. strømmen til dyser går inn og ut i fra den. svinghjulsfølere? det med att kaldstart dysa får strøm er pga strømmen fra den går i fra innslag, via tempføler og inn på kaldstartdyse.den er utenom sjølve motorstyringa di.

Robin
02/12/10, 21:41
er ikke strøm til formotstander! alt dette skjedde når jeg bytta til fk blokk og m90! kan vel kansje være brudd i ledninger? sluttstege hvor sitter den? og hvordan tester jeg den?

R.G
02/12/10, 21:46
okay. åssen svinghjul bruker du 230et svinghjul eller m90 svinghjul? og hvor mange svinghjulsgivere sitter det der nå? er nok ikke sluttsteg da det er etter blokkbytte. den sitter ved batteriet på innerskjærmen. en alu boks med riller på. men trorr den er utelukket.

Robin
02/12/10, 21:52
er ET svinghjul med lamel for og bruke m90 på enkelmasse! er 2 følere på svinghjul!

okei! må vel demontere ledningsnett og feilsøke om ledningsbrudd

R.G
02/12/10, 21:54
er ET svinghjul med lamel for og bruke m90 på enkelmasse! er 2 følere på svinghjul!

okei! må vel demontere ledningsnett og feilsøke om ledningsbrudd

rart det skulle blitt brudd da, ingen kontakter som er glemt av? montert svinghjulet på riktig plass i forhold til følere?

Robin
02/12/10, 21:56
svinghjul er rett! er ikke så mange kontakter så går ann å glemme på den!

R.G
02/12/10, 22:07
får måle fra dyser til kontakter du har rivi av under bytte da. montert di to kontaktene for svinghjulsføler rett vei da? vet mange har byttet om på di to.. skjekka hjerne? hvis den gikk før blokk bytte så er det en liten bagatell i motorrom regner jeg med.

Robin
03/12/10, 16:05
ja regner med ei ledning så er gåen! er jo ledninger fra 86 så er vel dårlig isolering som sprekker og detter av! sensorene på svinghjul går bare ann å sette en vei for å få gnist prøvde å bytte men da var det 0 gnist

skal ta den inn på et værsted ikveld å gå over alle ledninger på den hvis ikke jeg får den til så lukter det datasprut her! ET er jo ikke det beste å drive å plagest med! må jo leite seg fram til alle feilene, og er jo ikke noen feilkoder å få fram på det ledningsnettet!

Devils
04/12/10, 21:00
har nok funnet feilen nå. hva vistnok en kontakt som sto feilveien

R.G
04/12/10, 21:46
ja nevnte kontakter men:)